غذاهای آمریکایی ۷ غذایی که آمریکایی ها عاشقشان هستند چرب زبان-غذای هرمزگان


خورش ناردون یا مرغ ناردونی هم از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار شمال کشورمان است که توصیه می کنیم اگر طرفدار اکبر جوجه هستید حتما این غذا را هم امتحان کنید. مرغ پرتقالی از غذاهای استان های شمالی کشور مانند گیلان و مازندران است که طعمی ترش و خوشایند دارد. اگر تابحال آنرا امتحان نکرده اید توصیه می کنیم حتما آنرا درست کنید. برنج به عنوان یکی از پر مصرف ترین غلات تو سراسر دنیا شناخته میشه و با تنوعی که تولید برنج داره باعث شده تا بیشمار غذاهای مختلف با طعم های گوناگون با استفاده برنج پخته بشه. تهیه‌ی این غذا آن‌چنان سنگدلانه است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. این نوع از سِرو غذا در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و آلمان غیر قانونی اعلام شده است.

  • مرغ پیر پیری از مرغ ، سیر ، شیر نارگیل و سس پیری تهیه می شود .
  • این روزها استفاده از فینگر فودها در مهمانی‌ها و به خصوص مهمانی‌های غیر رسمی مانند تولد و غیره بسیار زیاد شده است.
  • این غذا از ترکیب برنج سفید، باقالی و شوید تهیه می‎شود که در هنگام سرو به همراه زرشک و زعفران ایرانی و کمی کره حیوانی، طعم و عطری بی‌نظیر پیدا می‌کند.
  • این غذا با استفاده از برنج معطر ، سبزی ، خیار و مرغ سرخ شده به همراه سس سویا تهیه و طبخ می شود .
  • این آجیل بسیار مغذی بوده و سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشند.

ایکیزیکوری (سِرو حیوان زنده) به این ترتیب است که مشتری ماهی مورد علاقه‌اش را از مخزن آب انتخاب می‌کند. سپس سرآشپز آن را از آب می‌گیرد و در مقابل چشم‌های مشتری، بدون کشتن ماهی، استخوان‌های‌اش را جدا می‌کند. سپس همان طور که هنوز قلب ماهی می‌تپد، سرآشپز گوشت بُرش خورده‌اش را در بشقاب می‌گذارد و تزیینات لازم را نیز انجام می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید از سرآشپز درخواست کنید ماهی فیله شده را به آکواریوم برگرداند و تا وقتی آماده‌ی خوردن غذا شدید، چند لحظه‌ای در آب شنا کند. چند سالی است که در مشهد رستورانی ترکمنی به نام مارال افتتاح شده است که غذاهایی مثل چکدرمه، مانته، بورک، سمسا و فیچه را ارائه می کند.

بعد ازنرم شدن فلفل و سبک شدن پیار، گوجه فرنگی خرد شده و سپس ادویه دلخواهتان را به مواد اضافه کنید. می توان گفت خوراک قارچ با تخم مرغ و فلفل دلمه ساده ترین و سریع ترین غذا با قارچ است. طرز تهیه‌ی این غذای محبوب در برخی نواحی چین به این ترتیب است که میگوی زنده را در مشروب الکلی بسیار قوی می‌اندازند و سپس، به همان حالت (زنده) میل می‌کنند. البته این غذا نیز در برخی نواحی ایالات متحده محبوب است، ولی لااقل در این کشور، میگو را کمی می‌پزند.

سپس آن‌ها را به مدت سه ساعت در معده‌ی گوسفند می‌پزید؛ البته، نمک را هم فراموش نکنید. ایرانی‌های هم غذای مشابهی دارند که به آن چغور پغور می‌گویند. این غذا شباهت زیادی به ساناکجی دارد؛ با این تفاوت که در ناکجی، ‌هشت‌پا به طور کامل خورده می‌شود. البته این غذا درست مانند برخی دیگر از غذاهای این فهرست، خالی از خطر نیست.

عجیب ترین غذای جهان ۱۰: کله پاچه – ایران

لازانیا از ترکیبات گوشت، سبزیجات خرد شده، انواع سس و از همه مهمتر پنیر درست می‌شود، در کنار آن چاشنی یا سالادی سرو نمی‌شود. در مورد این غذا این اختلاف وجود دارد که این غذا در قرون وسطی در ناپل پدید آمده است یا ریشه آن را می توان به یونان باستان برگرداند. همانطور که در بالا لیست انواع غذاهای ایتالیایی بهمراه طرز تهیه آنها را برایتان قرار داده ایم در اینجا به توضیحاتی درباره بهترین آنها خواهیم پرداخت. مادرها همیشه خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را درست می‌کنند و البته ایران یکی از خوشمزه‌ترین کشورها در زمینه غذاست، این را همه ما می‌دانیم.

پیتزا پپرونی اصل اینطوری درست میشه + آموزش

ریبولیتا با این که جزو سوپ ها دسته بندی می شود؛ اما آب کمی دارد. به عبارت دیگر زیاد رقیق نیست و آن را به همراه نان میل می کنند. در ادامه این مطلب با محبوب ترین غذاهای ایتالیایی آشنا میشویم. طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل برای 6 نفرامیدواریم مقاله غذاهای ایتالیایی برای شما مفید و جذاب بوده باشد. ایتالیا یکی از کشور های غنی در فرهنگ آشپزی و تغذیه است که تنوع غذایی و شیرینی های آن شامل طعم های بینظیری بوده و در سراسر دنیا دارای جایگاه مناسبی می باشند.

مهم ترین نکته برای پخت قارچ این است که حتما باید آبش به خوبی هنگام پخت گرفته شود وگرنه ایجاد نفخ می کند به خصوص برای افرادی که روده و معده حساسی دارند. در ادامه 12 نوع طرز تهیه غذا با قارچ را با شما در میان میگذاریم. خورشت قیمه از جمله محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که از ترکیب پیاز، لپه، گوشت قرمز تکه شده و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود. در برخی موارد قیمه به همراه سیب‌زمینی سرخ شده و گاهی اوقات نیز با بادمجان سرخ‌شده سرو می‌شود که مورد اول را قیمه سیب‌زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان می‌نامند. خورشت قیمه مانند دیگر خورشت‌های ایرانی به همراه برنج سفید خورده می‌شود.