غذاهای چهارمحال بختیاری غذاهای مخصوص شهرکرد


ابتدا پیاز را خوب سرخ می کنیم گوشت یا مرغ را به آن اضافه می کنیم بدون اضافه کردن هیچ ادویه ای اجازه می دهیم تا گوشت با آب خودش بپزد. در دل تاریخ و فرهنگ غنی هر منطقه‌ای حرف‌های زیادی هست تا درباره‌اش با هم بگوییم و تعریف کنیم، یکی از چیزهایی که اتفاقا هواخواه زیاد دارد؛ غذاست، مخصوصا غذاهای سنتی! بیایید در این مقاله از هومسا به لرستان زیبا سفر کنیم و با معروف‌ترین غذاهای لری آشنا شویم. غذاها نیز به اندازه جاهای دیدنی لرستانی شما را با تمام زیبایی‌هایش شگفت زده و از فرهنگ و سنت مردم رونمایی می‌کند. بیشتر غذاهای لری مانند دیگر استان‌های غربی از گوشت درست می‌شود یا معمولا شامل چند آش است که در آن از سبزیجات محلی استفاده و طعمی متفاوت خلق می‌کنند.

  • پس از حدود یک ساعت، کشک را در خورش بریزید و صبر کنید تا گردو به روغن بیفتد و گوشت مرغ کاملا بپزد و ریش ریش شود.
  • کلانه که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فست فودهای دنیا شهرت دارد، با نام «پیتزای کردی» نیز شناخته می‌شود.
  • کشور ایران دارای ۳۱ استان است که هر یک، ده‌ها غذای محلی و اصیل مخصوص به خودشان را دارند.
  • در برخی طرز تهیه‌ها در قابلی پلو از هویج هم استفاده می‌شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب بختیاری تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب بختیاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. در ادامه اجازه می دهیم تا کباب ها سرخ شوند و از انواع سبزیجات علاوه بر گوجه فرنگی می توانید کنار کباب بختیاری استفاده کنید ( مثل قارچ کبابی، فلفل کبابی یا حتی سیب زمینی سرخ شده ) و با پلو این کباب خوش طعم را نوش جان کنید.

۶. غذاهای محلی استان لرستان

کمی از مواد فلافل را بردارید و آن را با دست، کاتر برش یا فلافل‌زن، شکل دهید. هر سمت فلافل‌ها باید برای سه تا چهار دقیقه سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید. فلافل‌ها ی سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. فلافل را با کاهو، گوجه‌فرنگی، خیار شور و سس مخصوص فلافل اهوازی یا سس انبه سرو کنید. بلغور پلو، یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که می‌توان آن را به سرعت در خانه آماده کرد.

ته‌چین گوشت گرمسار

پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و به همراه سس سویا ، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه و روغن زیتون با گوشت قرمز مخلوط کنید و به مدت 12 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید. شما با مشاهده این مطلب به راحتی میتوانید یک “کباب بختیاری” خوشمزه را در منزل خود درست کنید. فیله گوشت قرمز و فیله مرغ را یک در میان به سیخ میزنیم و روی آتش و یا در تابه ای که با کره چرب کرده ایم میپزیم. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشکات برین سفره ایرانی سفره ای رنگین است و فرهنگ غذایی این سرزمین نیز فرهنگی بسیار غنی، این غنا برآمده از تنوع محیط طبیعی این کشور می باشد. در ناحیه های مختلف ایران، به تناسب امکانات موجود، غذاهای محلی گوناگونی تهیه می شود.

ارومیه خورش

کشک، یکی دیگر از مواد غذایی محبوب در استان کرمان است که در بسیاری از آش‌ها به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان کرمان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. استان سرسبز گلستان به مرکزیت شهر گرگان، در شمال کشور قرار دارد. وجود قومیت‌های گوناگون و موقعیت جغرافیایی استان گلستان در حاشیه شرقی دریای خزر، فرهنگ و ذائقه‌ غذایی خاصی را در این منطقه خلق کرده است.