غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذای هرمزگان


قرمه سبزی که از سبزیجات، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می‌شود، ترش و پر از سبزی است. مزه‌ی این خورش باید کمی ترش باشد، ازاین‌رو به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه اضافه می‌کنند، برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است. از سبزی‌های استفاده شده در قرمه سبزی می‌توان به شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه اشاره کرد. این لیست شامل گردو، گوشت مرغ و خروس و انار وجود دارد که مواد اولیه و اصلی طبخ فسنجان هستند.

  • بومیان کیش به دقت بخش غیر قبل خوردن محار را جدا می‌کنند و بخش خوراکی را با انواع ادویه و پیازداغ می‌پزند و خوش طعم می‌کنند.
  • شرزه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز است که در نزدیکی ورودی بازار اصلی شهر، بازار وکیل، مملو از حیاط‌ها و مغازه‌های جذاب واقع شده است.
  • تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند.
  • آلو بخارا را به قابلمه اضافه کنید و در حد دو دقیقه تفت دهید تا با دیگر مواد یکدست شود.

ازجمله غذاهای سنتی استان خراسان جنوبی که دارای روغن‌زیتون، رب، بلغور، و عصارهٔ مرغ و گوشت است و ارزش غذایی بالایی دارد. بلغور پلو در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی آماده می‌شود و طعمی لذیذ دارد. یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان است که طرفداران زیادی دارد. این غذا مانند دیگر غذاهای محلی این استان از ماهی تهیه می‌شود و مناسب علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است.

طرز تهیه آش انار مخصوص شب یلدا

کف قابلمه کمی روغن بریزید و کدو حلوایی ورقه ورقه شده را به‌عنوان ته‌دیگر در قابلمه بچینید. سپس برنج و رشته پلویی، لوبیا چیتی پخته، خرماهای بدون هسته و کوفته ریزه‌های سرخ شده را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید و قابلی پلو را برای حدود یک ساعت روی شعله ملایم گاز دم کنید. سپس آب آن را خالی کنید و در یک قابلمه آب جوش بریزید تا برنج برای هفت تا ۱۰ دقیقه روی حرارت زیاد گاز بپزد و مغز دانه‌های آن نرم شود. در دقیقه آخر، رشته پلویی را در آب بریزید و با برنج مخلوط کنید. گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه در یک کاسه ورز دهید.

توجه داشته باشید که در این مرحله شعله گاز نباید زیاد باشد؛ زیرا بلغورها به سرعت می‌سوزند. پیازهای خلالی خرد شده را در مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیازها بیفزایید و خوب با هم مخلوط کنید و تفت دهید. سپس سیب‌زمینی‌های نگینی خرد شده را در تابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا حسابی طلایی و ترد شوند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. کباب زردک یا کباب مشتی، یکی از انواع کباب‌های سنتی استان اصفهان است که با گوشت چرخ‌کرده، پیاز، زردک، آرد نخودچی و ادویه‌جات درست می‌شود.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج –  انواع کوفته، کوکو و شامی

مجموعه رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است که شامل پنج رستوران و دو کافی‌شاپ است که همگی به نام بخش‌هایی از شعر فردوسی نام‌گذاری شده‌اند. قلم ابزاری است برای فرار از واقعیت، واقعیت تلخ زندگی روزمره که هر ثانیه با آن درگیر هستیم. عمر آدمی اجازه نمی‌دهد تا به همه جا سفر کند، اما می‌توان بر بال قلم نشست و بر فراز آسمان خیال پرواز کرد. چاره‌ای که به آن عادت کردم و ترک عادت نیز موجب مرض است… لطفاً دوباره وارد شوید.برگهٔ ورود در یک پنجرهٔ تازه باز خواهد شد.

آداب و رسوم مردم گیلان

یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند. رستوران سنتی باغ راز یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر است. باغ راز دارای سه محل غذاخوری مجزا است، غذاهای بین المللی در فضای داخلی، فست فود در تراس روی پشت بام و غذاهای سنتی ایرانی در باغ رستوران سرو می‌شود. برای تهیه این غذای محبوب شیرازی، ماست، برنج، تخم مرغ، زعفران و سایر ادویه‌ها را با هم مخلوط می‌کنند.