طرز تهیه کباب بختیاری ناب و بسیار خوشمزه


در مرحله اول برای تهیه کباب بختیاری، فیله مرغ را پاک کنید و بشویید. در ادامه گوشت گوسفندی را نیز پاک کنید، بشویید و آن را نیز خرد کنید. در همین حین، سیب‌های خلالی خرد شده را در بقیه روغن در یک تابه تفت دهید و آن را پس از پخت گوشت، به‌همراه نمک به خورش بیفزایید. سرکه را با شیره انگور یا خرما مخلوط کنید و آن را به‌همراه زعفران در قابلمه بریزید. در دقایق پایانی پخت خورش، نشاسته ذرت را در آب سرد حل کنید و در قابلمه بریزید تا به خورش شما لعاب دهد. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود.

  • در ادامه با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو، این غذای محلی خوش‌طعم و متفاوت را در خانه درست کنید.
  • نام رستوران باعث می‌شود فکر کنید که قرار است یک غذای جنوبی را در یکی از رستوران‌های شهرکرد امتحان کنید.
  • ایران در زمان امپراتوری پارس با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و ترکیه همسایه بود.
  • رنگینک یکی از دسرهای سنتی استان خوزستان است که در ماه رمضان میهمان خانه های بیشتر اهوازی هاست و مانند یک وعده غذایی استفاده می شود.

سپس یک عدد مغز گردو و چند عدد کشمش (و در صورت تمایل آلو بخارا) را در مغز کوفته قرار دهید و آن را ببندید. دنده کباب یکی از انواع کباب‌های اصیل و لذیذ ایرانی و بسیار شبیه به شیشلیک است که اصالت آن به شهر تاریخی کرمانشاه برمی‌شود. دنده کباب با گوشت دنده گوسفند تهیه می‌شود و نسخه اصیل کرمانشاهی آن را با رب گوجه‌فرنگی، زعفران و ادویه‌جات طعم‌دار می‌کنند؛ در حالی که می‌توان این کباب خوشمزه را با انواع سس‌های دیگر نیز مزه‌دار کرد.

نکته مهم در مورد تهیه منقل ذغال این است که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شوند زیرا ذغال خام علاوه بر تاثیر منفی روی طعم کباب ، برای سلامتی نیز زیان آور است. اگر هوس کردید از آبشارهای لرستان بازدید کنید، چشیدن طعم غذاهای لری را از دست ندهید. غذاهای خوش و رنگ لعابی که بر سر سفره لرها چیده می‌شود و یک تجربه بی‌نظیر می‌سازد. سپس کاسه محتوی گوشت ها را از یخچال بیرون می آوریم و اول یک تکه از فیله های مرغ را سیخ می کنیم و بعد یک تکه از فیله های گوشت قرمز را قرار می دهیم تا یکی در میان سیخ شوند.همه گوشت ها را به همین شکل سیخ می کنیم.

با رنگ های ترند پاییز ۱۴۰۱ آشنا شوید

در یک ظرف دیگر به صورت جداگانه تعدادی سیب زمینی می‌پزند و بعد به صورت رنده شده به گوشت پخته شده اضافه می‌کنند. در آخر رب انار را که در آب انار حل شده به خورش اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند خوب جا بیفتند. یک شامی جذاب و خوشمزه از غذای لری است که نوعی سس به خصوص بر روی آن می‌ریزند. بعد از آن که شامی را آماده کردند، یک سس جذاب از گردو، سبزی معطر و رب انار درست می‌کنند و تفت می‌دهند و آن وقت شامی‌ها را در این سس قرار می‌دهند تا طعم دلچسبی بگیرند. این آش را بیشتر در فصل زمستان در لرستان پیدا خواهید کرد چون برای سرماخوردگی و بدن در فصل سرما مفید است. سبزی‌ای که در این آش استفاده می‌ریزند، مختص لرستان است و بلمک نام دارد.

طرز تهیه کباب بختیاری بسیار خوشمزه

وجــــود سه قوم اصیل در چهارمحــال و بختیـاری (بختیاری، فارس، ترک قشقایی) تنوعی از فرهنگ های مختلف را در این استان بوجود آورده است. از غذاهای مجلسی قوم بختیاری پلو خورش بهمی باشد که طبع معتدل به گرم دارد و خواص فراوانی دارد . این غذا منبع فیبرو سبوس مناسب برای پوکی استخوان ,خونساز است و دارای انواع ویتامین ها می باشد . این آش از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آش دوغ سایر مناطق دیگر در کشور را ندارد، اما آنچه که موجب منحصر به فرد شدن آش دوغ بختیاری شده است مواد اولیه آن است که از پوشش گیاهی این استان سرسبز تامین می شود. استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور در روزگار تفلیس گردی و آنتالیا گردی است که باید بیشتر مورد توجه هموطنان و تورهای خارج از کشور قرار بگیرد. اين شيريني همان مواد فتير را دارد (فتير نوعي شيريني كه در همه جا پخته مي‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شير، شكر، روغن، آرد، مواد معطر شيريني است)با اين تفاوت كه كمي شيرين‌تر است.

در ادامه زعفران دم‌کرده را به‌همراه دو پیمانه آب، شکر و آب لیمو ترش اضافه کنید و اجازه دهید تا سس روی حرارت ملایم غلیظ شود. به نظر می‌رسد که دلیل اصلی نام‌گذاری این آبگوشت به نام مطنجنه، استفاده از گوشت گوسفند برای طبخ آن است و به احتمال زیاد، مقصود اصلی از مطنجنه، همان کلمه آبگوشت است. آبگوشت منتجنه در کرمان به‌دلیل عدم استفاده از رب گوجه‌فرنگی، سبز رنگ است و بهتر است که آن را در دیگ مسی درست کنید. در ادامه طرز تهیه آبگوشت منتجنه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید.