طرز تهیه آب ترشی غذای محلی چهارمحال و بختیاری-غذای هرمزگان


طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و آماده کردن مواد آن نیز زمان زیادی نمی برد. اما برای بهتر شدن طعم غذایتان بهتر است از کره محلی و گوشت راسته گوسفندی استفاده کنید. لازم است برای آن که گوشت و مرغ به خوبی مزه دار شوند، از شب قبل گوشت و مرغ را در مواد بخوابانید. دقت کنید که قبل از به سیخ کشیدن گوشت و مرغ، چندین بار با گوشت کوب آنها را بکوبید تا نازک شده و زمان پخت آنها کاهش پیدا کند. همچنین می توانید در صورتی که در منزل منقل ندارید، این نوع از انواع کباب خوشمزه را می توانید در فر یا تابه نیز طبخ کنید.

  • سغدو را بهتر است در رستوران‌های سنتی و محلی لرستان امتحان کنید چون هم قیمت معقولی دارند و هم با نحوه پخت صحیح این دلمه آشنا هستند.
  • برای تهیه این خورش ابتدا گوشت و پیاز را تفت می‌دهند و روی آن آب می‌ریزند تا خوب بپزد.
  • بهداشت و پاکیزگی در رستوران و چیزهایی مانند رعایت فاصله اجتماعی و ماسک نیز در این رستوران کاملاً دقیق اجرا می‌شوند و نباید نگران آن‌ها باشید.
  • در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید.
  • (می توانید ۱ الی ۲ قاشق آب لیمو ترش تازه نیز اضافه کنید) و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۴ ساعت استراحت کنند.اگر زمان کافی دارید از شب تا صبح اجازه بدهید استراحت کنند.
  • برای سرو، آن را لای پلو می دهند که ظاهرش مانند پلو مخلوط می شود.

اگر شما هم سابقه چهار محال و بختیاری گردی دارید، توصیه میکنیم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما از طریق کامنت یا کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. زنان ایل از عدس، خوراکی را می پزند که آنرا اوگندی می گویند در لهجه بختیاری به معنای عدس و آب است که از عدس و روغن و ادویهبه همین نام تهیه می شود. آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور BOSORیا لیز Lisکه لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می زنند و آرد را اضافه می کنند. برنج را خیسانده و گوشت را می پزند بعد برنج و گوشت و زیره و نمک را داخل کرده در آن آب می‌ریزند و روی آتش می گذارند تا جوش آید بعد از پختن در حالیکه کمی آب داشته باشد آنرا می کوبند و تقریباً مثل حلیم برنجی می شود. گوشت و برنج و کمی نخود و عدس را با هم داخل قابلمه ریخته و روی آتش می­گذارند تا جوش بیاید سپس آنرا داخل آتش گذاشته و 6 تا 7 ساعت بعد آنرا از زیر آتش در آورده با گوشت کوب می کوبند تا له شود سپس به آن هل و زیره اضافه می کنند. جام جهانی فوتبال قطر 2022 بزرگترین رویدادی است که دوحه تا به حال به خود دیده است و این فقط فوتبال نیست که هواداران را سرگرم می کند.

طرز تهیه آب ترشی

لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. غذاهای ایرانی همانطور که ممکن است طبخشان ساعت ها طول بکشد، مثل انواع آش و آبگوشت و خورش های متفاوت، در میان خود غذاهای ساده ای را هم جا داده اند که انواع املت و کوکو جزء آن ها هستند. غذاهای این استان غالبا گرم و تند هستند و مواد غذایی ماهی، گیاهان و سبزی های بومی مانند گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، نخود و رب انار در بیشتر غذاهای این منطقه دیده می شود. نخود، در بسیاری از غذاها استفاده می شود زیرا فیبر دارد و تنظیم سیستم دستگاه گوارش و منظم کردن گردش خون را منجر می شود.

غذاهای محلی شهرکرد

گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس تکه تکه کرده و یک قطعه مرغ و یک قطعه گوشت را به سیخ می کشند و روی زغال کباب می کنند. داخل ماهیتابه درست کنید، باید برای سیخ کردن کباب‌ها از سیخ چوبی استفاده کنید. بهتر است قطعات گوشت و مرغ را برای کباب بختیاری تابه‌ای کمی کوچک‌تر برش بزنید.

آشنایی با رشته کودکیاری

رنگینک یکی از دسرهای سنتی استان خوزستان است که در ماه رمضان میهمان خانه های بیشتر اهوازی هاست و مانند یک وعده غذایی استفاده می شود. مواد اصلی این دسر محبوب، گردو، روغن، خاک قند، آرد و خرما است. محال است که اهل فست فود باشید و نام فست فود پدر خوب به گوشتان نخورده باشد. اگر تا به حال فرصت این را نداشتید که در رستوران پدر خوب غذا بخورید، حالا در سفرتان به شهرکرد این فرصت فراهم شده است. پدر خوب جایگاه خوبی در میان رستوران‌های شهرکرد دارد و مردم شهر نیز این رستوران را دوست دارند.