غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذای هرمزگان


توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند. در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز. البته این را هم از قلم نیندازید که برای داشتن ته‌دیگ خوب و دلچسب لازم است آن را مدت زمان بیشتری روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی پخته شود و خودش را خوب بگیرد. یکی دیگر از غذاهای برنجی خوشمزه، کلم پلو شیرازی است که دستور آن با کلم پلو تهرانی متفاوت است.

  • بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است.
  • اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید.
  • برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید.
  • در بیشتر مراسمات خاص و به خصوص مراسمات مذهبی پختن حلوا بسیار مرسوم است.
  • دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود.
  • نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده.

طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است. در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان البرز یا همون کرج

البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند. تهیه کردن و طبخ آلبالو پلو به مهارت و تبحر خاصی نیاز دارد. در واقع باید بدانید که هر فردی نمی ‌تواند این غذا را به خوبی درست کند. از آنجایی که آلبالو مزه ترشی دارد باید اندازه هر یک از مواد به کار رفته شده در این غذا به درستی اندازه گیری شود تا غذا طعم خوبی پیدا کند. «ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید.

ماهی شکم‌پر

ایرانیان برای تهیه انواع سالاد از زیتون، آب لیمو، آب‌غوره، نمک و فلفل استفاده می‌کنند. سبزیجات و صیفی جات رایج در غذاهای ایرانی شامل کدو تنبل، اسفناج، لوبیا رشته ای، نخود فرنگی، جعفری و هویج می‌شود. بیشتر غذاهای سنتی و معروف ایرانی در تمام نقاط کشور طبخ می‌شوند و علاوه بر آن اکثر شهرها و روستاها غذاهای محلی هم دارند.

در طرز تهیه خورش دال عدس، برای اینکه طعم غذا ترش شود کافی است مثل اهوازی‌ها کمی تمبر هندی به غذا اضافه کنید. “آبگوشت یا دیزی” از جمله غذاهای خوشمزه سنتی است که با استفاده از گوشت گوسفند، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا، نخود، رب گوجه فرنگی و پیاز درست می شود. مهمان دارید و این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است که ناهار چی بپزم؟ ما به شما شکر پلو شیرازی را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای ایرانی با برنج، از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که اگر ازطرفداران هویج پلو و شیرین پلو هستید، بدون شک از خوردن این پلوی شیرازی نیز لذت می‌برید. دلمه برگ مو یکی از خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای مجلسی ایرانی برای مهمانی‌ است که زیبایی خاصی به سفره شما می‌دهد. به‌علاوه دلمه از غذاهایی است که می‌توانید از یک روز قبل از روز مهمانی آن را تهیه کنید تا روز اصلی، وقت کمتری را برای پختن غذا صرف کنید.