سیم آرماتور سیم آرماتوربندی سیم مفتول آرماتور مفتول سیاه سیم آرماتور | fouladgostar


سیم آرماتور سیم آرماتوربندی سیم مفتول آرماتور مفتول سیاه سیم آرماتور | fouladgostar

البته کاربردهای دیگری هم دارد به طور مثال به منظور گره زدن و شکل دادن صفحه بتنی روی میلگردهای افقی و عمودی، از این فولاد گستر روش استفاده می‌شود. برای خرید مفتول سیاه می توانید با مشاوران ما در سیم تک در تماس باشید. با این اوصاف باید بگوییم که میلگردها با 4 روش متفاوت تولید می شوند که از جمله آن ها می توانیم به میلگرد با روش نورد گرم، روش میکرو آلیاژی، روش سردکاری یا نورد سرد و روش تولید میلگرد ترمکس اشاره کنیم.

  • همه ما بارها با اصطلاحاتی از جمله مفتول و میلگرد آشنا بوده ایم و حتی اغلب ما از نزدیک با این تجهیزات فولادی برخورد داشته ایم.
  • به عنوان مثال انواع فابریک از مقاومت بالاتری نسبت به انواع تسمه دارد به این دلیل که فابریک از میلگرد 6.5 میل تولید می شود ولی انواع تسمه را از بازیافت ضایعات ورق می سازند.
  • ضخامت های متفاوت مفتول سیاه برای کاربرد خاصی تولید می شوند و هر یک با نام متناسب با کاربرد خود متداول شده اند برای مثال ؛ سیم نجاری یا سیم قالب بندی.
  • – مفتول های سیاه با قطر ۱٫۲ تا ۱٫۷ میلی متر برای آرماتوربندی استفاده میشوند زیرا به راحتی تابیده و خم میشوند.

همچنین به دلیل نوسانات قیمت در بازار می توانید استعلام جدیدترین قیمت ها را از کارشناسان ما دریافت کنید. میلگردها به اشکال گوناگون میلگرد ساده و میلگرد آجدار ساخته می شوند. میلگردهای آجدار هم خود انواع گوناگونی دارند و از گریدهای متنوعی تشکیل شده اند و هر کدام برای مصارف خاصی کاربرد دارند.

مزایای استفاده از آرماتوربندی یا مفتول سیاه

قطر مفتول 2 تا 2.5 میلی متری در قالب بندی مورد استفاده قرار می گیرد که سیم 2.5 نرم پرکاربردترین آن است و وزن کلاف آن حدودا 25 کیلو گرم است. البته این نکته قابل ذکراست که استحکام کششی و مقاومت آن در برابر شرایط بد جوی و اکسیداسیون از مفتول گالوانیزه گرم پایین تر است . مفتول 1.5 آرماتوربندی براساس شیوه تهیه دارای انعطاف پذیری بالایی ست. سیم آرماتوربندی 1.5 نوع فابریک استحکام بسیار زیادی نیز دارد و به دلیل نرمی زیاد هنگام پیچش در کار آرماتوربندی به هیچ عنوان دچار شکستگی نمی شوند. معمولا سیم آرماتوربندی به شکل کلاف بسته بندی و عرضه میشود. برای تولید مفتول سیاه، شفت‌های مورد استفاده برای کشش تا دماهای بسیار بالا پیش‌گرم می‌شوند.

کاربرد انواع سیم مفتول

مفتول سیاه به سیم آنیل نیز معروف است و از فولاد نرم ساخته شده که به آن خواصی از جمله انعطاف پذیری بالا را میدهد. پر کاربرد ترین مفتول آرماتور از نوع 1.5 میلی متر و وزن کلاف حدود 20 کیلوگرمی است. پرکاربرد بودن مفتول سیاه 1.5 به دلیل قیمت مناسب تر و انعطاف بالاتر آن نسبت به سایر سایز های مفتول سیاه است.

قیمت سیم آرماتور۳

بسته به مواد و تکنیک، ممکن است سیم آرماتوربندی در داخل مجسمه باقی بماند. مجسمه‌های نمایشی بزرگ برای نمایش در فضای باز به طور معمول از برنز یا انواع دیگر ورق‌های فلزی ساخته می‌شوند که برای پشتیبانی داخلی و ثبات لازم است. به عنوان مثال، یک مفتول آرماتوربندی بزرگ طراحی شده توسط گوستاو ایفل، مجسمه آزادی را نگه می‌دارد. زمانی که از ساخت خانه و کلنگ‌زدن برای شروع احداث هر بنایی سخن به میان می‌آید، مسلما آهن آلات و انواع مفتول از جمله مفتول آرماتوربندی  و سیم قالب‌بندی نیز در ذهن جای می‌گیرد. برای ساخت شالوده‌ها و پی‌ ریزی هر ساختمانی نیاز به مفتول آرماتوربندی احساس می‌شود.