صفحه اصلی رستوران بختیاری الیگودرز-غذای هرمزگان


سبزی این آش به صورت خودرو رشد می‌کند و فقط در فصل بهار می‌توان آن را پیدا کرد. به همین خاطر گرد هم آمدیم تا به بهترین شکل ایران را به همه معرفی کنیم. ابتدا اینکه توصیه می کنیم در مصرف و پخت این غذاها کمال میانه روی را داشته باشید چرا که برخی از این غذاها به علت وجود بعضی از مواد ممکن است برای افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند متناسب نباشد. نکته دیگر که حائز اهمیت است این است که غذاها را در دمای مناسب نگه دارید و ترجیحا در دمای زیر پنج درجه سانتیگراد.

  • برنج از قبل خیس خورده را به‌همراه آب به پیاز سرخ شده اضافه کنید و صبر کنید تا برنج بپزد و لعاب بیندازد.
  • قیمه نثار قزوین از معروف ترین غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در مجالس رسمی معمولا این غذا سرو میشود.
  • کافه دمنوش دقیقاً همان جایی است که با رفتن به آن، مادرها و مادربزرگ‌ها حسابی خوشحال می‌شوند.
  • البته بعضی افراد کباب مرسوم در رستوران ها را که از مخلوط گوشت قرمز و گوشت مرغ تهیه می شود را کباب بختیاری اصیل نمی دانند و بر این باورند که کباب بختیاری اصیل از گوشت گوسفندی تهیه می شود و دارای گوشت مرغ نیست.
  • دیوارهای کاهگلی و نام رستوران که با کاشی‌های فیروزه‌ای بر این دیوارها خودنمایی می‌کنند، بخشی از زیبایی رستوران است.

بعد از آن که کباب بختیاری به خوبی پخته شد، سیخ های کباب را در ظرفی قرار داده و با استفاده از یک تکه نان، کباب ها را از سیخ جدا کنید. در صورت تمایل در کنار کباب بختیاری می توانید چند سیخ گوجه و فلفل کبابی نیز تهیه کنید. در ابتدا فیله گوسفند یا گوساله را به خوبی شستشو دهید و به طول روی سطح مناسبی قرار دهید و برش بزنید. فیله مرغ را نیز بعد از شستشوی کامل در ابعاد 3 در 2 سانتی متر مانند جوجه کباب خرد کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان هرمزگان

سپس در ظرف ديگري پياز سرخ مي‌كنند و سپس پيازهاي خرد شده را با نعناع داغ درون كشك حرارت داده شده؛ ‌ريخته و غذا را آماده مي‌كنند. اين غذا را ميتوان بر حسب سليقه و ذايقه با گردو وكشمش هم مصرف نمود . آش انار به عنوان یکی از خاص ترین غذا های محلی استان چهارمحال و بختیاری مطرح است که مورد استفاده افراد محلی در روستای دورک قرار می گرفته است.

انواع مدل مانتو چهارخانه

محیط این رستوران برای جمع‌های خانوادگی و یا سپری‌کردن عصرانه همراه با دوستان، بسیار مناسب است. این غذا از غذاهای قدیمی و البته راحت لرستان است که معمولا در مراسم‌های سنتی سرو می‌شود. مواد غذایی پرتله از گندم و شیر تشکیل شده و سادگی آن موجب می‌شود زود آماده شود. برای تهیه این غذا گندم شیر را می‌کوبند و سپس در قابلمه‌ای بزرگ می‌ریزند و بعد از اضافه کردن حدود یک لیتر آب به آن، قابلمه را روی حرارت به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار می‌دهند تا خوب پخته شود. در دل تاریخ و فرهنگ غنی هر منطقه‌ای حرف‌های زیادی هست تا درباره‌اش با هم بگوییم و تعریف کنیم، یکی از چیزهایی که اتفاقا هواخواه زیاد دارد؛ غذاست، مخصوصا غذاهای سنتی!

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان ایلام

سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است. کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام چی شی و لینک مستقیم بلا مانع است. براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.