شیر برقی اتوماتیک automated-valve خرید، قیمت و مشخصات پتروسا | kasrasaran


شیر برقی اتوماتیک automated-valve خرید، قیمت و مشخصات پتروسا | kasrasaran

اگر زمین‌لرزه باعث آتش‌سوزی شود و آتش با گاز داخل سازه تماس پیدا کند می‌تواند منجر صفحه نخست به انفجار شود. برای خرید شیر قطع و وصل فستو اصل به فروشگاه محصولات مراجعه کنید. شیر قطع کن فستو دارای کیفیت بالا و طول عمر بالا می باشد و در اتوماسیون صنعتی بسیار مورد توجه است.

  • پس از زلزله، با اطمینان از سالم بودن لوله‌های گاز و عدم آسیب رسیدن به آنها می‌توانید شیر را دوباره تنظیم و فعال کنید.
  • این نوع شیر دارای انواع گوناگونی بوده و ممکن است سه راهه و چهار راهه آنها برای انتخاب مسیر جریان وجود داشته باشد.
  • خلاصه در سمت چپ نشان دهنده کد های کارهایی که شیر انجام میدهد و مدار های مناسب آن است.
  • در بعضی از شیرهای سماوری، آب بندی پلاگ با بدنه بوسیله نوعی خمیر گرافیت انجام می گیرد.
  • بند آور آن به صورت صفحه دایره ای شکل است که از بالا به ساقه و دسته شیر متصل است و از پایین بوسیله یک پاشنه به بدنه وصل شده است بطوری که بند آور می تواند حول این پاشنه حرکت کرده و جریان سیال را قطع و یا از شیر عبور دهد.

در خطوط اسیدسولفوریک که بسیار خورنده است معمولاً از آلیاژ Alloy 20 استفاده می‌شود. از شیرهای با جنس Hastelloy معمولاً در کاربردهای دما-بالا و نیروگاه‌های هسته ای و از شیرهای با جنس Inconel معمولاً در خطوط هیدروژن استفاده می‌شود. از شیرهای با جنس پلاستیک معمولاً در کاربردهای فشار پایین استفاده می‌شود.

شیر قطع اضطراری برند TDW

به دلیل اینکه دیسک شیر پروانه‌ای کنترل نشده است، قابلیت عملکردی شیر تحت تاثیر خصوصیات جریان قرار دارد. بنابراین، شیر پروانه‌ای نباید در قسمت پایین دست منبع تلاطم جریان از جمله نازل تخلیه پمپ، زانو، شیر کنترل یا انشعاب T شکل قرار گیرد. برای به حداقل رساندن اثرات تلاطم جریان باید شیر را به اندازه 4 تا 6 برابر قطر آن دورتر از منبع تلاطم جریان نصب کرد. شیر پروانه‌ای بدون فلنج، علاوه بر نوع ویفری، نوع دیگری نیز دارد که به آن شیر پروانه‌ای انتهای خط یا لاگ تایپ می‌گویند. شیر پروانه‌ای لاگ تایپ یا انتهای خط، دارای چهار الی بیست حلقه (بسته به سایز شیر) در اطراف محیط خارجی مجرای اصلی شیر است که با قرار گرفتن در بین دو فلنج به آن­ها پیچ و مهره می‌شود. در نوع متداول شیر پروانه‌ای از لاستیک‌های آب‌بندی الاستومری استفاده می‌شود، با وجود این، بسته به نوع کاربرد می­‌توان از رینگ‌های سخت نیز برای این منظور استفاده کرد.

۹- شیر محدود کننده جریان Chock valve

مسیر حرکت سیال در داخل شیر بطور مستقیم نیست و شاید به همین علت مقاومت بیشتری در مقابل جریان از خود نشان می دهد که خود باعث تنظیم جریان می گردد. در کارهای ساختمانی شیرهای چدنی، برنزی، برنجی و گاهی استیل استفاده می شود. در کارخانجات مانند، نیروگاه ها، کارخانه های پتروشیمی، پالایشگاه ها، کشتی سازی و بنا به کاربرد، مصالحی که در ساخت شیر صنعتی به کار برده می شود مختلف است. شیرهای صنعتی از جنس فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ نیز تولید می شوند.

ویژگی های مکانیکی و حرارتی و شیمیایی مکان استفاده شیر در انتخاب جنس قسمت عایق موثر هست. مواد اولیه استاندار تا دمای ۱۹۴ درجه فارنهایت و مایعات خنثی فلورو الاستومر است. برای دماهای بالاتر اتیلن پروپلین و پلی تترافلوروتیلین استفاده میشود. ساختار بسیار دقیق و حساسی دارند و درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌های نگهداری و راه‌اندازی، عمر بهره‌برداری کمی خواهند داشت. شیرهایی مانند Ball, Plug ,Globe دارای انواع انحراف جریان می‌باشند. شیر قطع کن مکانیکی یا چهار راهی یک شیر قطع کننده جریان آب است که بدون جریان الکتریسیته و با استفاده از یک دیافراگم فعالیت می کند.