لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای هرمزگان


از محبوب ترین آش های ایرانی که در لیست بهترین غذاهای ایران از دید گردشگران خارجی قرار گرفته است” آش رشته”نام دارد. این آش خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون پیاز داغ، سبزیجات مخصوص، سیرداغ، انواع حبوبات تهیه می شود و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند تا حسابی جا بیفتد. آخرین غذایی که در لیست خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی این مطلب معرفی می‌کنیم، آش رشته است. آش رشته خوشمزه‌ترین غذای ایرانی در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان است. این غذای پای ثابت پخت نذری‌هاست و در بیشتر مجالس مذهبی همراه با کوکوسبزی یا عدس‌پلو پخته‌ می‌شود. یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد.

  • بیلهر خیلی خیلی تلخه و باید تلخیش گرفته بشه وبعد بخارپز میشه..
  • درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود.
  • معمولا این غذا را به همراه ته دیگ سیب زمینی یا نان ، سبزی خوردن ، سالاد شیرازی و ماست میل می کنند.
  • آش ها همانطور که می دانید غذایی است آبکی که از حبوبات مختلف و سبزیجات گوناگون تهیه شده است.

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود. به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند.

طرز تهیه جوجه کباب مجلسی

در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست.

زرشک پلو یکی از لذیذ ترین غذاهای ایرانی

ته چین یک غذای ایرانی مهم استبر خلاف تصور اکثر ما که گمان می‌کنیم تنها نوع ته چین، ته چین مرغ ساده است، انواع مختلفی از ته چین طبخ می شود. مثل ته چین گوشت، ته چین گوشت و بادمجان، ته چین اسفناج، ته چین میگو، ته چین دنده و ته چین ماهی، که دستور پخت برنج در آن به یک شکل است. دلمه برگ مو، دلمه گوجه، دلمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه از معروف ترین آن‌ها است. دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ نگینی شده مجلسی و سنتی

میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود.

قورمه سبزی طرفداران بیشماری بین گردشگران خارجی به خود اختصاص داده است. آب و هوای خاورمیانه منجر به رشد میوه ها می‌شود، باغ ها و تاکستان های ایران میوه‌هایی در طعم و اندازه‌های افسانه‌ای را تولید می‌کنند. هنگامی که میوه های تازه در دسترس نیستند، می‌توان از انواع مختلفی از ترشی، مارمالاد، مربا و میوه‌های خشک عالی مانند انجیر، زردآلو و هلو استفاده کرد. میوه‌های ایرانی شامل مرکبات، زردآلو، هلو، گیلاس، سیب، آلو، گلابی، انار و بسیاری از انواع انگور و خربزه یا طالبی می‌شود.