غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


برای ادامه‌ی طرز تهیه باقالی پلو با مرغ اینجا کلیک کنید. اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه می‌گردین ما خورشت به آلو را به شما معرفی می‌کنیم که با گوشت گوسفندی درست می‌شود. خورشت به آلو مواد اولیه زیادی نمی‌خواهد و برای غذا برای ناهار مناسب است.

  • اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید.
  • در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست.
  • بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود.
  • احتمالا در جاهای مختلف و در خانه های مختلف غذاهای متنوعی خورده باشید ولی همیشه بعضی غذاها هنگامی که توسط برخی از افراد خاص پخته می شوند عطر و طعم بهتری دارند.
  • با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد.

یک قاشق غذاخوری کره و دو قاشق غذاخوری آب ته قابلمه می‌ریزیم. زعفران دم‌کرده را هم اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی اجاق قرار می‌دهیم. حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب بجوش بیاد. پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود. بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. آب ولرم رو باید کم کم اضافه کنید و به مقداری اضافه کنید که مواد به حالت خمیری برسن و خمیر چسبندگی نداشته باشه.

طرز تهیه خورش مسما بادمجان خوشمزه و مجلسی

برای پخت بهتر کباب تابه‌ای بهتر است در زمان طبخ، درِ ماهیتابه را بگذارید تا گوشتتان کاملاً مغز پخت شود. کباب تابه‌ای دارای دو بخش است که شامل گوشت کبابی و گوجه‌های سرخ کرده می‌شود. در بسیاری از روش‌های طبخ این غذا، گوجه فرنگی‌های سرخ شده را قطعه قطعه می‌کنند، در کنار کباب می‌گذارند و آن را به شکل جداگانه می‌پزند. اما در روش‌های دیگر، گوجه فرنگی را رنده می‌کنند، آن را روی کباب در حال سرخ شدن قرار می‌دهند و با فلفل دلمه‌ای و برخی مخلفات دیگر همراه می‌کنند.

با تاپ کوکینگ حرفه ای آشپزی کن

سپس آن را در بشقاب بکشید و با گوشت پخته شده نوش جان کنید. غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد. به طور مثال استان گیلان غذا های متنوعی دارد که حتی بعضی از آنها شهرت جهانی دارند. غذای سنتی و محبوب شهر زنجان، جغور بغور است که اصالت آن به کشور روسیه باز می‌گردد اما مردم زنجان تغییراتی در غذای اصلی روسی داده و نام جغور بغور زنجانی را بر روی آن گذاشتند. این خورشت روش طبخ نسبتا راحتی داشته و با طعم خوبی که دارد، انواع سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد. کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد.

خورشت کنگر

همچنین در این مقاله شما می‌توانید لیست غذاهای ایرانی را جمع آوری کنید و روزانه از این غذاها در لیست غذایی خود استفاده کنید. کوفته تبریزی، آبگوشت و دیزی جز انواع غذای ایرانی میباشند که در خطه آذربایجان طرفداران زیادی دارد و از بهترین غذاهای ایرانی نیز محسوب میشوند. به طورر کلی هر دو غذا در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج قرار میگیرند و به عنوان معروف ترین و پرطرفدار ترین غذای سنتی ایرانی شناخته میشوند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند.