طرز تهیه کباب بختیاری به روش زغالی یا تابه‌ای و فوت و فن تخصصی آن مجله کوروش-غذای هرمزگان


یکی از غذاهای مجلسی قوم بختیاری می باشد که طبع معتدل به گرم دارد و خواص فراوانی دارد. این غذا منبع فیبروسبوس مناسب برای پوکی استخوان، خون ساز است. به ، پیاز، آلو ،شکر، روغن، گوشت، رب گوجه و نمک مواد تشکیل دهنده آن است.پیاز هارا با گوشت و فلفل سرخ می کنیم سپس یک لیوان آب در آن میریزیم و سایر مواد را اضافه می کنیم. در پایان آب انار و رب را با هم مخلوط کرده و به آش اضافه می کنیم و مرتبا هم میزنیم تا آش انارقوام یابد .

  • ماهی صبور، روی آتش پخته می شود و به دلیل طعم خوب این ماهی مورد توجه قرار گرفته است.
  • این مکان برای سپری کردن اوقات همراه با دوستان در یک بعدازظهر، بهترین انتخاب است.
  • نسخه جدید وب سایت رستوران بختیاری با امکان فروش آنلاین راه اندازی گردید ، لذا از این پس شهروندان محترم شهرستان الیگودرز می توانند نسبت به ثبت سفارش از طریق وب سایت و اپلیکیشن رستوران بختیاری اقدام کنند .
  • در ابتدای پخت باید آتش کباب تند باشد تا روی گوشت کمی برشته شود.
  • در بخش اول، شماری از غذاهای خوشمزه چهار محال و بختیاری ها را معرفی کردیم.

این آش به دلیل ترکیبات استفاده شده در آن یکی از بهترین غذا ها برای خون سازی و پاک کردن کبد است و رنگ رخسار را روشن و گلگون می کند. پخت این آش ریشه در آیین و سنن قدیمی این منطقه دارد و در شب یلدا و فصل برداشت انار و برای مادران باردار پخته می شود. این آش به دلیل ترکیبات استفاده شده در آن یکی از بهترین غذا ها برای خون سازی و پاک کردن کبد است و رنگ رخسار را روشن و گل گون می کند. تولد در فرهنگهای مختلف مراسم ویژه خود را دارد که نشات گرفته از الگوهای فرهنگی آن جامعه است. در گذشته به شکل سنتی روشهایی برای تشخیص جنس نوزاد وجود داشت.

رستوران سنتی ترنج

مثلا اگر زن زبر و زرنگ بود،یا چهره اش سرخ و سفید بود ، معتقد بودند بچه اش پسر است. ولی اگر زن تنبل بود یا صورتش تیره بود، معتقد بودند بچه اش دختر خواهد بود.در مناطق بختیاری نشین و عشایری مانند ایذه،پیش از این، زائو به کمک قابله(که به او ماما چه می گفتند) بچه اش را به دنیا می آورد. بختیاریها با خانه تکانی که به طور معمول دو هفته قبل از عید آغاز می شود به استقبال سال نو می روند. فرشهای آویخته از در و دیوار بیشتر از هر چیز دیگر به انسان یادآوری می کند که عید نزدیک است، تهیه سبزه سفره هفت سین نیز از حدود ده روز قبل از عید آغاز می شود. رودخانه، جنگل و آبشارهای خیره کننده ای را در دل خود جای داده است. با توجه به قرار گرفتن این استان در ارتفاعات تعداد زیادی چشمه و رودخانه از آن نشات گرفته اند.

این آش از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آش دوغ سایر مناطق دیگر در کشور را ندارد، اما آنچه که موجب منحصر به فرد شدن آش دوغ بختیاری شده است مواد اولیه آن است که از پوشش گیاهی این استان سرسبز تامین می شود. در گام بعدی، یک ردیف گوشت روی آن می چینیم و کمی آلو روی آن می ریزیم و چند تکه به هم می گذاریم. گرد غوره را با نمک و فلفل و ادویه مخلوط کرده و روی این مواد می پاشیم و سپس یک قاشق روغن دیگر می ریزیم.

مطالب مرتبط

رستوران بختیاری الیگودرز ، با مدیریت مجید سمیعی ، محیطی دلنشین و خاطره انگیز را برای مشتریان خود فراهم کرده است ، همچنین با تلاش شبانه روزی در جهت جلب رضایت مشتری و کیفیت هرچه بیشتر غذاها توانسته سابقه ی درخشانی را ثبت کند . رستوران بختیاری الیگودرز آماده برگزاری مجالس خصوصی می باشد . اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب بختیاری تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب بختیاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. البته بعضی افراد کباب مرسوم در رستوران ها را که از مخلوط گوشت قرمز و گوشت مرغ تهیه می شود را کباب بختیاری اصیل نمی دانند و بر این باورند که کباب بختیاری اصیل از گوشت گوسفندی تهیه می شود و دارای گوشت مرغ نیست. شوربای قیمه ریزه، یک غذای مقوی و لذیذ بختیاری است که با برنج، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، سبزی آش و نعنا خشک درست می‌شود.