صفحه اصلی رستوران بختیاری الیگودرز-غذای هرمزگان


یکی از غذاهای معروف لری که در پخت آن از سبزی ورکواز استفاده می‌شود. این سبزی محلی در کوه‌ها و دشت‌های بروجرد یافت می‌شود و برای درمان بیماری‌های مفصلی مثل روماتیسم بسیار مناسب است. در بروجرد این آش به عنوان یک غذایی که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند، شناخته می‌شود.

هم چنین به دلیل داشتن پروتئین فراوان می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد و گیاه خواران و یا افرادی که می خواهند کمتر از گوشت استفاده کنند، می توانند از آن استفاده کنند. چلچراغ یکی دیگر از سفره‌خانه‌های بسیار زیبا و باکیفیت شهر کرد است. به این رستوران که بروید، با حیاطی دل‌نشین و یک حوض وسط آن روبه‌رو می‌شوید که حال‌وهوای خانه‌های قدیمی را برایتان تداعی خواهد کرد. تمام جزییات معماری رستوران چلچراغ از سبک و سیاق قدیمی الهام گرفته‌شده است. دیوارهای کاهگلی و نام رستوران که با کاشی‌های فیروزه‌ای بر این دیوارها خودنمایی می‌کنند، بخشی از زیبایی رستوران است.

  • در این غذا از ماهی، رب انار(یا گوجه)، پیاز، نمک و فلفل، روغن، زردچوبه، سیر، تمبر هندی و سبزی قلیه یعنی گشنیز و شنبلیله(حلبه) استفاده می شود.
  • غذای خانگی کندو یک آشپزخانه بسیار مدرن و خلاق در شهر تبریز است که در زمین ارائه…
  • برای پختن آش نیز ابتدا عدس و سبزی را با هم می‌پزند و بعد به آن پرشکه اضافه می‌کنند.
  • در ابتدا شعله گاز را زیاد کنید تا بخار کند؛ سپس حرارت را ملایم کنید و دم‌کنی بگذارید تا گردو پلو برای نیم ساعت دم بکشد.
  • طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و آماده کردن مواد آن نیز زمان زیادی نمی برد.

این غذا بسیار مقوی است و به کسانی که مشکلات معده دارند بیشتر توصیه می‌شود. سغدو را بهتر است در رستوران‌های سنتی و محلی لرستان امتحان کنید چون هم قیمت معقولی دارند و هم با نحوه پخت صحیح این دلمه آشنا هستند. آش دوغ چهار محال را میتوان در سطح مرکز استان و دیگر شهرستانها پیدا کرد. اما مواد اولیه اش از پوشش گیاهی منحصر به فرد این استان چشم نواز و سرسبز است. گردشگران طبیعت در روز سیزدهم فروردین که روز طبیعت است همیشه این آش را تهیه میکنند و در کنار غذاهای لذیذ بختیاری نوش جان میکنند.

خوراک بادمجان و عدس

ازدواج دارای خصوصیات و آداب و رسومی است كه در هر جا و هر قومی ممكن است متفاوت باشد. در دنیای ما زیبایی و حیرت آور بودن گونه های مختلفی دارند، از عجایب طبیعی گرفته تا مواردی که توسط انسان ساخته شده اند، آثاری که هنوز پایدار هستند و یا اینکه به ویرانه تبدیل شده اند. از بقایای تمدن های گم شده که برخی از آنها هنوز هم رمز آلود هستند، تا شهرهای دلربا و اشیا و عناصر خیره کننده در دنیای طبعیت، تمامی این عجایب همگی در فهرست مقاله ای که مطالعه خواهید کرد حضور دارند. این آب گوارا یکی از منابع اصلی کارخانه آب معدنی کوهرنگ است. جالب است بدانید تا پیش از ساخت تونل کوهرنگ زاینده رود روزگاری از دیمه سرچشمه می گرفت. دروازه تشکیل شده است و جالب است بدانید در میان آن ها علاوه بر خانه مسجدی نیز ساخته شده است.

نقشه استان چهارمحال و بختیاری

برای تهیه جگروز بعد از تکه تکه کردن جگر و سیخ زدن، آن را در بین لایه نازکی از چربی می‌پیچند و اجازه می‌دهند بر روی ذغال مغز پخت شود. دنده کباب که در گویش محلی به آن دنه کواو می‌گویند، از محبوب‌ترین غذاهای غرب ایران و زاگرس است، هر چند این غذا معمولا با نام کرمانشاه کنار هم می‌آید. اگر می‌خواهید طعم یک کباب خوشمزه را در لرستان امتحان کنید، به سراغ دنده کباب بروید. سس مخصوصی که همراه دنده کباب سرو می‌کنند، طعمی خاص به کباب می‌دهد و آن را از دنده کباب‌هایی که در سایر شهرها طبخ می‌شود، متمایز می‌کند. غذایی مقوی و سالم که می توانید در زمان سفرتان به شهرکرد با مراجعه به رستوران بختیاری آن را سفارش داده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

اما به طور کلی میتوان گفت معروف ترین انواع غذای ایرانی کباب کوبیده و قورمه سبزی میباشد که رتبه های برتر پرطرفدارترین غذای اییرانی را به خود اختصاص داده اند. آبگوشت که یک غذای قدیمی و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج محسوب میشود. شیرین پلو جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها معمولا این غذا سرو میشود. قورمه سبزی که همان طور که میدانید ایران با قورمه سبزی در جهان شناخته شده است و یکی از بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود. برای پخت کباب بختیاری به روش زغالی باید آتش یا منقل را روشن کنید.

کبه عربی همان طور که از نامش پیداست یک غذای سنتی عربی است. برای تهیه این غذا ابتدا برنج را با مقداری آب، روی حرارت ملایم می گذاریم تا برنج مانند شیر برنج شود. سپس آن را با سیب زمینی که ریز رنده کرده ایم مخلوط می کنیم یا چرخ می کنیم. این غذا سریع آماده می شود و برای زمان هایی که در زمان کم باید غذا حاضر باشد، بسیار مناسب است.

غذای خانگی کندو یک آشپزخانه بسیار مدرن و خلاق در شهر تبریز است که در زمین ارائه… نام این نان سنتی به خاطر تیره بودن آن نیست بلکه به خاطر وسیله‌ای است که برای نازک کردن آن استفاده می‌شود. نان تیری مثل نان لواش نازک است و از چوبی به نام «تیر» یا «ترکه» برای نازک کردن چونه آن استفاده می کنند.

آش دوغ بختیاری همانند کباب بختیاری در این منطقه معروف است و طرفداران زیادی دارد. اگر به این استان رفتید، غذاهی سنتی ، بومی و محلی شهرکرد را امتحان کنید. در بخش اول، شماری از غذاهای خوشمزه چهار محال و بختیاری ها را معرفی کردیم. در این گفتار به معرفی دیگر غذاهای معروف استان می پردازیم و از آش دوغ شروع میکنم که مثل آش دوغ اردبیلی ها، مشهور است.