غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند. چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد. حتی فکر اینکه یک غذای خیلی خوشمزه وجود دارد که تا به حال نخورده ایم، آدم را گرسنه میکند. با تنوعی گسترده از فرهنگ و طعم ها را واقعا نمیتوان نادیده گرفت. انقدر که اگر دوباره فکر کنید می‎بینید که چلوکباب نخوردن خیلی بدتر از تجربه نکردن یک غذای فرانسوی است! شاید برای خیلی از شما این سوال باشد که پر طرفدار ترین غذاهای ایرانی کدام هستند؟ و یا معروف ترین غذای سنتی ایران چیست؟ در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای ایرانی مخصوص هر شهر میپردازیم.

  • میرزاقاسمی یكی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است.
  • اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود.
  • میگو سوخاری برای پیش غذا و غذای آسان و راحت گزینه بهتری است.
  • خیلی از افراد در کنار خورش قیمه سیب زمینی نیز سرخ می کنند و گاهی اوقات نیز بادمجان سرخ شده به کار می برند و مورد اول را قیمه سیب زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان نامیده اند.

سپس مرغ را که از قبل پاک و ریز کرده‌ایم با پیاز و ادویه‌جات کمی تفت می‌دهیم. یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است. همچنین در دیگر کوکوها از سبزیجاتی مانند ذرت، بادمجان یا قارچ استفاده کنید. در کوکوها برای انسجام بیشتر، از تخم مرغ استفاده می‌شود تا وا نرود و در روغن سرخ می‌شود. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه همبرگر خونگی بر روی لینک کلیک کنید. عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ نگینی شده مجلسی و سنتی

برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید. درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود. در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد. خمیر پیتزای آماده را در سینی فر قرار می‌دهیم و سس گوجه را بر روی خمیر می‌زنیم. 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند.. واقعا هیچ ایرانی نیست که کله پاچه دوست نداشته باشه مخصوصا اگر صبحانه باشه.

کشمش پلو مازندرانی

برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است. باید این را هم بگوییم که در بعضی انواع میگو پلو که کاملاً ایرانی هستند، می‌توان سیب زمینی نگینی شده و کشمش هم مشاهده کرد. به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و رسمی‌ترین غذاهای ایرانی که گاهی با گوشت مرغ هم تهیه می‌شود، درست کردن نسخه واقعی آن می‌تواند کار سختی باشد و به تجربه و مهارت کافی نیاز دارد. این غذا یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان و عزیزان است.

زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه. برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید. عدس پلو، ترش تره، دمی گوجه و کلم پلو غذاهای مناسبی برای پذیرایی از این عزیزان هستند. دو لیوان آب دورن قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا گوشت به‌خوبی پخته شود. در حین پخت، اگر آب گوشت تمام شد دوباره به آن اضافه کنید؛ اما توجه داشته باشید که آب گوشت باید غلیظ باشد. شیرین پلو ترکیباتی مانند زرشک پلو داشته اما علاوه بر مرغ، هویج هم در ترکیبات آن وجود دارد.

یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند. این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. طعم متمایز این سوپ به دلیل مزره تازه و محلی آن است که غالبا توسط کدبانوی های ترک زبان در ارومیه تهیه می شود.

اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذا‌های مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است.

سپس به صورت جدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کنید. یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. این غذای به ظاعهر ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مطمئناً یکی از بهترین غذاهای موجود در مهمانی خواهد شد. همان‌طور که این غذا از اسمش پیداست از ترکیت مرغ که معمولاً سینه و ران مرغ است به همراه برنج زعفرانی و زرشک درست می‌شود. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود.

همان‌طور كه از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته كوفته در‌ كل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است. باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود. در کنار این، ضخامت کم و نازکیِ این گوشت هم می‌تواند از کیفیت کباب تابه‌ای بکاهد.

اغلب باقالی پلو را با گوشت لخم و لطیف بره می‌پزند و گاهی نیز با گوشت بره و استخونش سرو می‌کنند. باقالی پلو با عطر ملیحی از زعفران همراه است که البته پیش از سرو، بر روی آن نیز پلوی مزعفر اضافه می‌کنند. اگر دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز شده‌ای مثل هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل کنید. این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد.