فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-غذای هرمزگان


آب مرغ را اضافه کنید و با آرد هم بزنید تا گلوله‌ای باقی نماند. سپس رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را به سس بیفزایید و هم بزنید. سس گوجه‌فرنگی و سس تند را در یک کاسه با سس مخصوص مخلوط کرده و در کنار کوکو سرو کنید.

  • در ادامه زمانی که گوشت ‌ها مزه دار شدند، آنها را به سیخ کشیده و کباب می‌ کنند.
  • مواد اشپل لقمه را با چند قاشق آب در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی بپزند.
  • برای افرادی که عاشق غذا‌های فست فودی هستند، قطعاً شفتلیا بسیار به یاد ماندنی و لذت‌بخش خواهد بود.
  • پس از ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید تا سیاهی و تلخی آن‌ها گرفته شود.

از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی که مشتریان و گردشگران، بسیار از آن تعریف کرده‌اند، صبحانه‌هایش است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین در این رستوران موسیقی زنده پیانو شنیده می‌شود که لذت غذا خوردن را چند برابر می‌سازد. مرغ ترش یکی از محبوب ترین و مشهور ترین غذاهای شمالی است که احتمالا هر کسی یک بار هم که شده آن را امتحان کرده باشد. غذایی بسیار خوشمزه که دو عضو اصلی آن، رب انار و سبزی های معطر هستند. غذاهای شمالی ایران چند عضو اصلی دارند که معمولا در بیشتر دستور پخت های شمالی پیدا می شوند که از آن ها می توان به سیر، سبزی، رب انار و بادمجان اشاره کرد.

بنابراین اگر قصد سفر به این خطه را دارید حتما طعم این غذاها را بچشید. اگر شما هم معتقد هستید که غذا یکی از جاذبه‌های گردشگری است با ما همراه باشید. یکی دیگر از غذاهای اصیل مازندرانی که بسیار پرطرفدار است و خیلی سریع هم آماده می‌شود را می‌توان هاوریش کدو معرفی کرد.

مرغ، سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و آب لیمو از مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند. شما می‌توانید طرز تهیه این غذای لذیذ را در مقاله انواع غذا با مرغ کجارو مشاهده کنید. یا ماهی سفید شکم پر، یکی از غذاهای مخصوص گیلانی است که با طعم و مزه‌ای خارق‌العاده، شما را متحیر خواهد کرد. برای تهیه این غذای محلی و پر کردن شکم ماهی سفید، به سیر، گردو، رب انار وسبزیجات معطر (گشنیز، نعنا، پونه و خارواش) نیاز دارید. فیبیج‏ یا ماهی شکم پر سفید را معمولا در شرق گیلان در تنور یا در گمج می‌پزند؛ اما شما می‌توانید آن را در تابه سرخ کنید یا در فر قرار دهسد تا به روش گریل آماده شود. نمک، فلفل و زردچوبه را به مایه اشپل اضافه کنید و خوب هم بزنید.

رزرو هتل کیش

اغلب رشته خوشکار را در ماه رمضان و سر سفره افطار میل می‌کنند. ترکیبی بی‌نظیر و وسوسه‌انگیز از گوجه، بادمجان، سیر و ادویه‌جات که می‌توان در میان وعده، پیش‌غذا یا شام آن را میل کرد. نمی‌شود اهل گیلان بود یا به گیلان سفر کرد و از خیر غذاهای خوشمزه با مرغ و گوشت آن گذشت. پس شما هم آماده باشید تا از طعم دسته‌ای از غذاهای خوش طعم مرغ و گوشت‌دار برایتان بگوییم. اگر دنبال موسیقی زنده هستید این رستوران شب‌ها اجرای زنده موسیقی نیز دارند و در کنار خوردن یک غذای اصیل شمالی می‌توانید از موسیقی هم لذت ببرید. رستوران گیلانی که هم در دکوراسیون و هم در سرویس دهی مشتری‌ها را راضی نگه داشته و علاوه بر آن منو بسیار خوب آن با قیمت‌های مناسب همه را راضی نگه داشته است.

۵- خورش سیرابیج گیلانی

پس از جوشیدن آب، به مواد داخل قابلمه نمک و زردچوبه بزنید، درب قابلمه را ببندید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا پلا سر تره برای ۴۰ دقیقه بپزد و آب داخل قابلمه، کشیده شود. در محیطی با دکوراسیون زیبا، تخت های سنتی خاص و نورپردازی شکیل، برای مشتریان انواع غذا های ایرانی و محلی به همراه نوشیدنی های گرم و سرد لذیذ و متنوع سرو می شود. اکثر غذا ها بر پایه کباب هستند یعنی از چلو کباب کوبیده و چلو جوجه تا شیشلیک و غیره. در کنار غذا ها شما می توانید پیش غذا هایی همچون میرزا قاسمی، ترشیجات، زیتون پرورده و انواع ماست از ساده و چکیده تا محلی، موسیر و غیره را سفارش دهید.

پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند. مالابیج یا همان ماهی شکم‌پر، یک غذای بسیار خوشمزه شمالی است که از ماهی سفید دریای خزر و سبزیجات محلی خوش‌عطر این منطقه استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا ماهی سفید را تمیز کرده و شکم آن را با ترکیبی از سبزیجات معطر، رب انار، مغز گردو و ادویه‌جات پر می‌کنند. این غذا به طور سنتی بر روی آتش و با ذغال درست می‌شود، اما با توجه به شرایط زندگی امروزی اغلب بانوان شمالی ماهی را پس از آماده کردن در فر قرار می‌دهند تا گریل شود.