طرز تهیه و دستور پخت انواع غذاهای خارجی مامی فود-غذای هرمزگان


خوشت فسنجان باید با شعله بسیار کم و به مدت طولانی بر روی اجاق بماند تا گردوی آن خوب روغن انداخته و جا بیفتد. برای درست کردن فسنجان می‌توان از انواع گوشت مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌شده به صورت قلقلی استفاده کرد. Arancini به رنگ قهوه ای و قهوه ای طلایی، به یک ظرف پر از توپ برنج اشاره دارد. توپ های برنج پس از پوشاندن در گرد و غبار پودرهای خشک پخته شده و سرخ می شوند. ین توپ های برنج معمولا با سس گوجه فرنگی، موتزارلا و نخود فرنگی پر می شود. همانند غذاهای پاستا و پیتزا در ایتالیا، تنوع تغییرات منطقه ای برای این غذا هم وجود دارد.

مرغ ، فلفل دلمه ، سیر ، گوجه فرنگی ، نمک ، بامیه و کره از جمله محتویات اصلی آن به شمار می رود . مرغ مومبا در بین 50 غذای برتر جهان رتبه 10 را به خودش اختصاص داده است که نشان دهنده طعم لذیذ و خوب آن است . بانی چو غذای خصوص کشور آفریقای جنوبی می باشد که ادویه های به کار رفته در آن طعمی فوق العاده را به آن بخشیده است . بانی چو جز غذاهای خیابانی محسوب می شود که در هر کجای آفریقا می توانید آنرا پیدا کنید . به عنوان میان وعده و حتی وعده اصلی نیز می توانید آنرا میل کنید . بشقاب و ظرف بانی چو شامل نان های مکعبی شکل می باشد که درون آنرا با استفاده از بانی چو پر کرده اند.

  • اگر علاقه به سوشی و غذاهای چینی دارید باز هم می توانید در مشهد آن را پیدا کنید.
  • این نان به طور معمول با ترکیبی از آرد نرم و سخت گندم، مخمر، آب، نمک و روغن زیتون بکر با کیفیت بالا ایجاد می شود.
  • بستنی ها جز دسر ها محسوب می شود که طرفداران فوق العاده زیادی را در سراسر جهان دارند .
  • مرغ مومبا یک غذای لذیذی گابنی می باشد که به همراه کره بادام زمینی سرو می شود.
  • همانطور که در زبان انگلیسی از کلمات مختلف کل دنیا استفاده می شود؛ در غذاهای آمریکایی هم از طعم های مختلف کل دنیا استفاده می کنند.

این غذا همان‌قدر که در ایران طرفدار دارد، در بین خارجی‌ها نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. ترکیب سبزیجات خوش‌عطر و طعم، به همراه گوشت تازه و لوبیای قرمز، در کنار هم مزه‌ای بهشتی پیدا می‌کند. این خورشت نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و هرچه زمان بیشتری برای پخت داشته باشد، جاافتاده‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود.

طرز تهیه بستنی یخی با میوه

این دسر به سرعت آماده می شود و یک وعده غذای خانگی است که از سال ۱۹۹۰ وجود داشته است اما این روزها کمتر دیده می شود. همچنین یک دسر ترکیبی محسوب می شود که این روز ها به آن شکر هم اضافه می کنند. بیف خامه‌ ای یک لایه نازک از بیف یا همان گوشت گاو است که در شیر غلیظ خوابانده شده است. همچنین یک غذای ارزان قیمت است که معمولاً روی نان تست آن را استفاده می کنند.

این غذا که حاوی شفیره (لارو) مورچه‌هایی است که از ریشه‌ی گیاه آگاوه برداشت می‌شوند، در مکزیک به عنوان غذایی لذیذ و خوشمزه طرفدار دارد. در حقیقت، گاهی اوقات به این غذا “‌خاویار حشرات‌”‌ نیز می‌گویند! گفته می‌شود طعم این غذا مانند کره، و کمی شبیه طعم آجیل است. واقعا که مشهد با این همه مسافر و گردشگر عراقی به یک رستوران عراقی هم احتیاج داشت.

