غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذای هرمزگان


در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند.

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن را نیز بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. یک قاشق غذاخوری کره و دو قاشق غذاخوری آب ته قابلمه می‌ریزیم. زعفران دم‌کرده را هم اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی اجاق قرار می‌دهیم. پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود.

  • برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید.
  • این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است.
  • در زمان ناصر الدین شاه قاجار، زرشک یکی از موادی بود که در پلو به کار می‌رفت و پلوها را بسته به موادی که به آنها افزوده می‌شد نام‌گذاری می‌کردند.
  • برنج را با یک لیوان آب‌روی گاز قرار دهید تا پخته شود و سپس آن را با ماست و زعفران و تخم‌مرغ مخلوط کنید.

ده درصد جمعیت ایران شامل قبایل عشایری است که گله بز و گوسفند دارند. از شیر بزها و گوسفندان برای تهیه ماست، پنیر و کره غنی شده استفاده می‌کنند. با اضافه کردن کمی ماست به شیر تازه آن را تحریک می‌کنند تا ماست جدیدی تولید شود. با استفاده از یک پارچه دور ظرف ماست را می‌پوشانند تا به عمل آید. گز دسر و سوغات معروف شهرهایی چون اصفهان، گلپایگان، کرمان و چهارمحال و بختیاری است.

این غذا برای بهبود و التیام درد کمر، زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و روده‌ها تاثیر بی‌بدیل و بی‌نظیر دارد. برخی حبوبات ادویه ها و رب هم از دیگر اجزای این غذای دلچسب است. بین خودمان بماند اما هر نوع آبگوشتی را باید با پیاز خورد تا آنچنان که باید به دل بچسبد. جالب است بدانید که کلسیم موجود در بادامی که در قیمه نثار استفاده می‌شود، دو برابر پسته است! علاوه بر این پروتئین و ویتامین دی موجود در آن را هم نباید نادیده گرفت. پس وجود این مغز‌ها در قیمه نثار می‌تواند ارزش غذایی آن را تا حدودی برای شما روشن کند.

ماهی شکم‌پر

زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد.

برخی از مردم در کشور ما خورشت ‌فسنجان را ترش و برخی دیگر آن را ملس و در بسیاری از نقاط نیز آن را کاملاً شیرین مورد طبخ قرار می دهند. اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. به طور مثال یکی از غذاهای سنتی ایرانی که بسیار محبوب و مشهور است کوفته تبریزی است که در همه جای ایران تهیه می‌شود که ریشه آن از شهر تبریز است. قیمه نثار جزوه غذاهایی است که به صورت سنتی در قزوین پخته می‌شود و به آنجا تعلق دارد. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سمنان ته چین مرغ است که در سایر استان‌های کشور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این غذا طعم لذیذی داشته و برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

دستور طبخ ته‌چین

روش های طبخ این آش خوشمزه متفاوت است اما دستور پخت طلایی و اصلی آن نزد مردمان مهمان نواز و خوش ذوق تبریز است. آش دوغ به زبان ترکی آیران آش یا دوغا معنی شده و تفاوت آن با دیگر آش‌ها را می‌توان در انواع سبزی های کوهی و همچنین دوغی که برای طعم دار کردن آن اضافه میشود دانست. با توجه به اینکه در شهر همیشه سبز و رویایی تبریز دامپروری بسیار رواج دارد، طعم خاص دوغ به خاطر تغذیه سالم دام ها ملموس‌تر است. با گسترش پخت و سرو آش دوغ شاید کمتر کسی بداند که آش دوغ اصالت تبریزی دارد. بگذارید اینگونه شروع کنیم که اول سمبوسه در آبودان رونق گرفت 🙂 بعد بقیه غذاهای دریایی و غیر دریایی اضافه شدند. شهرهای جنوب ایران با تمام جاذبه های بی نظیر و فرهنگ غذایی خاصی که دارند به شما نشان میدهند که ساکنانی ساده دل، مهمان نواز و بی‌ریا هستند.

برای تهیه خورشت بامیه ابتدا سر بامیه‌ها را پاک کرده به گونه‌ای که زیاد کوتاه نشده و مواد لزج و تخم‌های درون بامیه بیرون نیاید. برای این غذا پیاز، سیب زمینی‌، گوشت تکه‌ای خورشتی و ترشیجاتی مانند آب‌غوره و آب‌لیمو نیاز است. این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد.

این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوب خطه آذربایجان شرقی و غربی محسوب می شود اما با این وجود در سراسر ایران طبخ می شود و یکی از گزینه های پرطرفدار توریستهای خارجی می باشد. اگر شما هم مثل ما به آشپزی ایرانی علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم در دوره آنلاین آموزش غذاهای ایرانی در کنار ما باشید و دستور پخت غذاهای ایرانی را به صورت حرفه‌ای بیاموزیم. همچنین برای یادگیری رایگان دستور پخت غذاهای ایرانی و بین المللی، در وبلاگ آشپزی سایت آموزشگاه آشپزی آرسس شف آموزش‌های خوبی قرار گرفته‌ است.