غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها


در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود. در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند.

اما این خوراک خوشمزه و سنتی گیلانی با نان و برنج به عنوان غذای اصلی نیز قابل سرور است. نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود. شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند.

  • افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند.
  • بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد.
  • در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود.
  • به نظر من باید مستقیما به غذاهایی که در هر سفر می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید هم اشاره می شد.
  • قورمه سبزی با برنج سفید یا برنج زعفرانی سرو می شود و مطمئنا تجربه خوردن آن برای گردشگران و مسافران هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.

برای مشاهده ادامه طرز تهیه میگو سوخاری بر روی لینک آن کلیک کنید. برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید. ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج –  انواع کوفته، کوکو و شامی

این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند.

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام +[دستور پخت]

سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم. بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند. بعد مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با کمی شکر در آب می جوشانانند تا کمی پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند. این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند.

این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد. ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند. استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. پیشهاد می کنیم مقاله کلاس آشپزی را برای اطلاعات بیش تر مطالعه فرمایید. آموزشگاه آریا تهران به عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران، بهترین خدمات آموزشی آشپزی را به شما عزیزان ارائه می کند. اگر علاوه بر آشپزی سنتی به درست کردن فست فود ها نیز علاقمند هستید، بهتر است دوره آموزش فست فود آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

قنبر پلو شیرازی یك غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده كه در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌كرده قلقلی، كشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. دمپختك یكی از غذاهای محلی استان تهران است.یكی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یكی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است كه با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود.