غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری بیا تور


هم چنین نمک و فلفل،‌روغن، پیاز، رب انار، نارنج و زردچوبه استفاده می شوند. از این برگهای مفید و پر خاصیت برای غذای دیگری به نام دمپخت توله نیز استفاده می شود. غذاهای این استان غالبا گرم و تند هستند و مواد غذایی ماهی، گیاهان و سبزی های بومی مانند گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، نخود و رب انار در بیشتر غذاهای این منطقه دیده می شود. نخود، در بسیاری از غذاها استفاده می شود زیرا فیبر دارد و تنظیم سیستم دستگاه گوارش و منظم کردن گردش خون را منجر می شود.

  • این غذا طعمی بی٬نظیر دارد و با وجود کلسیم، آهن و فسفر فراوان، برای استحکام و رشد استخوان و همچنین پیشگیری از کم‌خونی بسیار مفید است.
  • در ابتدای پخت باید آتش کباب تند باشد تا روی گوشت کمی برشته شود.
  • در همین حین، یک عدد پیاز را خلالی کرد کنید و در تابه با زردچوبه و فلفل تفت دهید تا طلایی شود.
  • در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه ته تالی آشنا کنیم.

این غذا از خوشمزه ترین غذاهای استان چهارمحال و بختیاری بوده و شهرت زیادی دارد. تاس کباب در سایر استان های دیگر نیز طبخ می شود ولی اصالت این غذا به استان چهارمحال و بختیاری بر میگردد. آش انار به عنوان یکی از خاص ترین غذا های محلی استان چهارمحال و بختیاری مطرح است که مورد استفاده افراد محلی در روستای دورک قرار می گرفته است. این غذا دارای مزه ملس متمایل به ترش ودارای خواص فراوان است. اگر شما شرایط استفاده از منقل را ندارید، می‌توانید کباب بختیاری را به صورت تابه ای نیز درست کنید.

مواد لازم برای کباب بختیاری

غذاهای محلی گلستان، بسیار متنوع هستند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به این استان را برای شما به ارمغان خواهند آورد. مرغانه تچین، خورش ساک، ماش پتی خارش، کئی ترشک، چکدرمه، باسترمه، بروک، انواع آش و نان‌های محلی از جمله غذاهایی هستند که می‌توانید در رستوران‌های محلی گلستان مزه کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان گلستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده، پنج غذای محلی استان گیلان هستند که نحوه طبخ سنتی آن‌ها به ثبت ملی رسیده است.

افزایش ۵۰درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال‌وبختیاری

میرزاقاسمی در گیلان، به‌همراه کته شمالی به‌عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا سرو می‌شود؛ اما در برخی از نقاط کشور، به‌خصوص تهران، این غذا با نان نیز خورده می‌شود. لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیاها گرفته شود. سپس آب لوبیا را خالی کنید، آن را در یک قابلمه آب تازه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا بپزد. ماش را نیز به‌صورت جداگانه در یک قابلمه آب، روی حرارت متوسط گاز بپزید. پس از پخت کامل ماش و کم شدن آب داخل قابلمه، مقداری آب سرد در قابلمه بریزید تا پوست ماش کنده شود و به روی آب بیاید.

شربت کوکو شیرین قزوینی نیز متشکل از آب، شکر، گلاب، زعفران و هل است. شیرین پلو، ترکیبی بی‌نظیر از برنج، خلال پرتقال شیرین ‌شده، شربت قوام آمده، خلال بادام، خلال پسته، زعفران ساییده شده، زرشک، گلاب و کره است و طعمی شیرین و بسیار خوشمزه‌دارد. اگر از طرفداران قیمه نثار هستید، حتما شیرین پلو قزوینی را امتحان کنید و مطمئن باشید که بی‌درنگ، عاشق آن خواهید شد. اهالی شیراز معتقد هستند كه خوشمزگی اين آش به پخت آن با گوشت فراوان در دیگ‌های بزرگ است که اغلب در طباخی‌ها و هنگام پخت نذری، از شب تا صبح می‌پزد و همین روند طولانی پخت، طعمی فوق‌العاده به آن می‌دهد. آش سبزی شیرازی بسیار مغذی و مقوی است و از بهترین گزینه‌ها برای یک وعده صبحانه حسابی در روزهای سرد زمستانی به حساب می‌آید. آش سبزی به‌دلیل داشتن ویتامین‌های A ،C ،E و منگنز، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در نتیجه از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.