غذاهای مازندرانی پیش غذاهای مازندرانی لیست بهترین غذاهای شمالی


سپس گیجاواش ساطوری خرد شده را در تابه بریزید و کمی آن‌ها را با هم تفت دهید. تخم‌های اردک را در کنار تابه بشکنید و اجازه دهید تا خودشان را بگیرند. سپس آن‌ها را با قاشق خرد کرده و با سبزی داخل تابه مخلوط کنید. در آخر، نمک، فلفل و زردچوبه را به غذا بیفزایید و خوب هم بزنید. گردو را به‌همراه دو تا سه پیمانه آب و ادویه در یک قابلمه نچسب بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا روغن بیندازد. سپس دو پیمانه آب و رب انار به غذا اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه بجوشد.

  • در بین غذاهای شمالی باقلاقاتوق یکی از معروف ترین ها است که در ترکیب آن از پاچ باقلا، تخم مرغ، زردچوبه، دارچین و شوید خشک استفاده می گردد.
  • سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد.
  • گمج کباب به کباب ترش گیلانی و اناربیج شباهت بسیاری دارد.
  • در ضمن یکی از وجوه تفاوت این شامی، سسی است که شامی در آخرین مرحله در آن پخته می شود.

گیاهخوارها می‌توانند غذاهای خوشمزه‌ای را در آنجا میل کنند. قیمت‌ها در آنجا متوسط رو به بالا هستند که با توجه به کیفیت غذاها مناسب به حساب می‌آیند. برای درست کردن کال کباب بادمجان کباب شده در گمج (ظرف سنتی سفالی) با گوشت کوب کوبیده می‌شود. سپس مواد به آن افزوده شده و کوبیدن ادامه داده می‌شود تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

برای آماده سازی این غذا باید پوست باقلا ها به خوبی جدا شود و در یک ماهی تابه با روغن کم آن ها را تفت دهید. همچنین سیر رنده شده را باید به باقلا در حالت خوردن اضافه کنید به طوری که عطر سیر فضای آشپزخانه را پر کند. توجه داشته باشید در هنگام اضافه کردن تخم مرغ نباید آن را داخل غذا هم بزنید و اضافه کردن بیش از حد شوید نیز موجب تلخی آن می ‌شود. این غذا را می توانید با زیتون پرورده و سیر ترشی در وعده ناهار و شام نوش جان کنید.

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش آلو بخارا را اضافه کنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش انار را دان کنید و دانه های انار را به خورش اضافه کنید. در پایان طعم خورش را بچشید و در صورت تمایل مقداری شکر به آن اضافه کنید. هومسا سامانه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و سعی می‌کند یک اقامت امن را برای مسافران خود تضمین کند. سایت هومسا هزاران اقامتگاه فعال در تمام کشور دارد و خیال شما را از بابت یک اقامت دلچسب در شهرهای مختلف راحت می‌کند.

طرز تهیه خورش فسنجان خوشمزه و مجلسی اصیل گیلانی

بشته واش را می‌توانید در سفر به مازندران و بخش شرقی استان گیلان میل کنید. از تخم ماهی، برگ سیر و تخم مرغ برای تهیه این پیش‌غذای مقوی در گیلان استفاده می‌شود. از آنجایی که غذای سنگینی محسوب می‌شود، بهتر است در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. طعم بی‌همتای پیش‌غذاهای استان‌های شمالی می‌تواند شما را برای خوردن غذای اصلی هیجان‌زده کند. اگر روزی تصمیم گرفتید به شمال سفر کنید، سوپ‌ها و آش‌های شمالی را حتما در کنار غذای اصلی سفارش دهید.

قلیه‌ماهی هم در شمال پخته می‌شود و هم جنوب اما نسخه شمالی و جنوبی با هم تفاوت‌هایی دارد. در واقع، اگر این غذا را در شمال بخورید و بعد در جنوب هم امتحانش کنید، متوجه نمی‌شوید که نام هر دو قلیه‌ماهی است. جغرافیا، تاریخ و تأثیرات فرهنگی ایران تنوع مواد اولیه و روش های آشپزی را در یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین فرهنگ های جهان شکل داده است. وسعت وسیع ایران شامل طیف وسیعی از گویش های محلی، شیوه زندگی، سنت ها و آداب و رسوم منطقه ای است، بدون ذکر تنوع فوق العاده ای از مناظر و آب و هوا هستند. ورودی رستوران ساده است و یک تابلوی قدیمی بالای در کوچک آن قرار دارد.

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه و مخصوص رستوران های گیلان

سبزیجات مورد استفاده در این غذا ترکیبی از خالواش، اسفناج، گشنیز، جعفری، نعناع و شوید می‌باشد. کدوپلوی مازندرانی که در زبان محلی به آن کئی پلا گفته می‌شود، یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال ایران است که از ترکیب برنج و کدو حلوایی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را با کره تفت داده و کدو حلوایی خرد شده را به آن اضافه می‌کنند. در مرحله بعد برنج را به صورت لایه لایه با کدو، زیره و زعفران در قابلمه می‌ریزند تا دم بکشد. مازندرانی‌ها این غذا را با تخم‌مرغ نیمرو و نازخاتون سرو می‌کنند.

سیب‌زمینی، کدو سبز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و تخم‌مرغ مواد اصلی کدو بره را تشکیل می‌دهند. اقامتگاه گوچین فومن یکی از بهترین سرآشپزها را دارد و در هر وعده غذایی از نو شما را عاشق طعم‌های گیلک می‌کند. در این شهرها برای تهیه مرغ ترش از سبزی‌های معطر محلی استفاده می‌کنند که همین امر باعث لذیذتر شدن این غذا می‌شود. رمز اصلی خوشمزگی کباب ترش شمالی، استفاده از سبزی‌های معطر محلی است. کباب ترش را با کته و گوجه کبابی میل کنید تا عاشق مزه بی‌نظیر آن شوید.

۷. شیرین تره و طرز تهیه آن

سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد. سیر قلیه یا به گویش محلی “چغرتمه” یک نوع غذای شمالی از نوع گیلگی است که معمولا با برگ سیر تازه تهیه می شود. به دلیل استفاده سیر در این خورش معمولا در فصل های پاییز و زمستان بیشتر در شهرهای شمالی کشور طبخ می شود. در تهیه سیر قلیه ه علاوه بر برگ سیر از گوشت مرغ یا اردک، تخم مرغ و آبغوره نیز استفاده می شود.