غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام. اهالی استان مرکزی در لیست غذای ایرانی و محبوب خودشان، یک آبگوشت مقوی و خوشمزه دارند به نام «آبگوشت به و گردو». طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود. “باقالی پلو” با ماهیچه یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی می باشد که محبوبیت خاصی در میان گردشگران خارجی نیز پیدا کرده است به طوری که وقتی آن را میخورند بیش از هر چیزی مراقب انگشتانشان هستند. “لوبیا پلو” یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که رسم و رسوم خاصی در سرو کردنش لحاظ می شود.

  • دلمه از جمله غذاهایی است که برای تهیه آن باید وقت زیادی صرف کنید.
  • برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید.
  • در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است.

یک عدد تخم مرغ را شسکته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود. غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند، بسیار متنوع هستند. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید. به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است.

معروف ترین غذای سنتی ایران چیست؟

از محبوب ترین خورش های ایرانی می توان به” قیمه” اشاره کرد که با ترکیبی از موادی همچون گوشت قرمز تکه شده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لپه و … خیلی از افراد در کنار خورش قیمه سیب زمینی نیز سرخ می کنند و گاهی اوقات نیز بادمجان سرخ شده به کار می برند و مورد اول را قیمه سیب زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان نامیده اند. این خورشت خوشمزه همچون دیگر خورش های ایرانی همراه با برنج ایرانی سرو می شود.

طرز تهیه خورش شش انداز گیلانی

برای تهیه خورشت کدو، پیاز و سیر را پوست بگیرید و بشویید. یک قابلمه را انتخاب کنید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید. کدو و بادمجان از خوشمزه‌هایی هستند که طعم خورشت را فوق العاده می‌کنند.

طرز تهیه آش دوغ با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

ناهار به شما، به هنگام کار و فعالیت انرژی فراوان می‌دهد. میگو سوخاری برای پیش غذا و غذای آسان و راحت گزینه بهتری است. برنج را که با نمک از چند ساعت قبل خیس کرده‌ایم، می‌شوییم تا نمک اضافی آن برود و آن را در قابلمه آب جوش می‌ریزیم و کمی نمک می‌زنیم و می‌گذاریم بپزد تا برای آبکش‌کردن آماده شود. برنج را کمی زنده‌‌تر بر می‌داریم و آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و زعفران را دم میکنیم.