غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذای هرمزگان


مثل همه آش‌های دیگر از سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و خوشمزه شدن آش استفاده می‌شود. با اقامت در اقامتگاه بوم گردی در یزد و خوردن آش شولی یک مسافرت تاریخی و سنتی را امتحان کنید. یخنی لوبیا یکی از غذاهای اصفهانی است که شباهت زیادی به حلیم دارد و به اسم گوشت لوبیا هم شناخته می‌شود.

  • یکی از غذاهای محلی محبوب اصفهان، یخنی لوبیا یا گوشت لوبیا است.
  • یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است.
  • از خرماهای درشت و سفت یا از خرماهای زردرنگ برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  • در وهله‌ی اول، این خود ماهی است که خواص غذایی بسیار خوبی دارد.
  • پس از گذشت نیم ساعت، سیب‌زمینی‌های سرخ شده، عدس و آلوی آبکش شده را در تابه بریزید.

لوبیا قرمز، ماش، برنج، پیاز، دارچین و فلفل سیاه مواد مشترک بین این دو قلیه هستند. از نام این خورشت باید متوجه شده باشید که طعم ترشی در آن وجود دارد. مواد اولیه تشکیل دهنده این غذا گوشت، به، آلو، لپه، زعفران، کمی شکر، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه است. اگر دوست داشته باشید که طعم شیرینی بیشتر احساس شود، می‌توانید از مقدار بیشتری شکر در آن استفاده کنید. از دیگر غذاهای پرطرفدار خطه شمال می‌توانیم میرزا قاسمی را به شما معرفی کنیم. ترکیبی جادویی از بادمجان کبابی، گوجه، تخم مرغ و سیر میرزاقاسمی را می‌سازد.

غذاهای سنتی قزوین

برای تهیه خمیر، ماست را در یک کاسه بزرگ بریزید و زردچوبه و سیاه دانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد را کم کم در کاسه بریزید و مواد را مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاورید که به دست نچسبد. روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای اتاق برای دو ساعت استراحت کند. خمیر را پس از گذشت این زمان به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و روی یک پارچه تمیز بچینید.

آش یخ

معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید. با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذا‌های مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. ماش پلو از دیگر غذاهای محلی گلستان به شمار می‌رود که به دلیل سادگی معمولاً به‌عنوان پیش‌غذا نیز استفاده می‌شود. این پلو با ماش، برنج، گوشت چرخ‌کرده، زعفران، پیاز، روغن‌زیتون، نمک و روغن تهیه می‌شود. اوماچ آش یا آش عوماج یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کرمان است که سرشار از مواد معدنی و مغذی است.

غذایی که از کودکی با آن انس گرفته ایم و در لیست علاقه مندی هایمان قرار گرفته. این غذای جذاب و سنتی از ترکیب گوشت گوساله، لوبیا و سبزی مخصوص و لیمو امانی تهیه می شود. برای هر بازدیدکننده‌ای که به دنبال چشیدن غذاهای سنتی ایرانی در فضایی گرم و دلپذیر است که اغلب با موسیقی سنتی ایرانی همراه است، شرزه محلی ایده‌ال برای صرف غذا است. شرزه تجربه غذاخوری کلاسیک ایرانی را با منوی خوشمزه و متنوع ارائه می‌کند که شامل کباب برگ، گوشت بره و کلم پلو شیرازی است. رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود.