طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی


سپس آب آن را خالی کنید و در یک قابلمه آب جوش بریزید تا برنج روی حرارت متوسط رو به زیاد برای هفت تا ۱۰ دقیقه بپزد و مغز دانه‌های آن نرم شود. پیاز دوم را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه بریزید تا کمی تفت بخورد. سپس زردچوبه و نمک را به آن بیفزایید و مواد را خوب با هم تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود. گردوهای خیس خورده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دادن را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید.

  • غذاهایی دیگری هم از این گیاهان تهیه می شود که از مهمترین آن ها می توان به «علف پخته»، «علف ماستی»(مخلوط با ماست) و تلیکه نام برد.
  • این غذای خوشمزه برخلاف نام آن، شباهت بسیاری به خورش قیمه سنتی ندارد و در تهیه آن از لپه یا حبوبات دیگری استفاده نمی‌شود.
  • در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، ماست چکیده و کمی فلفل سیاه و نمک روی گوشت ها می ریزیم و با دست همگی گوشت ها را زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد به همه نقاط گوشت ها آغشته شود و مزه دار شوند.
  • ماهی‌های مزه‌دار شده را روی مواد داخل قابلمه بچینید و دو لیوان آب به خوراک بیفزایید.

طرز تهیه به این صورت است که آلو را از قبل در آب سرد خیس می کنیم. پوست به را نیز کنده و به اندازه پره های پرتقال ورقه ورقه می بریم. گوشت را نیز به شکل ورقه های نازک( تقریبا به طول و عرض دو بند انگشت) تکه تکه می کنیم. اکنون یک قابلمه تقریبا بزرگ روی اجاق می گذاریم و دو قاشق روغن کف آن می ریزیم و نخست دو ردیف پیاز حلقه شده قرار میدهیم. این غذا از جمله خوراک هایی است که در استان چهار محال و بختیاری پخته و به علت تولید مواد اولیه آن در مناطق مختلف استان به عنوان یک غذای بومی استان شناخته شده است. این غذا از طعم خاص رنگ و بو خواص فراوانی برخوردار و مانند دیگر خوراکها استان چهار محال و بختیاری با توجه به تولیدات کشاورزی منطقه تهیه می شود.

جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری

با کمک سایت هومسا هم به اقامتگاه‌های لوکس و خاص دسترسی دارید و هم می‌توانید از اقامت در آپارتمان‌ها و سوئیت‌هایی با قیمت‌های به صرفه لذت ببرید. ویلاهای استخردار، ویلاهای ساحلی و کلبه‌هایی با چشم‌انداز دریا و جنگل، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مبله، اکوکمپ‌ها و هتل‌های سنتی، اقامتگاه‌های ییلاقی، کوهستانی و کویری، تنوع اقامتگاه در هومسا را نشان می‌دهند. در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، ماست چکیده و کمی فلفل سیاه و نمک روی گوشت ها می ریزیم و با دست همگی گوشت ها را زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد به همه نقاط گوشت ها آغشته شود و مزه دار شوند. در نیم ساعت آخر هم آبلیمو را به مواد اضافه کنید و هنگام سیخ زدن گوشت ها مقداری نمک روی آنها بپاشید. این شیرینی همان مواد فتیر را دارد (فتیر نوعی شیرینی که در همه جا پخته می‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شیر، شکر، روغن، آرد، مواد معطر شیرینی است) با این تفاوت که کمی شیرین‌تر است. و بعد از ورآمدن خمیر آن را به اشکال دل خواه درآورده و در روغن سرخ می‌کنند که این شیرینی را در مناسبت‌های مختلف تهیه می‌کنند.

آش دنورو

این مکان برای سپری کردن اوقات همراه با دوستان در یک بعدازظهر، بهترین انتخاب است. اگر در تابستان به شهرکرد رفته‌اید، با رفتن به کافه لئو و سفارش یک آیس پک شکلاتی حسابی خنک می‌شوید. در زمستان‌ها نیز این کافه با قهوه‌های گرم و عالی در انتظار شما است.

از زیر یخ های این غار چشمه ای با آب سرد در جریان است که نهایتاً به سد کوهرنگ می ریزد. قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشت حجم برف های چندین ساله در این مکان سبب شده قندیل های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند . آبشار این تونل و فضاهای بسیار زیبای اطراف آن مناظر جذابی را برای هر بیننده ای ایجاد کرده است در تمام فصول سال حتی زمستان به سبب نزدیکی با پیست اسکی چلگرد، این مکان مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد .