غذاهای سنتی، بومی و محلی استان چهار محال و بختیاری طرز پخت و مواد-غذای هرمزگان


یکی دیگر از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری که با استفاده از گوشت و لوبیا سفید تهیه می شود گوشت و گندم است. از دیگر غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، آش دوغ است. سبزي آش را بعد از شستن و خرد كردن مي‌پزند، سپس برنج و دوغ را به آن اضافه مي‌كنند بعد كه برنج پخته شد كمي آرد را در آب حل كرده و به آن مي‌افزايند‌ تا‌ آب ‌آش به ‌صورت‌ غليظ‌ درآيد ‌و ‌پياز ‌داغ‌ را ‌هم ‌اضافه ‌مي‌كنند. یکی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری که معمولاً این غذا را برای صبح زمستان می پزند.

  • آب موجود در چشمه دیمه یکی از با کیفیت و بهترین آب ها است و املاح موجود در آن همچون کلسیم، بسیار …
  • اين غذا از خوشمزه ترين غذاهاي محلی استان چهارمحال و بختياري بوده و از شهرت زيادي برخوردار است.
  • از دیگر غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، آش دوغ است.
  • همبرگر که یک غذا بین المللی میباشد و میتوان آن را در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معروف و پرطرفدار به شمار آورد.
  • سپس استخوان هایش را جدا می کنند و همراه پیاز، سیر و ادویه در روغن سرخ می شود.
  • می‌توانید یک دستکش به دست کنید و پیازها را فشار دهید تا آب آن جدا شود.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار متنوع و قابل تغییر است زیرا خاصیت غذای ایرانی این است که دست آشپز در هنگام پخت آن کاملا باز است. برای تهیه کباب بختیاری در تابه، آن‌ها را در سیخ چوبی سیخ کنید. برای این کار بهتر است گوشت و مرغ را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید تا روی شعله متوسط گاز داغ شود. سپس سیخ‌های چوبی را در تابه بچینید تا یک طرف آن‌ها روی شعله ملایم گاز بپزد.

فرهنگ و هنر (از دست ندهید)

در ادامه گوشت مزه‌دار شده را به پیاز سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. دو لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا گوشت روی حررات ملایم گاز بپزد. گردو پلو از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهار محال و بختیاری بخصوص سامان پخت می شود .شهرستان سامان به علت دارا بودن تولیدات باغی بخصوص گردو و بادام در سطح ایران مشهور است . در هر استانی غذاهای سنتی و معروفی وجود دارد که علاوه بر ساکنان آن مسافران نیز به آن ها علاقمندند .در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای چهارمحال بختیاری پرداخته ایم. بختیاری‌ها یا ایل لر بختیاری از مردمان ایرانی به‌شمار می‌آیند که در جنوب غربی ایران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، استان کهگیلویه و بویراحمد خوزستان، لرستان، اصفهان و استان مرکزی زندگی می‌کنند. بختیاری‌ها به گویش بختیاری که یکی از گویش‌های زبان لری است صحبت می‌کنند.

آشنایی با سنت‌های ماه مبارک رمضان

از یکی معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای رستوران بختیاری شهرکرد، کباب آن است. با توجه به محبوبیت در میان تمام ایرانیان علاوه بر شهرکرد، در اغلب رستوران ها در تمامی شهرهای ایران این غذا سرو می شود. یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای رستوران بختیاری شهرکرد، کباب آن است که با توجه به محبوبیت در میان تمام ایرانیان علاوه بر شهرکرد، در اغلب رستوران ها در تمامی شهرهای ایران این غذا سرو می شود.

تاس کباب در سایر استان های دیگر نیز طبخ می شود ولی اصالت این غذا به استان چهارمحال و بختیاری بر میگردد. غذاهای محلی و سنتی یكی از مهم‌ترین جاذبه‌های اجتماعی به شمار می‌روند. تقریبا همه انواع خوراک‌ها در این استان تهیه و طبخ می‌شود ولی متداول‌ترین غذا انواع كباب گوشت است كه نوع خاصی از آن به كباب بختیاری شهرت دارد و در بین گردشگران منطقه از محبوبیت زیادی برخوردار است. این غذا از خوشمزه‌ترین غذاهای استان چهارمحال و بختیاری بوده و شهرت زیادی دارد. حال در این مرحله از طرز تهیه کباب بختیاری آب پیاز با به ظرف گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. برای طعم‌دار کردن گوشت مقداری سس سویا، روغن زیتون و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد برای چند ساعت مزه‌دار شوند.