غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-غذای هرمزگان


بعد از این که آش پخته شود، آن را داخل یخچال می‌گذارند تا کاملاً خنک شود. در زمان سرو هم از تکه‌های یخ در کنار آن استفاده می‌شود تا کاملاً سرد باشد. مرغ، لپه، سبزی‌های محلی و معطر و ادویه‌ها دست‌به‌دست همدیگر می‌دهند تا بتوانید یک خورشت خوشمزه را کنار کته‌پلای شمالی نوش جان کنید.

  • رستوران و سفره‌خانه سنتی عمارت تهرانپارس، یکی از پاتوق‌های دنج برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود.
  • را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند.
  • نمک را در نیم ساعت پایانی به خورش اضافه کنید و طعم آن را بچشید تا در صورت نیاز به آن نمک یا فلفل بیشتری بزنید.
  • سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید.

به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ درادامه این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است.

طرز تهیه سیروابیج گیلان

قنبر پلو شیرازی یك غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده كه در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌كرده قلقلی، كشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید. بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

طرز تهیه کباب کنجه لاری (فارس)

روش پخت این خورش هم مانند قورمه سبزی فوت و فن خاص خودش را دارد و باید با حرارت بسیار کم پخته شود تا به اصطلاح جا بیفتد. جالب است بدانید که این قدمت باستانی را می ‎توان از روی لوح ‎ها و سنگ نوشته های تخته جمشید یافت کرد. بر اساس سنگ نوشته های قدیمی که متعلق به 515 سال قبل از میلاد است، بر روی برخی از آنها مواد اولیه و طرز تهیه فسنجان هک شده است. برای پخت قرمه سبزی باید به قول معروف فوت و فن کار را بلد بود چراکه رمز و راز یک خورش سبزی خوشمزه در روش پختن آن است.

غذای ایرانی بدون برنج

شما می‌توانید در انتهای پخت کمی زعفران دم‌کرده یا رب سرخ کرده به آبگوشت اضافه کنید تا رنگی زعفرانی یا قرمز به آن بدهید. شما می‌توانید گوشت را به‌همراه پیاز، سبزی و لوبیا از ابتدا تفت دهید و سپس در زودپز بریزید. سپس برنج را در آب گوشت باقی‌مانده در قابلمه بریزید و برنج را به‌صورت کته دم ‌کنید. در زمان سرو، برنج را ظرف بکشید و روی آن را با لپه تفت داده شده تزئین کنید. طرز تهیه ته تالی، بسیار ساده است و چاشنی‌های مختلف، طعم بی‌نظیر و متفاوتی را به این غذا اعطا می‌کنند.