لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای هرمزگان


جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند. ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد. از بسیاری از افراد ایرانی اگر بپرسید محبوب ترین غذای مورد علاقه شان کدام است بدون شک نامقرمه سبزیرا بر زبان می آورند. خورش قورمه سبزی با سبزیجات معطر بسیار زیاد، پیاز، لوبیا قرمز، لیمو عمانی و گوشت قورمه شده گوسفند و یا گوساله تهیه می‌ شود. راز یک قورمه سبزی خوشمزه و بی‌ نظیر مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن می ‌باشد.

  • با این حال به طور عام مواد مورد استفاده در پخت ماهی شکم‌پر شامل پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… است.
  • که به عنوان محبوب ترین غذای خارجی ها در ایران به شمار می رود.
  • کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود.
  • برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی .
  • برای تهیه‌ی خورشت کنگر خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی کنید.

قبل از پرداختن به تاریخچه این غذای خوشمزه ایرانی، بگذارید یک بار برای همیشه فرق دیزی و آبگوشت را برایتان مشخص کنیم. برای همین تقسیم مواد درون هر ظرف قبل از پخت دیزی اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مقاله لیست کامل غذاهای ایرانی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اما پیش از آن به معرفی 20 غذای معروف ایرانی و 10 دسر اصیل ایرانی می‌پردازیم. دنده کباب کرمانشاهی، کوفته ریزه، دست‌پیچ کرمانشاه، سوپ ترخینه، آش کشک و بادمجان و سیب پلو از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان کرمانشاه است. دیزی از نوع مشهدی با استفاده از گوشت بره، نخود و سیب زمینی در کاسه‌های سفالی درست می‌شود.

طرز تهیه دمی گوجه یا استامبولی پلو

کافیه نان تازه از بیرون تهیه کنید و با لیست غذاهایی که اشاره می‌کنیم میل کنید. فطایر یک غذای عربی و لبنانی است که داخل خمیر آن را با مواد مختلفی می‌توانید پر کنید. یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود. این غذای خوشمزه با طعمی ملس در فصل بهار قابل درست کردن با برگ مو (برگ انگور) است. شامی کباب را به همراه سیب زمینی سرخ کرده می‌توان میل کرد. در مرحله اول تهیه شامی کباب، سیب زمینی‌ها و پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

دیزی مشهدی همراه با نان تازه و ترشی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است. دیزی در غذاهای ایرانی شهرهای مختلفی پخته و سرو می شود. با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد. به نظر من باید مستقیما به غذاهایی که در هر سفر می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید هم اشاره می شد.

سوپ نیز به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در برنامه‌ی غذایی خانم‌های خانه دار قرار می‌گیرد. بورک یک غذای ترکیه‌ای هست که برای ناهار گزینه خوبی می‌تواند باشد. بورک طعم‌های مختلفی داره اما یکی از پرطرفدارترین آنها بورک حلزونی با قارچ و مرغ و دیگری بورک سیب زمینی سیب زمینی پنیری است. غذای جیب تاجر مرغ یک غذای راحت و خوشمزه که از ترکیب موادی چون سینه مرغ، جعفری، تخم مرغ، ذرت و… درست می‌شود.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان هرمزگان

یکی از خوشمزه‌­ترین و معروف‌­ترین دسرهای ایرانی زولبیا و بامیه است. گردشگران خارجی که در زمان ماه رمضان به ایران سفر می­کنند با خوردن زولبیا و بامیه به سرعت شیفته آن می­شوند. زولبیا ترکیبی از آرد، ماست، روغن، جوش شیرین و زعفران است. از آش‌های مرسوم در ایران، ترخینه جو یا آش جو است که با کمی ‌تغییر در بیشتر شهرستان‌های ایران تهیه می‌­شود.

چلو گوشت

شمال کشور ایران به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیر، محل بی­نظیری برای کشت برنج است. برنج در تمام آسیا محبوب است و مردم این قاره علاقه زیادی به مصرف آن دارند؛ به طوری که 90درصد برنج دنیا را آنها مصرف می­کنند. در ادامه لیستی از غذاهای بدون برنج برای شما تهیه کرده­‌ایم. در تهیه عدس ‌پلو از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود.

در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. قیمه نثار یكی از غذاهای ایرانی است كه به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود.