شیر یکطرفه دریچه ای-لولایی وگ ایران | کسری ساران


شیر یکطرفه دریچه ای-لولایی وگ ایران | کسری ساران

از مزایای این شیر به کوچک بودن و کم حجم بودن و همچنین افت فشار کم می‌توان اشاره تولید شیر صنعتی کرد. در صورتی که در رابطه با انتخاب شیر یکطرفه و حصول اطمینان از اصالت محصول سوالی داشتید با کارشناسان ولو ایران تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما تا طی فرایند تصمیم گیری و خرید همراه شما خواهند بود. اين شيرها به منظور جلوگيری از برگشت آب در خطوط آبرسانی استفاده و از صدمه ديدن ساير اجزاء جلوگيری به عمل می‌آورد.

  • شیر یکطرفه با اتصالات فولادی، برای کاربردهای سخت و سنگین مانند صنایع آب و فاضلاب و ساختمانی مناسب است.
  • در صورتی که جریان معکوس شود و شیر یکطرفه ای در آن نصب نشده باشد احتمال بروز پدیده ضربه قوچ وجود دارد.
  • در سال 1907 فردی به نام فرانک کاتر برای رفع برگشت میعان در لوله، شیر یکطرفه با ساختاری بسیار ساده ساخت که آن را تسلا نامید و در سال 1920 حق اختراع آن را به سبب استقبال بی‌نظیر به نام خود ثبت نمود.
  • برای کاهش سایش و حفاظت دربرابر جریان معکوس ناشی از فشار جریان مخالف، آلودگی متقاطع و طغیان بکارگرفته می شوند.

اگر اندازه شیر به درستی انتخاب نشده باشد نهایتا در فرآیند می‌شکند. به زاویه بین سیت و صفحه عمودی گفته می‌شود که معمولا بین ۰ تا ۴۵ درجه متغیر است.

شیر یکطرفه توپیچ روپیچ تمام برنز نیوپایپ

درپوش توپی شیر یکطرفه توپی فنردار از یک فنر با جنس استینلس استیل کمک می گیرد تا مجرا را بسته نگه دارد. شیر، برای بازگشت توپ به نشیمنگاه خود، که به عنوان یک مکانیسم آب بندی عمل می کند، از جریان معکوس استفاده می کند. شیر های یکطرفه توپی سه راه از درپوش توپی یا درپوش شیر دروازه ای، یا درپوش شیر کره ای در مرکز شیر یکطرفه استفاده می کند. شیر  یکطرفه دریچه ای میراب در صنایع مختلفی که از سیالاتی همچون آب خام، آب دریا، آب آشامیدنی، گاز و بخار در آن‌‌ها استفاده می‌شود، کاربرد دارد. طراحی خاص این نوع از شیرآلات صنعتی طوری است که سروصدای کمی دارد و افت فشار آن‌‌ها پایین است. به وسیله قطعه ای پلاستیکی آببندی می‌شوند و مناسب برای عبور مواد جامد همچون فاضلاب نیز می‌باشند.

تاریخچه شیر یکطرفه

سایز 2 اینچ در بین سایزهای دیگه این محصول بیشترین استفاده را دارد قیمت آن با توجه به برند و کشور تولید کننده و همچنین فشار کاری و نوع عملکرد دریچه ای یا سوپاپی از 82 هزار تومان تا 550 هزار تومان متغییر هست. شیر یک طرفه استیل 2 اینچ یکی از پر مصرف ترین شیرهای یک طرفه بوده که در تاسیسات، ساختمان ها، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی و غیره با نوع اتصال دنده ای، فلنجی، جوشی استفاده می شود. این محصول با جنس بدنه استیل با گرید 304 و چنس پره استیل گرید 316 با فنر از جنس استیل 316 برای فشار کاری 20 بار و درجه حرارت 300 درجه سانتی گراد می باشد. فروش شیر یک طرفه استنلس استیل از سایز 3.8 تا 4 اینچ با نوع اتصال دنده ای و از سایز 2 اینچ تا 24 اینچ با نوع اتصال فلنجی و از سایز 2 اینچ تا 16 اینچ با نوع اتصال جوشی برای فشارهای کاری مختلف عرضه می شود. شرکت وگ ایران از سال 1368، به تولید انواع شیرآلات صنعتی و ساختمانی اقدام نموده و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و البته تولید محصول با کیفیت، از برندهای خوشنام در این زمینه می باشد.

یخساز مکعبی 22 کیلوگرمی Brema مدل CB184

به همین دلیل شیر یکطرفه در خطوط لوله نصب می‌شود تا از برگشت جریان جلوگیری کرده و آن را فقط در یک جهت هدایت نماید. شیر یک طرفه وزنی یا ترمز دار (Weight Check Valve) معمولا در سایز های بالا و به صورت فلنجی در دو نوع وزنه ای و وزنه ای ترمز دار تولید می شود. هنگامی که فشار برگشت سیال از فشار رفت سیال بیشتر می شود، اهرم به طور خودکار جلوی برگشت سیال را می گیرد. با این وجود بستن دیسک با ضربه همراه است که این مورد در شیر یک طرفه وزنه ترمز دار رفع شده تا دیسک به آرامی بسته و مانع از برگشت سیال شود.