غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-غذای هرمزگان


اگر به شیراز سفر کنید ولی شیرازی پلو را امتحان نکنید، سفرتان را نیمه کاره گذاشته‌اید! یکی از خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین غذاهای استان شیراز، شیرازی پلو است. مواد اولیه این غذا برنج، مرغ، زرشک، زعفران، بادمجان و ماست است.

  • همانطور که از اسمش پیداست با یک غذای شیرین طرف هستید و اگر از طعم شیرینی در غذا خوشتان بیاید حتما از طرفداران آن می شوید.
  • با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد.
  • مشکوفی هم یک دسر قزوینی است، البته در مازندران هم مشکوفی را می‌پزند.
  • خورش قیمه از حدود ۸۰ تا ۹۰ سال پیش، به‌عنوان یک غذای نذری در میان ایرانیان شناخته می‌شود.
  • برای تهیه این پلو خوشمزه و البته شیرین و اعیانی برنج را از چند ساعت قبل می خیسانید.

در ادامه با همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش قلیه ترش آشنا کنیم. خورش قلیه ترش، یک غذای مناسب برای سرو در وعده‌های اصلی است. این خورش محلی لری با برنج خورده می‌شود و سالادهای سنتی مانند سالاد فصل، سالاد کنگر و سالاد شیرازی از گزینه‌های فوق‌العاده برای سرو در کنار آن هستند. پیازهای خلالی خرد شده را در مقداری روغن محلی یا کره تفت دهید.

طرز تهیه آش دوغ اردبیل

در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد. کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید. ظرف سبزی در تمام طول غذا بر روی میز باقی می ماند و می توانید در حین غذا هم از آن استفاده کنید. در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. اكثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل كباب كرده و جوجه كباب می پزند.

بهترین رستوران های سنتی جنوب تهران

طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند. برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی هستند.

همچنین طعم مطبوع آن در کنار سادگی آن را به یکی از محبوب ترین سالادهای ایرانی تبدیل کرده است. سالاد شیرازی از خیار، گوجه فرنگی و پیاز قرمز تشکیل شده است. علاوه بر این، گزینه‌های مختلفی برای چاشنی این سالاد وجود دارد. بر این اساس ایرانی‌ها از آبغوره، آبلیمو، سرکه یا ترکیبی از هرکدام به اضافه کمی نمک و نعنا برای چاشنی استفاده می‌کنند. چوگان شیرازی غذای مورد علاقه اهالی شیراز است که آن را به شیوه خاص خود طبخ می‌کنند. این غذای سنتی شیراز از برنج، بادمجان، مرغ، ماست، تخم‌مرغ و زیره تشکیل شده است.

طرز تهیه خورش قیمه بامیه خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید. کام شیرین مردمان خوش صحبت و مهربان شیرازی حتی در غذاها و پلوهایشان نیز به چشم می-خورد. شیرازی ها به مزه شیرین غذا بسیار علاقمندند و اغلب غذاهای سنتی و محلی شان شیرین است. شیرین پلو که یار دیرین قیمه در شیراز است از آن دست پلوهای محبوب است که در مجالس شیرازی ها حسابی پرطرفدار است.

دنده کباب را با برنج یا نان تازه، پیاز، نارنج، ماست و انواع سبزیجات به سر سفره بیاورید و مطمئن باشید که همه عاشق این غذا خواهند شد. تکه‌های گوشت را به پیاز سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را با هم تفت دهید تا گوشت، تغییر رنگ دهد. سپس فلفل و ادویه دلخواه خود را در تابه بریزید و مواد را با هم تفت دهید.