طرز تهیه غذاهای محلی استان گیلان؛ بهشت عاشقان غذا کجارو-غذای هرمزگان


هر کجای دنیا و هر ساعت از شبانه‌روز که هست؛ در سایت کایت آنلاین شو و با چند کلیک بلیط هواپیما، بلیط چارتر، هتل و تورهای مسافرتی و طبیعت‌گردی خودت رو رزرو کن. این غذا هم انتخاب مناسبی برای کسانی است که به غذاهای سنتی علاقه دارند اما گیاه خوار هستند. راهی سفر شمال هستید و به دنبال جاهای خلوت و خاص؟ در این مطلب ما بکرترین جاهای دیدنی شمال را معرفی کرده‌ایم. در چه فصلی بهتر است راهی شمال شوید؟ اگر جواب شما تابستان است، پس بهتر است هر چه سریع تر این راهنما را درباره سفر به شمال در زمستان و جذابیت‌هایش در این فصل بخوانید.

  • این خورش البته با روش‌های مختلفی در جاهای دیگر ایران تهیه می‌شود که تقریباً بهترین نوع آن را می‌توانید در شمال کشور بیابید.
  • کال کباب یکی از پیش غذاهای شمالی است که در سفره‌های شمالی زیاد به چشم می‌خورد.
  • شامی رودباری، یکی از غذاهای لذیذ گیلانی است که شباهت زیادی به کتلت دارد؛ اما در طرز تهیه آن از سبزیجات معطر استفاده می‌شود.
  • خالو آبه را می‌توان به‌صورت سرد یا گرم، همراه با برنج کته یا نان سرو کرد.
  • منوی غذایی رستوران بهزاد، شامل دسته نوشیدنی‌ها، پیش‌غذاها، ماهی‌ها، انواع خورشت و خوراک و کباب‌های می‌شود.

قلیه ماهی شمالی با رب انار مزه‌دار می‌شود؛ در حالی که طعم‌دهنده قلیه ماهی جنوبی، تمبر هندی است. کولی، یک نوع ماهی ریز بسیار لذیذ است که به سه نوع سفید کولی، کاس کولی (کاس به‌معنای آبی) و سیاه کولی تقسیم می‌شود. برای درست کردن این غذای خوشمزه و راحت که طرفداران بسیاری هم دارد، کافی است پوست ماهی کولی را بکنید، شکم آن ا خالی کنید و آن را با فلفل و نمک سرخ کنید. برای این کار، روی شعله گاز یک توری بگذارید و ماهی کولی را برای چند لحظه روی آن قرار دهید. ماهی را چند بار برگردانید و سپس آن را از روی حرارت بردارید و پوست آن را بکنید.

۹. شوید خولی و طرز تهیه آن

این ماهی شکم‌پر از سیر، گردو، رب انار و سبزیجات معطر درست شده که در شمال معمولاً آن را در تنور یا گمج می‌پزند. البته شما می‌توانید آن را در تابه سرخ‌کرده و یا گریل کنید. دو عدد پیاز رنده شده را در یک تابه بریزید و بدون روغن آن‌ها را تفت دهید تا کاملا خشک شوند. سپس پیاز را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. در ادامه پیاز سرد شده را با مغز گردوی آسیاب شده، رب ازگیل ترش یا رب انار، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

شزوما تنها کمپانی دارای مجوز رسمی معاملات املاک در ایران و قبرس

پس از یک ساعت، خورش را بچشید و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. در ۲۰ دقیقه پایانی پخت خورش، بادمجان‌ها و گوجه‌های سرخ شده را در خورش بریزید تا ترشه واش روغن بیندازد. حتما تا به حال فهمیدید که دانه های انار و رب انار چقدر در غذاهای شمالی نقش مهمی دارد. مواد لازم برای تهیه این غذا سیر، پیاز، دانه های انار، رب انار و مرغ است. اول پیاز و سیر را تفت می دهیم و مرغ را به آن اضافه می کنیم تا سرخ شود. حالا وقت دانه های انار و رب انار است، در آخر به این ترکیب آب اضافه می کنیم تا مثل خورشت بپزد.

تنوع غذا در ایران بسیار زیاد بوده و در این میان غذاهای محلی هر استان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان مازندران بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد. برای اینکه با غذاهای محلی مازندران آشنا شوید و اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دست داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما در علی بابا باشید.