غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


آب دوغ خیار را با نان خشک ترید شده و با دوغ و ماست فراوان می‌توانید درست کنید و به رسم قدیمی همه آشنایان را دور هم جمع کنید. فلافل را در جنوب ایران با ادویه‌های مخصوص مانند پودر زیره سبز یا سیاه درست می‌کنند. برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه سالاد الویه بر روی لینک کلیک کنید.

اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید. انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

  • شاید بتوان پرچمدار غذاهای ایرانی را قرمه سبزی دانست که در غذاهای شرکتی هم اگر کیفیت خوبی داشته باشد بسیار پرطرفدار است.
  • پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود.
  • غذاهای جنوبی اصلی‌ترین دلیل برای این هستند که یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید.

آش انار ساوه را در شهرهای دیگر ایران نمی‌توان یافت زیرا طعم اش انار ساوه، بسیار منحصربفرد است. این آش با آب انار، مغز گردو، حبوبات و سبزیجات مختلفی پخته شده و در شب‌های یلدا بر سر سفره مردم ساوه قرار می‌گیرد. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند. بیشتر ایرانیان سال جدید خود را با وعده غذایی سبزی پلو با ماهی شروع می‌کنند. منشا این غذا به استان مازندران باز می‌گردد اما در حال حاضر توسط مردم کلیه شهرها طبخ می‌شود.

اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه می باشد. کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود.

اسم غذاهای ایرانی چطور انتخاب می‌شود؟

سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است. سرو این غذا در کاسه های گلدار چینی بر جذابیت های آن می‌افزاید. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور كند كه آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشكیل دهنده دیزی و آبگوشت یكسان می باشد. رسم است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه كنند، به آن «دیزی» بگویند.

اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم. در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست. شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود. پختن شله مشهدی، به تجربه بالا، دقت فراوان و حوصله زیاد نیاز دارد. به مانند زرشک پلو، یکی از غذاهایی دیگر که می تواند ظاهری بسیار مجلسی به سفره شما ببخشد، ته چین بوده که آن را می ‌توان به صورت ساده و یا همراه با گوشت، بادمجان و مرغ درست کرد. با این وجود ته چین مرغ نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشته و در میان بهترین غذاهای ایرانی جایگاه خاصی به دست آورده است.

لیست غذا برای ناهار با مرغ:

روش دیگر نیز بدون صورت است که بعد از آبکشی برنج، مخلوط گوشت و سیب‌زمینی و مواد اولیه دیگر را لابه‌لای برنج می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا برنج خوب دم بکشد. از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند. احتمالا در جاهای مختلف و در خانه های مختلف غذاهای متنوعی خورده باشید ولی همیشه بعضی غذاها هنگامی که توسط برخی از افراد خاص پخته می شوند عطر و طعم بهتری دارند. علت اصلی آن علاوه بر مهارت و اشتیاقی که فرد به پختن غذا دارد، فوت و فن های ریزی است که اجرا می‌کند. با دانستن آنها می‌توانید تا حد زیادی سطح کیفیت غذای خود را ارتقا دهید.

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند.

درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود. اکثر گردشگران رنگ این خوراک لذیذ را سبز یا قهوه ای تیره فرض می‌کنند اما به خاطر رب گوجه فرنگی و رنگ خود دال عدس که قرمز است، نارنجی بسیار خوش‌رنگ و چشم گیری دارد. به دلیل تاثیر قوت حبوبات موجود در دال عدس در برخی مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود. اگر بخواهید از اسم ترشی تره این برداشت را داشته باشید که یک چاشنی مثل ترشی است که می‌توانید در کنار غذای اصلی آن را میل نمایید سخت در اشتباه هستید. ترشی تره نوعی خورشت است که در گیلان و مازندران طبخ می‌شود. ولی اگر از اسم آن حدس زدید که ترش است در این مورد موفق بوده اید چون بی اغراق واقعا ترش است و اگر علاقه به غذاهای ترش دارید پیشنهاد میکنیم این خورشت بی نظیر را حتما امتحان کنید.