غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها


پختن این خورشت خوشمزه آداب خاصی دارد و جا انداختن آن کار هرکسی نیست. قورمه سبزی طرفداران بیشماری بین گردشگران خارجی به خود اختصاص داده است. به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد. استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه‌های مرتفع، از آب و هوایی متنوع برخوردار است که باعث رویش انواع گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مختلف بومی در این استان شده است. در رژیم غذایی مردم استان مرکزی رژیم بسیار جالبی از انواع آش به چشم میخورد که در نوع خود شگفت انگیز است. برای مثال آش ترخینه دوغ که در بسیاری از مناطق این استان به آش سیرابی نیز شهرت دارد، که یکی از رایج‌ترین غذاهایی است که در شهرهای این استان طبخ می‌شود.

  • سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند.
  • بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند.
  • قورمه سبزی با گیاهان معطر، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا سفید و چیتی) و گوشت گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود.
  • در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد.
  • برای ادامه‌ی طرز تهیه سبزی پلو با ماهی اینجا کیلیک کنید.

کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود. در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است. قیمه نثار به طور کلی با برنج، گوشت، خلال بادام، پسته و پیاز داغ طبخ می‌شود.

۴۸ نوع آموزش کامل شیرینی عید در خانه؛ با طعم قنادی

هم اکنون، هولدینگ اتریشی دونهازر یکی از برجسته ترین کترینگ های قاره سبز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه درباره ما مراجعه نمایید. برای دریافت منوی غذاهای سازمانی و شرکتی کترینگ دنا میتوانید با مشاوران ما با شماره ۹۱۰۷۹۵۱۱-۰۲۱ در تماس باشید و یا به اینستاگرام کترینگ دنا ما مراجعه بفرمایید.

۱۶- آبگوشت متنجنه کرمانی

عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود. اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود. سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند.

فیگورهای رزمی هدیه تهرانی کاربران را شگفت زده کرد !

این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی این غذا گوشت است که منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها، آهن و روی است. آنها سرشار از آهن هستند، به هضم غذا کمک می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. اگر فرصت درست کردن غذا ندارید ما به شما چند غذای فست فودی و سریع رو برای ناهار پیشنهاد می‌کنیم.