طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی-غذای هرمزگان


با این توصیف دیگر رفتن به این رستوران جای هیچ شک و تردیدی ندارد. راستی، این رستوران دو شعبه دارد که فقط دو کوچه با یکدیگر فاصله دارند. اگر یکی از شعبه‌ها شلوغ بود، با خیال راحت به شعبه دیگر سر بزنید. غذای خوب خوردن در سفر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که کیفیت و حال خوب سفرتان را چند برابر می‌کند. فکرش را بکنید که این سفر،‌ رفتن به یکی از زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین شهرهای کشورمان باشد.

  • در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذا‌های لذیذ محلی چهار محال و بختیاری آشنا کنیم.
  • آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور یا لیز که لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می زنند و آرد را اضافه می کنند.
  • در ۳۰ دقیقه آخر پخت، سبزی و دوغ را به قابلمه بیافزایید و هم بزنید تا آش کاملاً جا بیافتد.
  • این غذا به لحاظ طعم و مزه از طرفداران زیادی در قوم بختیاری برخورداراست و همچنین در مواردی که در حال کوچ و یا در دسترس نبودن امکانات مورد استفاده قرار می گیرد .
  • منقل را آماده می کنیم و زغال ها که بطور یکدست روشن شدند سیخ ها را روی منقل می چینیم.

در ادامه یک عدد پیاز خرد شده را به گردو‌ها بیفزایید و آن‌ها را خوب تفت دهید تا پیاز‌ها طلایی شوند. مرغ سرخ شده را به‌همراه دو قاشق غذاخوری رب انار و اندکی آب به گردو و پیاز سرخ شده اضافه کنید و مواد را برای یک تا دو دقیقه دیگر بپزید. برای تزئین گردو پلو با مرغ نیز می‌توانید زرشک را با کمی شکر، نمک و اندکی آب لیمو تفت دهید و مقداری گردوی درشت خرد شده با دست را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه املت انار خوشمزه و مخصوص به روش سنتی گیلانی

طرز تهیه به این صورت است که آلو را از قبل در آب سرد خیس می کنیم. پوست به را نیز کنده و به اندازه پره های پرتقال ورقه ورقه می بریم. گوشت را نیز به شکل ورقه های نازک( تقریبا به طول و عرض دو بند انگشت) تکه تکه می کنیم. اکنون یک قابلمه تقریبا بزرگ روی اجاق می گذاریم و دو قاشق روغن کف آن می ریزیم و نخست دو ردیف پیاز حلقه شده قرار میدهیم. طرز تهیه به این صورت است که نخود خیس و آبکش‌ شده را در قابلمه‌ ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد. یک ساعت و ۳۰ دقیقه پس از شروع پختِ نخود، لوبیای خیس و آبکش‌ شده را به آن بیافزایید تا کاملاً بپزند.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان فارس (شیراز)

بعد از آن پرشکه را به صورت ریز ریز مانند عدس در می‌آورند و زیر آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود. برای پختن آش نیز ابتدا عدس و سبزی را با هم می‌پزند و بعد به آن پرشکه اضافه می‌کنند. از جمله غذاهایی است که شاید تا کنون کمتر نام آن را شنیده باشید. سبزی آش را بعد از شستن و خرد کردن می پزند، سپس برنج و دوغ را به آن اضافه می کنند بعد که پخته شد کمی آرد را در آب حل کرده و به آن می افزایند تا با آش به صورت غلیظ در آید.

یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که در مناطق مختلف کشور به روش های متنوعی طبخ می شود، کباب بختیاری است. این غذای اصیل ایرانی به صورت مرسوم، مخلوطی از جوجه کباب و کباب چنجه است. این نوع از انواع کباب ایرانی کباب برخلاف کباب کوبیده نیازی به چرخ کردن ندارد و راحت تر آماده می شود. دستور پخت کباب بختیاری به دوران ناصر الدین شاه برمی گردد و بدون شک هر کس به چهار محال بختیاری سفر کند، طعم اصیل این کباب را تجربه خواهد کرد. طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و تنها در چند مرحله این غذای بی نظیر آماده می شود.