روز جهانی غذا 20 کشور که معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را دارند مجله کوروش-غذای هرمزگان


این خوراکی که معمولا در میان کشورهای اسکاندیناوی محبوبیت دارد از ماهی خشک شده و سود سوزآور تهیه می‌شود. ماهی خشک را به مدت چندین روز در این ماده‌ی تند و سوزان قلیایی که به هیدروکسید سدیم نیز معروف است، می‌خوابانند. پس از این‌که ماهی را از داخل سود سوزآور در می‌آورند، آن‌چنان تند و سوزاننده می‌شود که باید تقریبا یک هفته‌ در آب سرد بماند تا قابل خوردن شود.

  • می توان گفت بعضی از این رستوران ها یا در سایر شهرهای کشور سابقه ندارد یا اینکه مشهد آغازگر آن بوده است.
  • چمپ غذای ملی کشور ایرلند به حساب می آید که از سیب زمینی پوره شده ، پیاز ، کره ، نمک و فلفل تهیه شده است .
  • قورمه سبزی هم یکی از بهترین غذاها در بین ایرانی ها است که محبوبیت زیادی داره و در کل جهان هم شناخته شده است.

ما در این بخش ادرس رستوران چینی در مشهد را به صورت کامل قرار داده ایم تا اگر شما هم به مشهد آمدید به راحتی بهترین رستوران چینی مورد نظرتان را بیابید. می توان گفت نه تنها ما ایرانی ها که همه دنیا با غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا و لازانیا و پاستا آشنا هستند. خیلی از ما در خانه ها این غذاها رو درست می کنیم ولی امتحان کردن غذاهای ایتالیایی در یک رستوران ایتالیایی که تمرکزش را بر یونیک بودن این غذاها گذاشته لطف دیگری دارد. به خصوص که به دلیل فست فودی بودن غذاهای ایتالیایی امکان سفارش آنلاین و تلفنی آن هم وجود دارد. این نوع رستوران ها در تور مشهد زیاد دیده می شود ولی چند تا از معروف ترین هایش رستوران پای، رستوران میلان، نارون، لیو و… لیست انواع غذاهای ایتالیایی خوشمزهدر این مطلب بهترین غذاهای ایتالیایی را با یکدیگر بررسی کرده و به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

قورمه سبزی، غذای محبوب ایرانی ها

برای پخت این غذا باید از فیله یا ران گاو استفاده کنند و آشپزان تاکید دارند که فیورنتینا باید طوری باشد که به راحتی در دهان آب شود و نیاز زیادی به جویدن احساس نشود. البته امکان سفارش این غذا به صورت کاملا پخته شده نیز وجود دارد. سه نوع رسمی از پیتزا ناپلی وجود دارد که معروف ترین آنها پیتزا مارگاریتا می باشد. این پیتزا برای اولین بار توسط پینزا پز معروف، رافائل اسپوزینو، و برای ملکه مارگاریتا تهیه شد. این دسر شهرت جهانی داشته و بنا به ذائقه های مختلف با انواع پنیرها تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده پاستا فتوچینی آلفردو عبارتند از خامه، کره، آرد ذرت، پنیر پارمزان، جوز هندی تازه، ماکارونی فتوچینی، پیاز و جعفری.

عجیب ترین غذای جهان ۱۲: کاسه‌ی چشم ماهی تن – ژاپن

به تازگی، مطالعه‌ای در ژاپن دریافته است، این غذا در میان غذاهای سراسر جهان، متعفن‌ترین بو را از خود متصاعد می‌کند. به این ترتیب، منطقی به نظر می‌رسد که چرا معمولا این غذا را در فضای باز میل می‌کنند. مواد لازم برای تهیه قابلی پلو عبارتند ازبرنج دانه بلند یا به قول خودشان باریک، گوشت گوسفند، خلال پسته و بادام، خلال پوست نارنج، خلال هویج فرنگی، کشمش پلویی، شکر، هل و زعفران.

طرز تهیه خورش مرغ کاری خوشمزه و مخصوص با خامه و قارچ

غذاهای بسیاری را ایتالیایی ها تهیه می کنند ولی بهترین این غذاها پیتزا است. برای دسته بندی بهترین غذاهای ایتالیایی باید بدین صورت عمل نمود. انواع بستنی – پاستا – پیتزا – شیرینی – دسر – سوپ – سالاد و بسیاری دیگر از غذاهای ایتالیایی.