پیروگی یا کوفته لهستانی نیز یک غذای خوشمزه تهیه شده از سیب زمینی ، سوسیس ، گوشت ، پنیر و … است که طرفداران بسیاری زیادی را داراست . پیروگی در سراسر لهستان با استفاده از متریال های مختلف تهیه می شود که هر کدام طعم منحصر به فرد و خوشمزه خود را دارد . بستگی به سلیقه آشپز دارد که از چع متریالی درون پیروگی استفاده کند. از خامه بگیر تا میوه ، گوشت تا سوسیس و سیب زمینی را می توان از جمله محتویات این غذای خوشمزه لهستانی به شمار آورد. چمپ غذای ملی کشور ایرلند به حساب می آید که از سیب زمینی پوره شده ، پیاز ، کره ، نمک و فلفل تهیه شده است .

طرز تهیه ماهی گردبیج (شکم پر) شمالی اصیل به روش سنتی

بوراتا که زادگاهش پولیا می باشد از کره ی پنیر با کیفیت عالی موزارلا و خامه تازه درست می شود. آن با هر چیزی از سالاد گرفته تا پاستا و ساندویچ ها به خوبی مزه می دهد و اما محبوب ترین نوع آن زمانی می باشد که بر روی یک تکه نان خشک کشیده شده باشد. امروزه پانزانلا، از ترکیب گوجه فرنگی آبدار، خیار، ریحان، نعنا و باقی مانده نان تهیه می شود و با روغن زیتون و سرکه مخلوط می شود. جالب اینجاست که پروشوتو در رومانی نیز طرفداران زیادی دارد و در این کشور نیز به بهترین نحو ممکن پخته می شود. اگر از خوردن برش های نازک گوشت لذت می برید این غذا مخصوص شماست.

پیتزا کیکی نیک شان وحید

مواد داخلی رولت سلیقه ای می باشد و می توانیم از مواد غذایی دلخواه خود برای درون رولت استفاده کنیم. لیست انواع غذای خارجی برای مهمانی با هدفی تهیه شده تا افرادی رو که به دنبال ایده‌های جدید برای کشف طعم‌های متفاوت هستن رو، با انواع غذاهای منحصر به فرد خارجی آشنا کنه. همینطور سعی شده تا کاربران بتونن با توجه به این لیست در عین حال با غذاهایی آشنا بشن که با درست کردنشون طعم‌های جدید رو تجربه کرده و تکنیک های آشپزی جدیدی رو هم یاد بگیرن.

رستوران ترکمنی مارال دو شعبه دارد و در آن ها می توان غذاهای محلی، فست فود و فرنگی را سفارش داد. در ضمن امکان سفارش تلفنی و اینترنتی هم وجود دارد ولی از ما می شنوید این غذا را در فضای خود رستوران نوش جان کنید. در شهرک شهید بهشتی مشهد یک راسته فلافل فروشی شبیه لشکرآباد اهواز وجود دارد که می توانید در آن بهترین فلافل های مشهد را نوش جان کنید. در این مغازه ها علاوه بر فلافل، سمبوسه و خوراک های تند و تیز بندری نیز سرو می شود. به سبک اغذیه های عربی پیچیدن ساندویچ با خودتان است و می توانید از هر کدام از سالادهایی که روی میز قرار گرفته برای گذاشتن در ساندویچ هایتان استفاده کنید.

این غذا رو اغلب با کره، پنیر، تخم‌مرغ، شیر غلیظ یا hogao (سسی که با پیاز درست میشه) سرو میکن. این غذا که خاستگاه اصلی اش به مناطق کوهستانی گرجستان بر می گردد Khinkali است که از ترکیب گوشت، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و نمک تهیه میشه و بسیار محبوب اهالی گرجستان است. این سوپ غلیظ محبوب ترین غذای مجارستانی ها است که از قطعات گوشت، سیب‌زمینی و سبزی درست میشه. قلیه مرغ یکی از غذاهای سنتی و محبوب در جنوب کشورمان است که از ترکیب گوشت مرغ و سبزیجات درست می شود.