طرز تهیه غذاهای محلی استان گیلان؛ بهشت عاشقان غذا کجارو-غذای هرمزگان


در ادامه سه لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا گوشت روی شعله ملایم گاز بپزد. سبزی خرد شده را جداگانه سرخ کنید و آن را به‌همراه نمک، فلفل و آبغوره در خورش بریزید. کمی آبغوره یا آب نارنج، آب، رب گوجه‌فرنگی تفت داده شده، پیاز و سیر رنده شده را در قابلمه‌ای دیگر بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به جوش آید. سپس نمک، فلفل، زردچوبه و مرغ‌های سرخ شده را در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا مرغ به‌آرامی بپزد. در ابتدا گوشت را با سه پیمانه آب روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا بجوشد. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت برای سه ساعت به‌آرامی بپزد.

پس از نیم ساعت، این مواد را لای نان لواش یا خمیر پیراشکی قرار دهید و آن‌ها را بپیچید. سپس یک ملاقه از تخم‌مرغ هم‌زده را در تابه بریزید تا خودش را بگیرد. برای سرو، یک تا دو قاشق چای‌خوری از مایه کوکو را در نان تخم‌مرغی بریزید و دو طرف آن را روی هم بیاورید.

در این مرحله در صورت تمایل کمی شکر و زردچوبه هم در غذا بریزید تا رنگ غذا زرد شود. سپس کدو حلوایی خرد شده را به برنج اضافه کنید و برنج را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آرام بپزد. پس از جذب شدن شیر، مقداری کره در قابلمه بریزید و دم‌کنی بگذارید.

  • یکی از ویژگی های کلیدی رستوران رزاقی، تجربه مثبت مشتریان این مجموعه است.
  • به‌طور مثال در برخی مناطق از ریحان، چوچاق، زلنگ و خالواش یا ترکیب آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • برای خواندن مراحل طرز تهیه واویشکا روی لینک مطلب کلیک کنید.

پنیر تکه تکه شده را در تابه بریزید و صبر کنید تا کمی آب شوند. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و با پنیر و روغن تفت دهید. عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ عدس گرفته شود. سپس عدس را با یک عدد پیاز خرد شده، سیب‌زمینی و سه پیمانه آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند. پس از پخت عدس و سیب‌زمینی و جذب آب، مواد را از روی حرارت بردارید و در غذاساز بریزید تا به‌صورت پوره دربیایند. سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و همراه با عدس پخته میکس کنید تا به‌صورت پوره درآیند.

رستوران های تنکابن

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید. آغوز مسما تقریبا برای کسانی که اولین بار آن را امتحان می کنند شبیه به فسنجان است، اما یک فرق بسیار عمده دارد که آن را متمایز می کند و نمی توان خاطره ی آن را فراموش کرد و آن هم اردک شمالی است. این غذا انتخابی سالم برای همه است به خصوص زمانی که حوصله آشپزی ندارید شما را نجات می دهد. اگر بوی مرغ و مزه ی آن را دوست ندارید باید مرغ ناردونی را امتحان کنید تا حتما نظرتان راجع به گوشت مرغ عوض شود. معمولا این غذا را در مراسم ها و یا مناسبت ها درست می کنند. اگر دنبال یک طعم اصیل در یک روستای بکر هستید، سری بزنید به جواهرده رامسر که دیدنی‌هایش شما را به تعجب می‌اندازد.

#15 رستوران زیر آسمان شهر

هرچند که مردم شمال در وعده‌های غذایی خود کمتر به سراغ آش می‌روند اما آش‌های خوشمزه‌ای همچون ترشه آش یا همان تورش آش را در لیست غذاهای خود دارند. اسفناج، عدس، سیر و انار ترش اجزای اصلی تشکیل‌دهنده اسفناج مرجی هستند که ترکیب آن‌ها با هم یک طعم لذیذ را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر به مازندران سفر کردید، حتماً این خورش خوشمزه را امتحان کنید. آلو مسما یکی از خورشت‌های خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که در مهمانی‌های گیلانی سرو می‌شود. این خورش البته با روش‌های مختلفی در جاهای دیگر ایران تهیه می‌شود که تقریباً بهترین نوع آن را می‌توانید در شمال کشور بیابید. این خورشت یکی از غذاهای شمالی با مرغ است که البته در بعضی شهرهای گیلان با گوشت قرمز نیز تهیه می‌شود.

رستوران در رشت

این غذا که در نگاه اول شباهتی به فسنجان دارد، برای جا افتادن هنگام پخت آن نیاز به زمانی در حدود ۳ تا ۴ ساعت دارد. هههههههغذاى هر ناحيه مخصوص به خاصيت بدنى و اب و هواى ناحيه و انچه انجا مى رويد براى مزاجشان خوب هست. ببينيد در منطقه كه شما هستيد چى رايج هست و به مزاجتان مطلوب. اگر تعداد مهمان‌های شما برای شب یلدا زیاد است، در بین لیست غذاهای … برای نگهداری زیتون پرورده، آن را در ظروف شیشه‌ای در دار بریزید و در یخچال قرار دهید. زیتون مناسب برای تهیه این پیش غذا، باید بدون هسته و ریز باشد.

گیلانی‌ها معمولاً در کنار باقلاقاتق ماهی شور و اشپل سرو می‌کنند که ترکیبی هیجان‌انگیز است. ناردونی به معنی دانه‌های انار، نام یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال است. دانه‌های انار و لعاب خورشت ناردونی واقعا وسوسه انگیز است. برای کسانی که زیاد وقت آشپزی ندارند، هم‌چنین کسانی می‌خواهند لاغر شوند، کدوبره پیشتهاد خوبیست. مواد اصلی این غذا سیب زمینی، کدو سبز، گوجه فرنگی،سیر و تخم مرغ است. این غذای ساده پیشنهاد خوبی برای سفره‌های شما نیز می‌تواند باشد.

جالب است بدانید که سن امید به زندگی در گیلان، چند سال بیشتر از میانگین کشوری است و گفته می‌شود که یکی از دلایل این مسئله، مصرف زیاد ماهی در این منطقه است. سازمان یونسکو در سال ۱۳۹۴، رشت را به‌عنوان پایتخت خلاق غذا معرفی کرد و البته با توجه به این حجم از تنوع غذایی، این اتفاق به‌هیچ‌وجه تعجب‌آور نیست. «واویشکا» غذایی با ریشه روسی است که بعد از جنگ جهانی دوم به آشپزخانه گیلانی راه پیدا کرد.

بادمجان کباب یا شکم پر را با موادی نظیر بادمجان، گردو ساییده شده، رب انار، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌کنند. بیشتر غذاهای شمالی و گیلانی طعمی ترش مزه همراه با سیر دارند. در بسیاری از غذاهای این استان انواع رب، سبزیجات محلی، سیر و روغن زیتون استفاده می شود. برنج گیلان نیز زبانزد ایرانیان است و در کنار غذاهایی لذیذی چون کباب ترش، جوجه ترش، بادمجان شکم پر و سایر غذاهای این شهر، پای ثابت سفره گیلانی ها است.