لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار


در نهایت هم باید بگوییم اگر فشار خونتان بالاست، بهتر است نمک موجود در غذا را کاهش دهید و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید. اگر از ایرانی‌ها بپرسید غذای مورد علاقه‌شان چیست، احتمالاً می‌گویند قورمه سبزی است! قورمه سبزی با گیاهان معطر، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا سفید و چیتی) و گوشت گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. در پخت این غذای خوشمزه از گردو آسیاب شده و رب انار به همراه گوشت یا مرغ استفاده می شود. پیشینه این غذا به شمال کشور و گیلان زیبا با آن رب انار های معروفش بر می گردد.

  • بعد از اینکه پیاز مقداری سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم.
  • قیمه نثار برای شهر قزوین است و از گوشت‌های تکه‌ای به نسبت کوچک و خلال پسته، بادام، خلال پرتقال یا نارنج و ….
  • جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد.

کشک بادمجان و مرصع پلو و نمونه های دیگر هم از دیگر غذاهای سنتی هستند که معمولاً غذاهای سنتی به خطه های خاصی هم تعلق دارد و برخی از آنها به صورت عمومی در همه قسمت ها مصرف می شود. در پایان باید اشاره کنیم که میزان علاقه‌مندی به غذاهای مختلف در افراد، طبق ذائقه آن‌ها بسیار متفاوت است. ممکن است نتیجه این جدول شما را شگفت‌زده کند یا برای فردی دیگر کاملا عادی به نظر برسد. در هر صورت تمام غذاهای ایرانی عطر و بوی بی‌نظیری دارند و بخشی از فرهنگ غذایی کشورمان محسوب می‌شوند. هر کدام از این غذاهای محبوب ایرانی طرفداران خاص خودشان را دارند. بسیاری از توریست‌ها، ایران را با غذاهای منحصر به فردش می شناسند و برای چشیدن طعم آن‌ها به کشورمان سفر می‌کنند تا با فرهنگ غذایی ما آشنا شوند.

۵ نوع طرز تهیه فلافل؛ مرحله به مرحله به روش مغازه و ساندویچی

در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به طرز تهیه چندین غذای خوشمزه و متنوع برای وعده ناهار بپردازیم. خورش فسنجان را می‌توان با انواع گوشت سفید و قرمز طبخ کرد که انتخاب هر یک از انواع گوشت، به ذائقه خانواده و دستور تهیه این خورش در استان‌های مختلف بستگی دارد. معمولاً در گیلان و استان‌های شمالی خورش فسنجان را با مرغ یا اردک درست می‌کنند. طرز تهیه این خورش خوشمزه و لذیذ به‌صورت کامل در مقاله‌های قبلی مجله اسنپ اکسپرس آورده شده است. با این حال دستور تهیه این غذای برنجی خوشمزه را برای شما آورده‌ایم.

طرز تهیه کوکوی سبزیجات

برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید. مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد. در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است.

سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند. كباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است كه در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. محال است بخواهی غذای ایرانی بخوری و ظرفی از سبزی تازه را در کنار غذا نبینی. در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد.

توجه داشته باشید که لیموعمانی را باید در انتهای زمان پخت به غذا اضافه کنید زیرا غذا تلخ می‌شود. کشک بادمجان یکی از غذاهای اصلی و محبوب در بین ایرانیان است که طعم خاص ترش و شور آن بسیار لذیذ است. در خیلی از غذاهای ایرانی از بادمجان استفاده می‌کنند و در کنار آن کشک صد در صد ایرانی و اصیل هم م.. شکل ظاهری خورشت دوغ پای شباهت زیادی با خورشت قیمه دارد اما طعم آن کاملا متفاوت است. برای تهیه این غذا به جای آب از دوغ محلی ترش استفاده شده که باعث می‌شود طعم آن نسبت به قیمه ترشی بیشتری داشته باشد.