غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-غذای هرمزگان


ناز خاتون را معمولا با غذاهایی چون شامی کباب، مرغ و عدس پلو به‌عنوان چاشنی سرو می‌کنند. اردک باسترما یا باسترماپلو، یکی از غذاهای محلی شهر آستارا و اردبیل است و امکان ندارد در سفر به این مناطق در رستوران‌های محلی با این غذا روبه‎رو نشوید. «باسترما» به‌معنای «دفن شده» یا «فشار دادن به‌سمت پایین» است و این غذا شباهت زیادی به ته چین دارد.

  • به‌جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا سفید هم استفاده کنید.
  • در ادامه پوره کدو و عدس را با گردوی سابیده شده و مقداری زردچوبه مخلوط کنید و در یک تابه با روغن تفت دهید.
  • توجه داشته باشید که نباید در این مرحله به برنج، فشار زیادی وارد کنید، زیرا له می‌شوند.
  • شما می‌توانید کمی سیاه دانه و تخم گشنیز به‌همراه موسیر نیز در ناز خاتون بریزید تا طعم لذیذتری بگیرد.
  • در کنار این غذای گیلانی، می‌توانید بادمجان سرخ شده هم سرو کنید.

از جمله بهترین غذاهای شمالی که به روال خیلی دیگر از غذاهای این استان، به وسیله باقلای پلویی پخته می‌شود و علاوه برآن، از تخم مرغ و شوید خشک و کره نیز در آن استفاده می‌شود. ضمن اینکه استفاده از سیر در کنار باقلا طعم بی نظیر و خاصی به آن می‌بخشد و با برنج یا کته، به همراه ماهی شور و زیتون پرورده سرو می‌شود. در میان مواد اولیه غذاهای شمالی، نام بادمجان به وفور به چشم می‌خورد.

۷. شیرین تره و طرز تهیه آن

برخی می گویند بهترین کته کبابی تنکابن و برخی هم می گویند بهترین نیست اما از کته کبابی های خوب تنکابن، کته کبابی شهرک است. جایی که از شلوغی کم نظیرش می توان پی برد که غذا های خوبی را سرو می کند و در کنار قیمت و خدمات مطلوب توانسته نه تنها خود را بین رستوران های خوب تنکابن قرار دهد بلکه همیشه هم شلوغ باشد. پیتزا سولی تنکابن در بخش غربی تنکابن و بلوار شیرودی قرار دارد که از معروف ترین بلوار های ساحلی شهر محسوب می شود.

برچسب: بهترین غذاهای شمالی

شما می‌توانید از غذاهای متنوع و باکیفیت رستوران آویشو سفارش دهید و طعم و مزه غذاهای گیلکی را تجربه کنید. مثلا برای یک پرس برنج سفید بدون هیچ چیز اضافه‌تری ۱۷ هزارتومان باید پرداخت کنید و این سطح قیمت را به کل منو تعمیم دهید. اما منو ماهی ماهی چه آیتم‌هایی دارد که در دیگر رستوران‌ها نیست؟ در اینجا شما در بین کباب‌ها سیاه کباب و سیاه جوجه را می‌بینید که به ترتیب راسته گوساله و فیله مرغ در میان رب انار جنگلی و روغن زیتون است. گمج در مجموعه راه چوبی در اتوبان حقانی قرار دارد و شعبه دوم آن که فقط مخصوص بیرون‌بر است در فودکورت راه چوبی. رستوران گیلانه در خیابان جردن تهران از رستوران‌های لوکس به سبک شمالی است. رستورانی که با دکوراسیون تلفیقی سنتی و شمالی، پنجره‌های چوبی، نور آبی و گل‌های شمعدانی سعی کرده تا تداعی‌کننده حال و های شمال کشور باشد.

۱۴. بورانی برگ چغندر و طرز تهیه آن

رستوران امیر طوبایی در ضلع جنوبی میدان امام خمینی یعنی مابین خیابان های طالقانی و امام خمینی قرار دارد و در این بخش، بین کلی تابلو و مغازه رستوران امیر طوبایی را پیدا خواهید کرد. در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از رستوران‌های گیلکی تهران را به شما معرفی کنیم. اگر احساس می‌کنید که اسم رستورانی ازقلم‌افتاده است، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید تا به این لیست اضافه کنیم. اگر هم تجربه‌ی رفتن به رستوران‌های نامبرده را دارید، خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.