غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذای هرمزگان


بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید. معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود.

این حبوبات را معمولا از قبل خیس می کنند و آن ها را می پزند. سبزیجاتی همچون تره، اسفناج، نعنا و سیر فراوان، رشته‌های درازی که از گندم و آب درست می‌شوند به نام رشته‌ی آشی، پیاز و انواع ادویه ها نیز در آش استفاده می‌شود. عموما خورش قیمه را در دو نوع خورشت قیمه سیب زمینی و خورش قیمه باذنجان (قیمه بادمجان) می پزند. البته انواع و اقسام دیگری از قیمه در شهرهای مختلف ایران تهیه می‌شود که در مواد اولیه تقریبا یکی هستند و در شیوه پخت و طعم دهی با یکدیگر متفاوت هستند.

شاید به این خاطر است که مسافران شهرهای شمالی مایل بودند که بیش از یک طعم را امتحان کنند و به ناچار میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا معروف کردند. غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند. اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید.

مقدار شکر به شما بستگی دارد که دوست دارید آلبالو پلو شیرین داشته باشید یا ملس. گوشت چرخ‌کرده و پیاز و آرد نخودچی و ادویه‌ها را مخلوط و در ماهیتابه سرخ کنید. استفاده از خلال پسته در این غذا سلیقه‌ای است اما رنگ و مزه خوبی به غذای شما می‌دهد. بعد از اینکه برنجتان را آبکش کردید، آلبالوها را لابه‌لای برنج بریزید و آن را دم کنید. خوراک لوبیا چیتی یک غذای خوشمزه و مقوی برای ناهار یا شام است.

  • برای پختن حلوا ابتدا آرد سفید را کمی تفت داده و سپس شکر، گلاب و زعفران را به آرد اضافه کنید.
  • اما اکثر گردشگران خوردن این کباب را چندش آور می‌­دانند!
  • در بیشتر مناطق گوشت مرغ در این غذا استفاده می‌شود اما با گوشت چرخ‌کرده نیز می‌توان این غذا را طبخ کرد.

اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم. در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست. شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود.

طرز تهیه کوکو مرغ اصیل رشتی خوشمزه و مجلسی شمالی

با دانستن آنها می‌توانید تا حد زیادی سطح کیفیت غذای خود را ارتقا دهید. در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. از جذاب‌ترین غذاهای جنوب ایران، دمی لخلاخ است که بومیان بوشهری برای تهیه آن از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند. معمولا طعم خاص این غذا به دلیل وجود تمبر هندی و لیمو امانی است. به غذاهای ترش علاقه دارید؟ترشی تره بدون شک جز بهترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید.

بدمزه ­ترین غذاهای ایرانی

خورشت فسنجان اصیل مخصوص گیلان با اضافه کردن سبزی‌های معطر محلی و اناربیج تهیه می‌شود. برای پخت ته چین تنها نیاز به برنج، مرغ، ادویه، ماست و تخم‌مرغ است. برای پخت ته چین ابتدا باید برنج و مرغ پخته شود، البته برنج ته چین باید آبکش باشد. سپس برنج را با ماست، زرده تخم‌مرغ، زعفران و زردچوبه مخلوط کرد.

می‌توان به طور خلاصه به گوشت چرخ کرده موجود در غذا اکتفا کرد. اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد. این غذا مقادیری ماده معدنی روی هم دارد که به افزاید تولید تستوسترون کمک می‌کند. شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال است. در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث.

کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد. برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند. در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد.