روز جهانی غذا 20 کشور که معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را دارند مجله کوروش-غذای هرمزگان


بادام سفید یک اصطلاح فانتزی برای بادام خامی است که پوست آن جدا شده است. در بسیاری از دستور های آشپزی بادام سفید شده از جمله کره بادام، مارزیپان و بسیاری از غذاهای یونانی، بادام سفید جزو لاینفک مواد اصلی… ستاره این سالاد گرم بادمجان می باشد اما سس خوشمزه و ترش آن است که طعم این غذای گیاهی را فوق العاده می کند. ترکیبات این غذا معمولا شامل پیاز، کرفس، سس و هر گیاه دیگری که در آشپزخانه پیدا می شود، می باشد. عشق بازی این منطقه با سالاد به قرن چهاردهم بر می گردد، اما قبل از کشف جهان جدید و معرفی گوجه فرنگی در اروپا، دستور اولیه پخت آن بر اساس نان بیات و پیاز بود. پاستا ای سیسی نیز یکی از غذاهای ایتالیایی است که در نواحی مرکزی و جنوبی ایتالیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.

  • ششربت افرا از جمله نوشیدنی های خوشمزه کانادایی محسوب می شود که باید آنرا امتحان کنید .
  • این غذا در کشورهای مختلف با غذاهای متنوع مثل کباب، فلافل و کوفته سرو میشه.
  • • قارچ ها را شسته آبکش کنید و به صورت حلقه ای خرد کنید و به همراه 10 گرم کره و کمی نمک روی حرارت ملایم تفت دهید تا قارچ آب بیندازد.
  • چیپس ماهی یا به لاتین فیش چیپس از جمله غذاهای کهن کشور انگلستان محسوب می شود که قدمت آن به سال 1860 باز میگردد .

اصطلاح معروفی می‌گوید غذا زبان مشترک تمام انسان‌هاست و بین فرهنگ‌های مختلف، رابطه برقرار می‌کند. رتبه دو غذاهای برتر جهان مختص به پیتزا ناپلی کشور ایتالیا می باشد . پیتزا ها بدون شک طعمی فوق العاده دارن که با تمامی مزاج ها نیز سازگار می باشد. ساخته شده از خمیر پیتزا ، گوجه فرنگی ، زیتون ، ریحان و ترکیبات دیگر که طعم بسیار خوب و خوشی را به این غذای ایتالیایی بخشیده است.

طعم اصلی این اسنک های کوچک به سبزی های فصلی تازه و غذاهای دریایی تازه است و می‌تواند هم ظاهری ساده و هم رنگارنگ و زیبا داشته باشد. این غذا را می‌توانید در کافه های کوچک شهر ونیز تهیه کنید که « Bàcari» نام دارند و طعم اصیلی از ونیز ایتالیا را بچشید. مواد تشکیل دهنده این پیتزا شامل خمیر پیتزا، روغن زیتون، سینه مرغ، سوسیس، پیاز، قارچ، سیر، آرد ذرت، پنیر پیتزا، فلفل دلمه، فلفل قرمز، آویشن و سبزی جعفری می باشد. پیتزا پپرونی با سوسیس اولین بار در سال 1919 وارد بازار شد. مواد اصلی این پیتزا شامل خمیر پیتزا ، سوسیس ، پنیر موزارلا ، روغن ، رب گوجه فرنگی ، ریحان ، پونه کوهی ، پودر سیر ، پودر پیاز و فلفل سیاه می باشد.

دستور تهیه 5 مدل ترشی کیوی خوشمزه ؛ چاشنی غذاهای شما

مواد لازم برای تهیه این کوکی خوشمزه شامل آرد، شکر، بیکینگ پودر، تخم مرغ، ماءالشعیر، عصاره وانیل، عصاره مغز بادام و فندق می باشد. شیرینی خامه ای کانولی یکی از شیرینی های خوشمزه ایتالیایی است. بودن همزمان شیرینی خامه ای و کانولی یک ترکیب فوق العاده می سازد که در نهایت دسری عالی برای شما به ارمغان می آورد. در این شیرینی شما همزمان از دو پنیر ریکوتا پر چرب و ماسکارپونه خامه ای استفاده می کنید. ساندویچ مرغ با سیب زمینی کبابی یک ساندویچ خوشمزه و فوق‌العاده ساده ای که نیم ساعته آماده می شود و مناسب پیک نیک آخر هفته با خانواده است. غذاهای عربی بسیار به ذائقه ایرانی ها نزدیک هستند پس در بین مردم محبوبیت خاصی دارند.

خرچنگ هندی را به همراه مقداری کره و سیر سرو می کنند که موجب خاص شدن این غذا نسبت به سایر غذاهای طبخ شده توسط خرچنگ می شود. غذایی دریایی که سیر و کره به آن طعمی عالی و فوق العاده می بخشد. باقالی پلو با مرغ که علاوه بر اینکه می توانیم آنرا به عنوان یک وعده ساده برای خانواده درست کنیم، می توانیم از آن به عنوان غذای مجلسی در مهمانی های خود نیز استفاده کنیم. مقداری آب یا آب گوشت به همراه نمک و فلفل اضافه کرده و بگذارید بپزد.

– پائلا ؛ غذای دریایی – اسپانیا

لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. برای دریافت رایگان کتاب “غذاهای چربی سوز و غذاهای چربی ساز” در تلگرام، شماره موبایل خود را وارد نمایید. براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه. تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری. میتوانید از سبزیجات معطر به دلخواه خودتان در مایع سوخاری استفاده کنید. قارچ ها را در مایع فوق زده و در سینی فری که از قبل چرب کرده اید بچینید و به مدت 10 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده بپزید.

پیتزا مرغ و قارچ

این غذاهای خوش رنگ و بوی محلی به شیوه ای بسیار زیبا دیزاین می شود و تجربه سیاه چادر ترکمن ها را در محیطی لوکس برایتان تداعی می کند. لباس های ترکمنی در چوب لباسی ها قرار گرفته و میهمانان می توانند لباس ها را پوشیده و مانند یک ترکمن اصیل غذا نوش جان کنند. بیشتر میهمانان از این لباس ها و کلاه های زیبا برای عکس های یادگاری استفاده می کنند.

نسیم لبنان رستورانی با انواع غذاهای خوشمزه و وسوسه کننده عربی و لبنانی است. تنها با یک بار امتحان کردن غذاهای مخصوص آن مشتری ثابت خواهید شد. منوی نسیم لبنان شامل غذاهایی مثل کبه، سجق گوشت، فطایر زعتر، توشکا لحمه، فطایر پنیر، متبل، بابا غنوج، حمص، بادنجانیه، فتوش، انواع پیتزاها با طعم عربی و…

غذایی که ما می خوریم اغلب بازتاب دهنده ارزش ها و فرهنگ است. وعده ها غذایی خانواده و غذاهای خوشمزه اغلب در مورد کشور، آب و هوا، تاثیرات سیاسی، تاریخ و افراد داستان‌ هایی را بیان می‌ کنند. تکنیک های پخت غذا و رسپی ها اغلب نسل به نسل انتقال داده می شود. زمانی که افراد مهاجرت می‌ کنند و در بخش‌ های مختلفی از جهان ساکن می شوند، غذا های مورد علاقه و سنت‌ های مربوط به پخت و پز غذا از آن ها گرفته می‌ شود‌. آشپزی به نام دان باربر باور دارد که فرهنگ غذای آمریکایی یک فرهنگ مربوط به گوشت قرمز است. در واقع با امتحان غذاهای هر شهر، با بخشی از هویت و تاریخ شهر آشنا می‌شویم و طعمشان تا همیشه به‌عنوان یادبودی از آن فضا در ذهنمان ماندگار می‌شود.