غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش


هم اکنون، هولدینگ اتریشی دونهازر یکی از برجسته ترین کترینگ های قاره سبز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه درباره ما مراجعه نمایید. برای دریافت منوی غذاهای سازمانی و شرکتی کترینگ دنا میتوانید با مشاوران ما با شماره ۹۱۰۷۹۵۱۱-۰۲۱ در تماس باشید و یا به اینستاگرام کترینگ دنا ما مراجعه بفرمایید.

  • همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!
  • مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش کلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست کرد.
  • یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است.
  • سپس سس و مواد از هم جدا می شوند و مواد به خوبی له شده و مخلوط می شوند.

انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند. در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند. این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوب خطه آذربایجان شرقی و غربی محسوب می شود اما با این وجود در سراسر ایران طبخ می شود و یکی از گزینه های پرطرفدار توریستهای خارجی می باشد.

این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید. برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود. برای طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و اصیل به ادامه‌ی مطالب کلیک کنید. سریع‌ترین و ساده‌ترین راه درست‌کردن دمی گوجه، کته کردن آن است.

طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

پختن این خورشت خوشمزه آداب خاصی دارد و جا انداختن آن کار هرکسی نیست. قورمه سبزی طرفداران بیشماری بین گردشگران خارجی به خود اختصاص داده است. به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد. استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه‌های مرتفع، از آب و هوایی متنوع برخوردار است که باعث رویش انواع گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مختلف بومی در این استان شده است. در رژیم غذایی مردم استان مرکزی رژیم بسیار جالبی از انواع آش به چشم میخورد که در نوع خود شگفت انگیز است. برای مثال آش ترخینه دوغ که در بسیاری از مناطق این استان به آش سیرابی نیز شهرت دارد، که یکی از رایج‌ترین غذاهایی است که در شهرهای این استان طبخ می‌شود.

شغل دوم ستاره استقلال لو رفت / پول سازترین چهره ورزشی ایران چیکاره س ؟؟

عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود. اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود. سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند.

با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد. در واقع وجود عطر و طعم خاصی که در انواع مواد غذایی سالم و لذیذ وجود دارد و کدبانوها و آشپزها با مهارت خاص این طعم ها را در کنار هم قرار می دهند، یک غذای عالی و اصیل آماده می شود.

کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود. در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است. قیمه نثار به طور کلی با برنج، گوشت، خلال بادام، پسته و پیاز داغ طبخ می‌شود.