لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار


برای ترشی آش هم معمولا آب نارنج تازه به آن اضافه می‌ کنند. در این آش حبوبات باید خوب بپزند و برنج له شود و لعاب پس دهد. گیلانی‌ها آش ترش را با ترب سفید و ماهی کولی سرو می‌ کنند. برای خواندن مراحلطرز تهیه آش ترش شمالی یا گیلانی یا ترشه آش روی لینک مطلب کلیک کنید. خورش سیر قلیه گیلکی با مرغ را می توانید با برنج، ترب سفید، انواع ترشی، سالاد و زیتون سرو کنید.

  • برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • دوش خرد شده را برای ۲۴ ساعت در پیاز رنده شده و فلفل سیاه بخوابانید تا مزه‌دار شود.
  • از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه، غذاهای خوشمزه و متنوع آن است که با توجه به مواد غذایی در دسترس و ذائقه شمالی‌ها تهیه می‌گردد.
  • برای درست کردن اینکوکو، مواد را باهم ترکیب کرده و تخم مرغ در آن می‌شکنند و خوب هم می‌زنند.

البته مردم محلی به همراه این غذا گوجه سرخ شده، بادمجان و سبزی خوردن هم سرو می‌کنند. کباب ترش غذای اصیل رشت و یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای سنتی این شهر محسوب می‌شود. اگر شما به شهر گیلان سفر کنید و به رستوران‌های آن بروید این غذای بی‌نظیر را در تمامی رستوران‌ها می‌توانید پیدا کنید. برای تهیه کباب ترش و جوجه ترش ابتدا گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ را در سس مخصوص می‌خوابانند.

۱. ترشه شامی و طرز تهیه آن

خورش قرمه سبزی در استان گیلان به روش‌های مختلفی درست می‌شود. خورش ترشه واش یکی از غذا‌های محلی استان گیلان است که نام خود را از گیاهی به اسم «شبدر‌ترشک» یا همان ترشه واش گرفته است. گیاه «ترشه واش»، یک گیاه خودرو است که معمولا در مناطق نیمه‌گرمسیری و گرمسیری به‌صورت طبیعی رشد می‌کند. این گیاه در کشور ایران در استان‌های گیلان (رشت، بندرگز و لاهیجان) و در استان لرستان می‌روید.

نازخاتون از غذاهای محلی استان مازندران

مرغ پخته شده و نمک و فلفل را به خورشت اضافه کنید و یک ساعت صبر کنید تا خورشت جا بیوفتد. سپس آب انار، ادویه جات و گردو را به پیاز و مرغ اضافه کنید تا مواد ترکیب شوند. وقتی مواد تفت داده شد رب انار را اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود. جالب است بدانید که این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ایران معروف است و مردم در نقاط مختلف کشور از صرف این غذای خوشمزه لذت می برند.

سپس لپه‌ها را همراه با مرغ و پیاز تفت دهید و مراقب باشید که له نشوند. سبزیجات سرخ شده و گردوی آسیاب شده را در قابلمه خورش بریزید. سپس آرد برنج مخلوط شده با آب سرد را در قابلمه خورش بریزید و اجازه دهید تا خورش جا افتاده و به روغن بیفتد. غوره بادمجان یا مسمای بادمجان، یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه گیلانی است که با گوشت مرغ، گوشت چرخ‌کرده یا گوشت تکه‌ای قرمز نیز درست می‌شود. این خورش ترش و خوشمزه از آن دسته غذاهایی است که بدون شک، شما را عاشق خود خواهد کرد. خورش فسنجان گیلانی با قدمتی از دوره ساسانیان، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین غذاهای گیلانی است که معمولا با گوشت اردک یا مرغابی، رب انار و گردو درست می‌شود.