لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذای هرمزگان


این غذا با گوشت چرخ‌كرده قلقلی، كشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. دمپختك یكی از غذاهای محلی استان تهران است.یكی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یكی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است كه با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. برای این خورش گوشت گوسفندی بهترین گزینه است زیرا مزه ی خورش را بسیار لذیذتر می‌کند. ابتدا پیاز و گوشت را به خوبی سرخ کرده و سپس لوبیا قرمز و ادویه‌های موردعلاقه‌تان را به مواد اضافه کنید.

  • اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم.
  • تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند.
  • آبگوشت ها یا همان دیزی از غذاهای دوست داشتنی برای ما ایرانی هاست.
  • اجزای کله پاچه بناگوش، زبان، مغز، گوشت صورت، چشم و پاچه‌ها است.
  • البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید.

با در نظر گرفتن مواد اولیه ای که در آن منطقه وجود دارد پخته می شوند. پیشنهاد می کنیم حتما این غذا ها را مطالعه کرده و برای تنوع غذایی خود از این غذاها استفاده کنید. سوپ های خوشمزه ایرانی از دسته های اصلی غذاهای ایرانی محسوب می شوند. سوپ ها همانطور که می دانید از حبوبات و سبزیجات تشکیل شده اند. یکی از پلوهای ایرانی که ترکیبی از برنج و خلال پسته، هویج، زرشک، خلال بادام، پوست پرتقال و زعفران ایرانی می باشد جواهر پلو نام دارد. که به عنوان محبوب ترین غذای خارجی ها در ایران به شمار می رود.

طرز تهیه دلمه میوه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی در کشور ایران جوجه کباب است که آن را روی زغال کباب می‌ کنند و بسیار خوشمزه می شود. یکی از سنت های اصیل ایرانی ها این است که زمان کمپینگ به دل طبیعت حتما مواد لازم برای تهیه کردن جوجه کباب را همراه خودشان می ‌برند و همانجا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. جوجه کباب همراه با برنج زعفرانی، گوجه کبابی و کره خورده می ‌شود که این ترکیب بسیار خوشمزه است. به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. علاوه بر بعضی از خورشت ها که در همه شهرها طبخ می‌شود، بعضی از شهرها خورشت های مخصوص خود را دارند. «کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست.

شما می‌توانید برحسب سلیقه و شرایط خود این مواد را کم و زیاد کنید. برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید. در وهله‌ی اول، این خود ماهی است که خواص غذایی بسیار خوبی دارد. ماهی سرشار از موادی مغذی مثل پروتئین و ویتامین دی است و به علاوه می‌توان آن را بهترین و کامل‌ترین منبع برای اسید‌های چرب امگا ۳ دانست. هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این میان ماهی‌های چرب‌تر مثل ماهی‌های آزاد، ماهی قزل آلا، ساردین و… جزو سالم‌ترین انواع ماهی‌ها به شمار می‌روند.

امیدواریم از مقاله لیست انواع غذاهای ایرانی راضی بوده و برای شما مفید باشد. شما با مطالعه بخش غذا با کشک بسادگی می توانید غذاهای ایرانی را با کشک در منزل با بهترین دستور پخت طبخ نمایید. بادمجان از قدیم در بین ایرانیان طرفداران بسیاری داشته است.

به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. در مرحله اول برای تهیه خورشت آلو اسفناج، پیازها را پوست بگیرد و بشویید.

سبزی پلو با ماهی

رشته پلو از انواع غذاهای ایرانی با شناسنامه در تاریخ استبه همین خاطر کیفیت این غذا در آن دوران بالاتر از رشته پلوهای امروزی بود. قدیمی‌ها معتقد بودند با خوردن رشته پلو در شب اول سال رشته کار در سال آینده به دست خانواده می‌آید. شب بله برون هم یکی دیگر از شب‌هایی بود که این غذا در کنار غذاهای دیگر پخته می­شد. دلیل آن هم این بود که اعتقاد داشتند رشته پلو در رشتن زندگی مشترک برای جوانان موثر است و شگون دارد!

لوبیا پلو یکی دیگر از غذاهای ایرانی خوشمزه است که سرو آن آداب و رسوم خاصی دارد. معمولا با نان یا ته دیگ سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی تازه و ماست تهیه و سرو می شود که ترکیبی بسیار لذیذ برای یک غذای دلپذیر است. لوبیا پلو ایرانی حاصل ترکیب خوش طعم لوبیا سبز، گوشت، پیاز، رب یا گوجه فرنگی و ادویه های مختلف است. یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند.