غذاهای محلی مازندران: خورش و برنج و .. با طرز تهیه همه غذاها مجله علی بابا-غذای هرمزگان


برای دسترسی به رستوران سنتی کابانا کباب باید از تنکابن خارج شوید و به سمت منطقه شیرود در غرب تنکابن بروید. دسترسی به رستوران سنتی کابانا کباب از طریق جاده اصلی یا همان جاده ساحلی کمی دشوار است چون ورودی های کمی در شهر تنکابن هست که شما را وارد جاده اصلی می کند اما بهترین مسیر، بلوار شیرودی می باشد. مسیر های مختلفی هست که شما را وارد بلوار شیرودی می کند و در انتهای بلوار شیرودی و از طریق میدان آزاد، وارد بلوار کریم آباد می شوید و در انتهای کریم آباد هم وارد جاده اصلی خواهید شد. زمانی که وارد جاده اصلی، جاده ساحلی یا جاده تنکابن به شیرود شدید، بعد از مسافتی 400 متری در سمت راست جاده رستوران را مشاهده خواهید کرد. در غرب تنکابن زمانی که از طریق خیابان فردوسی یا خیابان های شیخ فضل الله نوری و شهید مطهری به میدان شیرودی رسیده و سپس وارد بلوار شیرودی می شوید. رستوران کته کبابی شهرک تنکابن رستورانی کوچک با توجه به محبوبیتش است و دارای دو طبقه می باشد.

  • غذای سنتی و بسیار ساده‌ای که طبخ آن در گلستان با آن چه که در نقاط دیگر پخت می‌شود، متفاوت است و در آن از گوشت، برنج، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه جات (نمک و فلفل) استفاده می‌شود.
  • شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ در میان شهرهایی رواج پیدا کرد که از فاکتور خلاقیت برای پایداری در شهر استفاده می کنند.
  • اگر هم برای اولین بار است که می‌خواهید به طرف گیلان سفر کنید حتماً باید غذا خوردن را در رستوران گیلکی گیلان تجربه کنید.
  • راز خوشمزگی غذاهای سنتی گیلان، در موقعیت جغرافیایی و آب و هوای عالی آن نهفته است که خواستگاه رویش سبزی‌های متنوع است و بهترین شرایط را برای پرورش حیوانات دارد.

یک غذای محبوب و اصیل برای ایرانی‌ها قرمه سبزی است که البته این غذا در گیلان کمی متفاوت است. به این ترتیب که هسته اصلی آن لوبیا چشم‌ بلبلی و بادمجان سرخ‌کرده و گوجه است. البته خوش طعم بوده و مزه متفاوتی از قرمه‌سبزی اصیل را تجربه خواهید کرد.

۴. لوبیا کباب و طرز تهیه آن

همان‌طور که گفته شد، شهرت و محبوبیت آن در همه‌جای کشور زیاد است. رستوران آویشو با غذای متنوع گیلکی یکی دیگر از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است که در شرق تهران واقع‌شده است. رستوران آویشو یک رستوران با فضایی صمیمی و محیطی مناسب برای خانواده‌هاست.

معرفی 20 غذای محلی ترکیه – بخش اول

طعم ترش را در آن احساس می‌کنید و برخی‌ها برای خوش‌طعم‌تر شدن به آن گوجه سبز هم اضافه می‌کنند. کافیست برای یکبار هم که شده کوله‌بار سفرگردی‌تان را بردارید و راهی یکی از روستاهای گیلان شوید تا از نزدیک با هنر آشپزی و خلاق باصفای مردم این شهر آشنا شوید. انواع غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در انواع و اقسام نمونه‌ها طبخ می‌شود. تمامی این موارد می‌تواند کاری کند تا انگشت‌هایتان را هم با آن بخورید.

برای درست‌کردن آن به لوبیای رشتی، سیر، زردچوبه، شوید خشک و کره نیاز دارید. تخم‌مرغ و ماهی کولی را هم که به ترکیب اضافه کنید، نتیجه بسیار خوشمزه می‌شود. اگر دوست دارید غذای گیلکی را در یک فضای شمالی میل کنید رستوران گیلار را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. این رستوران که در شمال تهران واقع‌شده با یک فضای چوبی و شیشه‌های رنگی شمال طراحی‌شده است. در رستوران گیلار انواع غذاهای شمالی ازجمله ترشی تره، خوراک اردک و مرغ‌ترش طبخ می‌شود.

هم از حیث فضای رستوران که قدیمی و کاملا گیلکیه (با اینکه یک ساله تاسیس شده) و هم کیفیت غذاهاش حرف نداره. تعجب میکنم که توی لیست شما نیست با اینکه تو صفحه اول رستوران های فیدیلیو هم اسمش اومده. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

برای گرفتن سردی غذا به آن دارچین و فلفل نیز اضافه می کنند. سپس آب آن را خالی کنید و همراه با دو قاشق چای‌خوری نمک در یک قابلمه آب جوش بریزید. برنج را پس از حدود هفت دقیقه آبکش کنید؛ زمانی که هنوز دانه‌های آن سفت است و کاملا نپخته است. رب انار، رب آلوچه، شیره انگور و شکر را مخلوط کنید و با کمی روغن در یک تابه بریزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرایط کاری ایرانیان در قبرس، پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط کار در قبرس شمالی را مطالعه کنید. این غذا از ترکیب گوشت اردک با گردو، رب انار و دانه‌های نرم شده انار پخته می‌شود. یکی از غذاهای شمالی محبوب که خیلی هم ساده پخته شده سیر واویج است. اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، یا این که تمایل دارید بیشتر با غذاهای خوشمزه این منطقه سرسبز از کشورمان آشنا شوید، در این فهرست منتخبی از غذاهای محبوب شمالی را معرفی می‌کنیم. تقریباً هیچ کسی نیست که به شمال کشور سفر کرده باشد ولی از خوردن غذاهای شمالی لذت نبرده باشد.