لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار


«قورمه سبزی» یا خورش سبزی از بهترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود. طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید. نام گذاری غذاهای شمال ایران مانند طبیعت زیبایش همیشه گردشگران را غافل‌گیر می‌کند.

  • در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند.
  • اگر بخواهید لیست غذای ایرانی را بدانید باید توجه کنید که با توجه به تنوع غذا ها لیست یک غذای ایرانی شامل انواع مختلف خورشت ها و پلو ها و مواردی که پیش تر ذکر شد می باشد.
  • آش غذایی دوست داشتنی است که با آش سبزی، نخود، لوبیا، عدس، کشک و با توجه به نوع آن از مواد لازم دیگری درست می‌شود.
  • سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید.
  • عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد.

سپس مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی مرغ‌ها تغییر رنگ دهند. برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید. تاکو همچنین ادویه خاصی دارد که از ترکیب چند ادویه درست می‌شود.

در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید.

دو روش تهیه خورش ترشه تره ؛ غذای محبوب گیلانی

خانواده کباب در ایران در واقع اعضای زیادی مانند بختیاری، سلطانی و غیره دارد. در اینجا تعدادی از معروف ترین و شناخته شده ترین غذاهای ایرانی را برای گردشگران خارجی معرفی می کنیم. ته چین یکی از غذاهایی است که ظاهر بسیار جذابی دارد و در بین گردشگران خارجی از محبوب زیادی برخوردار است که بیش تر آن را با نام کیک ایرانی می شناسند. تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند. وجود سبزی های معطر و عالی برای طبخ این خورش و گوشت و لوبیا قرمز و لیمو آن را عالی و دلچسب خواهد کرد. برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم.

همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود.

۶۳- کشک کدو مجلسی

وقتی که مخلوط سبزی و برنج پخته شدند، آن‌ها را خوب می‌کوبیم. سپس آن را کمی سرخ کرده و در قابلمه‌ای دیگر سیر و تخم‌مرغ را نیز سرخ می‌کنیم. در نهایت تخم‌مرغ و سیر را به مخلوط سبزی و برنج له شده اضافه کرده و اجازه می‌دهیم با هم بپزند. یکی دیگر از غذاهای برنجی خوشمزه، کلم پلو شیرازی است که دستور آن با کلم پلو تهرانی متفاوت است.

چلو گوشت

شما بدون شک زمانی که وارد رستوران می شوید در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید، چرا که تمام غذاهای ایرانی خوشمزه و بی نظیر هستند. اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند.

و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که ببینید وقتی توریست ها کله پاچه را امتحان می‌کنند در حالیکه هیچ تصور و پیشینه ذهنی از طعم و ماهیت آن ندارند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. در مورد بسیاری از غذاهای ما این موضوع صدق می‌کند و اکثر جهانگردان و گردشگران ورودی در پی آن هستند تا طعم غذاهای ایرانی را در سفرشان بچشند.

به طور مثال خوردن بعضی از غذاهای ایرانی مثل کله پاچه و غیره که چربی زیادی دارند برای افرادی با چربی بالا توصیه نمی شود و می توانند غذاهای کم چرب تر و یا غذاهای رژیمی را مصرف کنند. شله غذای اختصاصی شهر مشهد است که در ایام عزاداری محرم و صفر، در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده شله مشهدی حبوبات، گوشت و ادویه است.