غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست. کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. اگر به غذاهای ترش علاقه مند هستید، خورشت آلوچه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این خورشت در استان کرمان طبخ شده و از انواع آلو می‌توان برای طبخ آن استفاده کرد. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود.

  • برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند.
  • این غذا برای بهبود و التیام درد کمر، زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و روده‌ها تاثیر بی‌بدیل و بی‌نظیر دارد.
  • سیر و ریحان خرد شده درون نازخاتون آنقدر دلنشین است که از بوییدن هم سیر نخواهید شد.
  • زرشک پلو با مرغ که یک غذای مجلسی ایرانی بوده و در بیشتر مهمانی ها این غذا سرو میشود.
  • این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید.

آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید. شاید خیلی از ما فکر کنیم که کباب تابه ای غذایی جدید است. اما باید بدانید این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیگی مهمان سفره های ما ایرانیان بوده است. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند.

در کنار این غذا معمولا ریحان و پیاز و دوغ جذاب هایی هستند که شدیدا به طعم و مزه غذا جذابیت اضافه می کنند. البته برای کترینگ دنا که تمرکز خاصی روی غذاهای سازمانی و شرکتی گذاشته است باید این را در نظر بگیریم که در غذاهای شرکتی یا سازمانی ممکن است این موارد متفاوت باشند. به دلیل همین تنوع و گستردگی است که در حال حاضر تهیه و تدارک غذاهای سازمانی و شرکتی یکی از سخت ترین مشاغل موجود در دنیا است.

اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می كنید، لازم است كه آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو كنید. به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.

مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان گیلان

یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید. چرا که به جای آب در پخت این خورشت از دوغ استفاده می شود و چه بهتر که دوغ هم محلی و ترش باشد. البته که بایددر استفاده از لیمو عمانی دقت کنید که ترشی خورشت نهایی به قاعده باشد. پیاد داغ، زردچوبه، لپه را مخلوط میکنید و گوشت را اضافه میکنید.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

ولی حتما باید در نظر داشته باشیم که علاقه به غذاهای مختلف کاملا یک نظر شخصی است و نمیتوان آن را یک موضوع دسته جمعی دانست و طبق آن غذایی را به عنوان بهترین یا بدترین غذا انتخاب کرد. قرمه سبزی یک غذای فوق العاده جذاب و لذیذ ایرانی است که در تمامی خانواده های ایرانی بسیار پر طرفدار است. شاید بتوان پرچمدار غذاهای ایرانی را قرمه سبزی دانست که در غذاهای شرکتی هم اگر کیفیت خوبی داشته باشد بسیار پرطرفدار است. رازی که در قرمه سبزی وجود دارد قطعا تبحر و حرفه ای بودن در جا انداختن غذاست که بتوانند غذا را به صورت جا افتاده ای در بیاورند. این غذا را معمولا با برنج زعفرانی و تهدیگ با نان لواش میل میکنند. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد.

بله درست میفرمایید چون این غذاها جمع تمام مناطق هست امکان داره که نشنیده باشید. میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند.