غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد. این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است كه در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است.

کوکو یک غذای ساده و نونی است که بیس اصلی آن سیب زمینی و تخم مرغ یا سبزیجات است. در کوکو، سیب زمینی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید درست کنید. کوفته کبابی برای کشور ترکیه است که با نان پیتا آن را سرو می‌کنند. برای نهار می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را درست کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد.

  • بدون شک یکی از بهترین و معروفترین غذاهای ایرانی که بسیاری از آشپزهای ایرانی آن را می‌ شناسند چلوکباب می باشد.انواع کبابو به ویژه کوبیده در بین ایرانی ها و توریست ها طرفداران زیادی دارد.
  • همچنین در این مقاله شما می‌توانید لیست غذاهای ایرانی را جمع آوری کنید و روزانه از این غذاها در لیست غذایی خود استفاده کنید.
  • در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند.
  • سس مخصوص گوجه فرنگی در کباب زردک طعم لذیذی به این غذا می‌دهد.
  • برای این خورش گوشت گوسفندی بهترین گزینه است زیرا مزه ی خورش را بسیار لذیذتر می‌کند.

جالب است بدانید که اصالت این خورشت گیلکی است ولی به مرور در کل کشور با روش های مختلف پخته میشود. بدون شک یکی از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان و توریستان خارجی چلو کباب کوبیده می باشد، که یک غذای عیانی محسوب می شود و در مهمانی ها و مجالس سرو می شود. ماهی و میگو از پروتئین‌هایی هستند که لازم است هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید. در اینجا ما لیست غذاهایی که با ماهی و میگو می‌توانید درست کنید را اشاره خواهیم کرد.

البته در بسیاری از دستور‌های پخت این غذا به استفاده از پوست پرتقال، هویج و سایر مخلفات هم اشاره شده است. در خود شهر قزوین ادویه‌ای با نام قیمه نثار وجود دارد که به طور تخصصی تهیه می‌شود و با اضافه کردن آن به غذا می‌توان طعم بی‌نظیرش را چشید. سیستان و بلوچستانی‌ها معمولاً در کنار این غذا از سالاد یا سبزی خوردن نیز استفاده می‌کنند.

قیمه نثار با مخلفات زیادی كه دارد تبدیل به یكی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است. فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است. پیاز و گرد در رب غلیظی از انار به آرامی با یک دیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می دهند. گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید.

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی

با این حال به طور عام مواد مورد استفاده در پخت ماهی شکم‌پر شامل پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… است. شما می‌توانید برحسب سلیقه و شرایط خود این مواد را کم و زیاد کنید. برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید. در وهله‌ی اول، این خود ماهی است که خواص غذایی بسیار خوبی دارد. ماهی سرشار از موادی مغذی مثل پروتئین و ویتامین دی است و به علاوه می‌توان آن را بهترین و کامل‌ترین منبع برای اسید‌های چرب امگا ۳ دانست. هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند.

غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی

خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد. جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد.

اسم غذاهای ایرانی چطور انتخاب می‌شود؟

یكی از غذاهای سنتی و اصیل كرمانشاه سیب پلوی كرمانشاهی می باشد كه در نوع خود بی نظیر است . ته دیگ، این بخش خوشمزه و طلایی هیچ گاه در منوی رستوران ها نمی آید و اگر خواهان آنید، باید بگویید همراه غذا بیاورند. گرچه برخی رستوران ها خود نیز در کنار غذا تدارک ته دیگ را می‌بینند.