لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای هرمزگان


اجزای کله پاچه بناگوش، زبان، مغز، گوشت صورت، چشم و پاچه‌ها است. آب این غذا به عنوان پیش غذا همراه با نان تلیت (ترید) شده مصرف می‌شود. نوع طبخ کله پاچه تقریبا مشابه دیزی بوده و زمان بر است.

برای برجسته کردن مهارت و تخیل آشپزی ایرانی، به این فکر کنید که با همین مواد اولیه، از اردک، انار، سبزیجات معطر و گردو غذایی خلق کرده‌اند که مشابه طعم آن در جهان وجود ندارد. آب دوغ خیار از دوران ایران باستان بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و محبوب­‌ترین غذای تابستانی در آشپزی ما ایرانیان محسوب می‌­شود. برخی از مردم ایران این غذا را به عنوان پیش‌­غذا سرو می‌­کنند و برخی دیگر آن را برای ناهار یا شام به عنوان یک وعده کامل در روزهای گرم تابستان میل می­‌کنند.

  • سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود.
  • در برنج این غذا باقالی و شوید می‌ریزیم و همین طعم برنج را عالی خواهد کرد.
  • نازخاتون، اسمی که شما رو میتونه یاد یک غذای لطیف بیندازد، یک غذا با ظاهری زیبا، طعمی رازآلود و دستوری سخت و پر پیچ و خم؛ که البته اینطور نیست.
  • از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب.

در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد. در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید. در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد. بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان بوشهر

نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است كه در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است.

این کار موجب می ‌شود که خورش قرمه ‌سبزی به اصطلاح جا افتاده تر بوده و طعمی بسیار لذیذ‌تر داشته باشد. معمولاً قورمه سبزی را با برنج زعفرانی یا برنج ساده مصرف می‌ کند. جالب است بدانید که توریست ها نیز از قرمه سبزی به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای خود نام می‌برند. این غذای خوشمزه هم از پر طرفدارترین غذاهای این دسته بندی محسوب می شود و معمولا در مهمانی ها سرو می شود.

فینال و رقابت تنگاتنگ دو غذای محبوب ایرانی

شما می توانید وارد هر دسته شده و اطلاعات کاملتری را در آنجا بیابید. در بالا دسته بندی لیست غذاهای ایرانی را برایتان بصورت کامل آورده ایم. در این دسته بندی از لیست غذاهای ایرانی کاملا مشخص است که ما ایرانی ها دارای بیشترین تنوع غذایی هستیم. همانطور که میدانید “دلمه” انواع مختلفی همچون دلمه گوجه، دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای و بادمجان دارد. اما محبوب ترین نوع آن متعلق به دلمه برگ مو می باشد که اکثر ایرانیان در فصل بهار با برگ های تازه و ترش انگور آن را درست می کنند و در وعده های اصلی یا عصرانه نوش جان میکنند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در تهیه ماهی شکم پر به سراغ این دسته از ماهی‌ها بروید. ماهی‌های چرب درصد امگا ۳ بالایی دارند و همین مسئله باعث بهبود عملکرد درست بدن و مغز می‌شود. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد.

در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود. در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. اهالی استان مرکزی در لیست غذای ایرانی و محبوب خودشان، یک آبگوشت مقوی و خوشمزه دارند به نام «آبگوشت به و گردو». طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود.

مردم جنوب ایران با استفاده از خرما خوراکی‌­های خوشمزه و شگفت انگیزی درست می­‌کنند که یکی از این خوراکی‌­ها، رنگینک است. برای درست کردن رنگینک پوست خرما را گرفته و با گردو تفت دهید، سپس آن را در آرد بریزید و مجددا تفت بدهید. پس از آن، کره، دارچین، هل و پسته خرد شده را به ترکیب بدست آمده اضافه کنید تا دسر خوشمزه ما یعنی رنگینک آماده شود.