طرز تهیه کباب بختیاری بهترین روش برای درست کردن کباب بختیاری پانی-غذای هرمزگان


لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. غذاهای ایرانی همانطور که ممکن است طبخشان ساعت ها طول بکشد، مثل انواع آش و آبگوشت و خورش های متفاوت، در میان خود غذاهای ساده ای را هم جا داده اند که انواع املت و کوکو جزء آن ها هستند. غذاهای این استان غالبا گرم و تند هستند و مواد غذایی ماهی، گیاهان و سبزی های بومی مانند گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، نخود و رب انار در بیشتر غذاهای این منطقه دیده می شود. نخود، در بسیاری از غذاها استفاده می شود زیرا فیبر دارد و تنظیم سیستم دستگاه گوارش و منظم کردن گردش خون را منجر می شود.

  • اکنون یک قابلمه تقریبا بزرگ روی اجاق می گذاریم و دو قاشق روغن کف آن می ریزیم و نخست دو ردیف پیاز حلقه شده قرار میدهیم.
  • پیاز را با استفاده از رنده ریز رنده کنید و آن را روی یک آبکش یا فیلتر مناسب قرار دهید تا آب پیاز جدا شود.
  • پیاز دوم را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه بریزید تا کمی تفت بخورد.
  • میتوانید گوجه و فلفل را هم کباب کنید و کباب را با پلو یا نان سنگک، لیمو ترش و سبزی میل نمایید.

در روش دوم همان مراحل بالا را انجام دهید و فقط لازم است کباب بختیاری با سیخ چوبی در ماهیتابه طبخ شود. بهترین حالت و خوشمزه ترین آن این است که این غذا روی منقل آماده شود. پس اگر امکان تهیه آن روی منقل را دارید آتش را آماده کنید و روی منقل طبخ کنید. در این مرحله به ترتیب دو تکه گوشت قرمز و دو تکه گوشت مرغ را به سیخ بکشید. سپس این این روند را تا جایی ادامه دهید، که وزن هر سیخ به 150 گرم برسد. هر چقدر گوشت نازک تر باشد، بهتر پخته شده و ظاهر آن نیز زیباتر است.

اتاق خصوصی بازی های جام جهانی قطر

طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و آماده کردن مواد آن نیز زمان زیادی نمی برد. اما برای بهتر شدن طعم غذایتان بهتر است از کره محلی و گوشت راسته گوسفندی استفاده کنید. لازم است برای آن که گوشت و مرغ به خوبی مزه دار شوند، از شب قبل گوشت و مرغ را در مواد بخوابانید. دقت کنید که قبل از به سیخ کشیدن گوشت و مرغ، چندین بار با گوشت کوب آنها را بکوبید تا نازک شده و زمان پخت آنها کاهش پیدا کند. همچنین می توانید در صورتی که در منزل منقل ندارید، این نوع از انواع کباب خوشمزه را می توانید در فر یا تابه نیز طبخ کنید.

غذاهای خوشمزه استان دیدنی چهار محال و بختیاری را بشناسیم[قسمت دوم]

نیم ساعت قبل از پخت کباب، مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. یکی از لذیذترین غذاهای سنتی لرستان آش شله ماش است که به خاطر داشتن مواد تشکیل دهنده آن مثل لوبیا چیتی، عدس، ماش، آب گوشت و برنج خاصیت بسیار زیادی دارد و انرژی لازم در طول روز را تامین می‌کند. این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود. برای پخت این آش، ماش را به همراه برنج می‌پزند و به آن پیازداغ و ادویه اضافه می‌کنند. برای اینکه آش جا بیفتد نیاز هست چند ساعتی روی شعله ملایم بپزد. چینش غذا در مجمع هم روش خاص خودش را دارد به این صورت که یک لایه پلو در سینی می‌ریزند و یک لایه گوشت روی آن قرار می‌دهند و دوباره برنج روی آن می ریزند.

گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس تکه تکه کرده و یک قطعه مرغ و یک قطعه گوشت را به سیخ می کشند و روی زغال کباب می کنند. داخل ماهیتابه درست کنید، باید برای سیخ کردن کباب‌ها از سیخ چوبی استفاده کنید. بهتر است قطعات گوشت و مرغ را برای کباب بختیاری تابه‌ای کمی کوچک‌تر برش بزنید.

اگر شما هم سابقه چهار محال و بختیاری گردی دارید، توصیه میکنیم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما از طریق کامنت یا کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. زنان ایل از عدس، خوراکی را می پزند که آنرا اوگندی می گویند در لهجه بختیاری به معنای عدس و آب است که از عدس و روغن و ادویهبه همین نام تهیه می شود. آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور BOSORیا لیز Lisکه لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می زنند و آرد را اضافه می کنند. برنج را خیسانده و گوشت را می پزند بعد برنج و گوشت و زیره و نمک را داخل کرده در آن آب می‌ریزند و روی آتش می گذارند تا جوش آید بعد از پختن در حالیکه کمی آب داشته باشد آنرا می کوبند و تقریباً مثل حلیم برنجی می شود. گوشت و برنج و کمی نخود و عدس را با هم داخل قابلمه ریخته و روی آتش می­گذارند تا جوش بیاید سپس آنرا داخل آتش گذاشته و 6 تا 7 ساعت بعد آنرا از زیر آتش در آورده با گوشت کوب می کوبند تا له شود سپس به آن هل و زیره اضافه می کنند. جام جهانی فوتبال قطر 2022 بزرگترین رویدادی است که دوحه تا به حال به خود دیده است و این فقط فوتبال نیست که هواداران را سرگرم می کند.

رنگینک یکی از دسرهای سنتی استان خوزستان است که در ماه رمضان میهمان خانه های بیشتر اهوازی هاست و مانند یک وعده غذایی استفاده می شود. مواد اصلی این دسر محبوب، گردو، روغن، خاک قند، آرد و خرما است. محال است که اهل فست فود باشید و نام فست فود پدر خوب به گوشتان نخورده باشد. اگر تا به حال فرصت این را نداشتید که در رستوران پدر خوب غذا بخورید، حالا در سفرتان به شهرکرد این فرصت فراهم شده است. پدر خوب جایگاه خوبی در میان رستوران‌های شهرکرد دارد و مردم شهر نیز این رستوران را دوست دارند.