غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-غذای هرمزگان


غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. برای درست کردن این خورش هم می‌توان از گوشت و هم مرغ استفاده کرد.

  • از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست.
  • با این وجود می‌توان تنوع جالب و شگفت‌انگیزی از غذاها و خوراک‌های سنتی و محلی را در برنامه‌ی غذایی خانواده‌های این منطقه از ایران مشاهده کرد.
  • دال عدس، میگو پلو و رنگینک از دیگر غذاهای خوش طعم جنوب کشورمان است.
  • یکی از ویژگی‌های اصلی این خوراکی محلی، طعم شیرین آن است و از همین رو بیشتر برای دسر مصرف می‌شود.

برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد. اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید. به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود. فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . برای پخت اوجیزک به گوجه، روغن (ترجیحاً روغن محلی)، پیاز، آب، سیب‌زمینی و آچار نیاز دارید.

طرز تهیه کتلت ذرت فوری

پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا هزاری دم بکشد. آبگوشت بزقورمه آبدار است و با نان محلی سرو می‌شود؛ در حالی که خورش بز قورمه بسیار کم آب و غلیظ است و آن را با برنج کته می‌خورند. در ادامه طرز تهیه بز قورمه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو مشاهده کنید.

دستور پخت قیمه نثار قزوین خوشمزه و مجلسی

پیاز ریز خرد شده را در کمی روغن در یک قابلمه تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس سیر ریز خرد شده را به پیازها اضافه کنید و آن را برای چند ثانیه کمی تفت دهید. زردچوبه و سبزی‌های ریز خرد شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید. قلیه ماهی از معروف‌ترین غذاهای جنوبی ایران است که در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و جنوب بلوچستان درست می‌شود. طرز تهیه این غذا بسیار ساده و سریع است و به‌علاوه به مواد اولیه بسیاری احتیاج ندارد.

انواع غذاهای محلی شیراز شامل پلوها، آش‌ها، دسرها و نان‌ها و شیرینی‌های خشک است که به معرفی تک ‌به ‌تک آن‌ها در قسمت‌های مختلف این مقاله پرداخته‌ایم. در این رستوران می‌توانید روی تخت‌ها یا میزهای سنتی بنشینید و از تماشای تزئینات سنتی و عتیقه‌جات داخل رستوران لذت ببرید. جالب است بدانید که منوی این رستوران محدود به غذاهای سنتی نیست و انواع غذاهای فرنگی نیز در آن به چشم می‌خورد. در ضمن همه شب به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده سنتی با اجرای خوانندگان و نوازندگان بنام تهران برگزار می‌شود. رستوران بابا قدرت در زمره رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت سنتی تهران قرار می‌گیرد و کیفیت خدمات بسیار مطلوبی دارد. همچنین لازم به ذکر است که در این رستوران سنتی از ساعت ۹ تا ۱۲ شب، گروه موسیقی، اجرای زنده سنتی برگزار می‌کنند تا شما را بیش از پیش با نوای ساز سنتی ایرانی آشنا کنند.