طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی-غذای هرمزگان


سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید. یکی از پیاز‌ها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس به آن زردچوبه بزنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی زردچوبه بلند شود. برنج از قبل خیس خورده را به‌همراه آب به پیاز سرخ شده اضافه کنید و صبر کنید تا برنج بپزد و لعاب بیندازد.

  • برای تهیه دنده کباب ابتدا گوشت دنده گوسفندی را به صورت پهن و دراز جدا می‌کنند و در آن زمان سیخ پهن را به گوشت می‌زنند تا حالت خودش را حفظ کند.
  • بعد از سرد شدن به حالت گلوله درمی‌آورند و روی آن را گیاهانی مثل پونه می‌زنند و زیر آفتاب می‌گذارند تا خشک شود.
  • قلیه دزفولی همان طور که از نامش پیداست متعلق به شهر دزفول است و برخلاف قلیه تخم مرغ و اوپیوزی که سریع طبخ می شوند، این غذا طبخی طولانی دارد.
  • آجیل پلو که جز غذاهای مجلسی آذری ها میباشد و در آن از برنج، مرغ، برگ زردآلو خشک شده، قیسی، زرشک و پیاز استفاده میشود.

حتماً تا به حال نشنیده بودید که چه کارهایی از دست خودروهای کاروان بر می آید. برای همین در این مطلب بعد از جستجو در میان خودروهای کاروان، خودروهای پیکنیکی و نمایشگاه های خودروهایی که اندازه یک خانه مجهز هستند، به دنبال مدرن ترین موارد گشتیم. فقط این را بدانید دیگر دورانی که خودروهایی مانند تصویر بالا در خیابان ها وجود داشت گذشته است. آب موجود در چشمه دیمه یکی از با کیفیت و بهترین آب ها است و املاح موجود در آن همچون کلسیم، بسیار …

رستوران خوزستان آن رستورانی است که درباره‌اش حرف می‌زنیم. منوی این رستوران سنتی کمی با دیگر رستوران‌های ایرانی متفاوت است. در این رستوران علاوه بر کباب و خورش‌های مختلف،‌ غذاهایی مانند خوراک زبان و انواع ماهی را نیز می‌توانید پیدا کنی. نام رستوران باعث می‌شود فکر کنید که قرار است یک غذای جنوبی را در یکی از رستوران‌های شهرکرد امتحان کنید. بعید نیست که واقعاً همین‌طور باشد و در دل شهرکرد بتوانید فرصت چشیدن غذایی جنوبی را داشت باشید. در طرز تهیه کباب بختیاری 4 الی 5 ساعت قبل از به سیخ کشیدن مرغ و گوشت، باید فلفل دلمه ای را نیز خورد کنید و در ظرفی که مواد کباب در حال مزه دار شدن هستند، قرار دهید.

لیست غذاهای ایرانی نونی

در این غذا از ماهی کباب که بهترین نوع ماهی تن است، استفاده می شود. سپس استخوان هایش را جدا می کنند و همراه پیاز، سیر و ادویه در روغن سرخ می شود. برای سرو، آن را لای پلو می دهند که ظاهرش مانند پلو مخلوط می شود. فست فود کش لقمه یکی دیگر از جاهایی است که برای خوردن غذاهای فست فود با کیفیت عالی، بسیار مناسب است. این رستوران در بین بهترین رستوران‌های شهرکرد قرار دارد و غذایی با طعمی متفاوت و کیفیتی باورنکردنی در اختیارتان قرار می‌دهد.

کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار)گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود. گوشت خرد کرده با روغن سرخ می کنند و با آب می پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می خورند این غذا خوراک روزانه خانوار ایل است. بعد از چند روز که پیروزمندانه به ایل بازگشت مراسم عقد و ازدواج جوان صورت می‌گیرد و گوشت شکار جهت تهیه غذای عروسی استفاده می‌شود، رسم شکار سنتی قدیمی است که ریشه در آداب اصیل بختیاری دارد و بسیار دیدنی است. اپلیکیشن رستوران بختیاری الیگودرز به منظور راحتی کاربران در کافه بازار اندروید منتشر گردید ، لذا از این پس شما مشتریان محترم میتوانید برنامه را از لینک زیر دانلود و در تلفن همراهتان نصب نمایید .

مواد لازم

پس از آماده شدن منقل سیخ ها را روی منقل بچینید و تند باد بزنید تا کباب ها خودشان را بگیرند سپس به صورت متداوم سیخ ها را بچرخانید تا کباب به صورت یکدست بپزند. در صورت تمایل در کنار کباب بختیاری می توانید چند سیخ گوجه کبابی هم تهیه کنید. ته‌دیگ مورد نظر خود را در قابلمه بچینید و سپس برنج و مواد گوشتی را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید. در ابتدا شعله گاز را زیاد کنید تا بخار کند؛ سپس حرارت را ملایم کنید و دم‌کنی بگذارید تا گردو پلو برای نیم ساعت دم بکشد.

مطالب مرتبط

انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است. اگر بخواهیم نام غذاهای پرطرفدار ایرانی را بگوییم لیست بسیار بلند بالایی ازغذاها را خواهیم داشت که هرکدام طرفداران پر و پا قرص خودشان دارند. اگر بخواهیم نام تنها یک غذا را به عنوان پرطرفدارترین غذای ایرانی بگوییم، در حق بقیه غذاها کم لطفی کرده ایم. در این استان به دلیل مجاورت دریا، از ماهی زیاد استفاده می شود.