لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذای هرمزگان


هویج پلو هم از غذاهای فوری و خوشمزه ای است که در دسته بندی غذاهای پلویی و چلویی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه، با کمی تغییر تقریبا ورژن محدود شده همان زرشک پلو با مرغ است. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید.

آرسس شف معتقد است در این مسیر، یکی از گام‌های مهم یادگیری علم روز جهان است. برای همین دوره الفبای آشپزی شف شو را راه اندازی کرده است. شما در دوره شف شو از نقطه مبتدی به نقطه حرفه‌ای در آشپزی می‌رسید و به اصول مدیریت رستوران، تکنیک‌های چاقو و آیتم‌های ملل، ایرانی و قنادی معروف مسلط می‌شوید. یتیمچه یک غذای ایرانی ساده بدون گوشت استاما ساده ­ترین نوع یتیمچه از گوجه، پیاز و بادمجان درست می‌شود. البته در بعضی از شهرهای ایران علاوه بر بادمجان به آن کدو سبز هم اضافه می‌کنند.

  • از شیر بزها و گوسفندان برای تهیه ماست، پنیر و کره غنی شده استفاده می‌کنند.
  • برای ادامه‌ی طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان اینجا کلیک کنید.
  • آماده سازی برنج در واقع یک هنر غذا در ایران است و در مقایسه با دیگر کشورها بسیار متنوع است.
  • لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند.
  • امروزه کیک یزدی توسط همه مردم جهان به عنوان خوشمزه­ترین شیرینی ایرانی یاد می­شود و گردشگرانی که به شهر کویری یزد سفر می­کنند حتماً آن را امتحان می­کنند.

به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. بین لیست غذای استان کهگیلویه و بویراحمد بیلهر پلو وجود داره .

طرز تهیه تارت خرمالو؛ خوشمزه‌ ترین و بهترین روش دستور پخت

فالوده شیرازی در گرمای تابستان می­تواند شما را از عطش و گرمای زیاد نجات دهد. این دسر محبوب به همراه کمی لیموی تازه یا مربای آلبالو خورده می­شود. همانطور که از اسم این دسر پیداست، تاریخچه این دسر به شهر پر رمز و راز شیراز باز ­می­گردد. با توجه به کتاب «رجال دوران ناصریه» مشیر الدوله سال­ها در استانبول سفیر بود. در نهایت پادشاه او را احضار کرد و سمت وزارت امور خارجه را به او اعطا کرد. روزی مشیرالدوله؛ پادشاه، صدراعظم و بزرگان را به صرف ناهار به عمارتی دعوت کرد.

طرز تهیه خورش مسما بادمجان خوشمزه و مجلسی

اگر صبح برای غذا پختن وقت کمی دارید و کودکانتان ناهار نونی دوست ندارند، دمی گوجه گزینه ی خوبی است تا یک غذای برنجی سریع و ساده و در عین حال خوشمزه را درست کنید. در این مقاله مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم ده مدل غذای برنجی خوشمزه را با دستور تهیه به شما معرفی کنیم. برنج را با یک لیوان آب‌روی گاز قرار دهید تا پخته شود و سپس آن را با ماست و زعفران و تخم‌مرغ مخلوط کنید.

در پایان باید اشاره کنیم که میزان علاقه‌مندی به غذاهای مختلف در افراد، طبق ذائقه آن‌ها بسیار متفاوت است. ممکن است نتیجه این جدول شما را شگفت‌زده کند یا برای فردی دیگر کاملا عادی به نظر برسد. در هر صورت تمام غذاهای ایرانی عطر و بوی بی‌نظیری دارند و بخشی از فرهنگ غذایی کشورمان محسوب می‌شوند. هر کدام از این غذاهای محبوب ایرانی طرفداران خاص خودشان را دارند. بسیاری از توریست‌ها، ایران را با غذاهای منحصر به فردش می شناسند و برای چشیدن طعم آن‌ها به کشورمان سفر می‌کنند تا با فرهنگ غذایی ما آشنا شوند. چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم.

فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . سپس گوشت را به آن اضافه کرد و ادویه‌های لازم را می‌ریزیم. در ماهیتابه‌ای جدا انواع خلال‌ها یعنی خلال پسته، بادام، پوست پرتقال و زرشک را سرخ می‌کنیم. پس از دم کشیدن برنج آن را با خلال‌ها و زعفران مخلوط کرده و گوشت را در کنارش سرو می‌کنیم. ابتدا آلبالوها را باید هسته گیری کنید و آن را با مقداری شکر روی گاز بگذارید تا پخته شود و در واقع مربای آلبالو آماده شود.